خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / بررسي اوزان هفتگانه كشتي فرنگي-وزن هفتم

بررسي اوزان هفتگانه كشتي فرنگي-وزن هفتم

بازدیدها: 3404

محمد قرباني چند كيلوگرم سبك‌تر

محمد قرباني ملي‌پوش تيم كشتي فرنگي كشورمان در سنگين وزن در حالي بايد در مسكو به مصاف حريفان قدرتمند خود برود كه از نظر وزني نسبت به آن‌ها چند كيلوگرم سبك‌تر است.
به نقل از سايت فدراسيون كشتي، محمد قرباني، پيش از اعزام به مسابقات قهرماني جهان در روسيه موفقيت احتمالي خود را به داشتن كمي شانس و يك قرعه‌ي خوب منوط كرده است به گونه‌اي كه در آخرين مصاحبه‌ي خود در اين رابطه اظهار داشت: اگر كمي شانس بياورم و يك قرعه‌ي خوب داشته باشم مي‌توانم به سكوهاي جهاني برسم در اردوي قبل و اين اردو خيلي سعي كردم كه وزن خود را بالا ببرم ولي در نهايت به ۱۱۲ تا ۱۱۳ كيلوگرم رسيدم، از نظر شرايط بدني آمادگي خوبي دارم و فكر مي‌كنم همين عامل باعث شود تا در مسكو نتايج خوبي بگيرم.
وي همچنين گفت: حريفان اصلي من لوپز كوبايي و كايالپ ترك هستند كه فكر مي‌كنم اگر در مراحل پاياني به اين كشتي‌گيران برخورد كنم بتوانم تا حدودي از پس آن‌ها برايم.
به هرحال همانطور كه خود محمد قرباني نيز به آن اشاره مي‌كند در وزن ۱۲۰ كيلوگرم فرنگي‌كاران قدرتمندي هستند كه هريك مدعي كسب مدال طلاي جهان هستند و اين كار قرباني را بسيار دشوار مي‌كند او كه به خاطر وزن كم خود در مقابله با سنگين‌وزن‌هاي برتر جهان تا حدودي دچار مشكل خواهد شد بايد از ديگر فاكتورهاي مثبت خود براي پيروزي مقابل حريفانش استفاده كند.
سرعت بيشتر قرباني نسبت به ساير حريفانش در اجراي فنون، در كنار روحيه‌ي مبارزه ‌طلبي و تعصب خاصي كه دارد مي‌تواند به محمد قرباني كمك كند تا حداقل از مسكو با دست پر باز گردد.

تورج مهري با بيان اينكه محمد قرباني نبايد در مسكو از خودش انتظار كسب مدال داشته باشد گفت: به اعتقاد من قرباني بايد از مسابقات مسكو براي جهاني تركيه تجربه كسب كند.
مربي سازنده‌ي كشتي فرنگي استان كرمانشاه در گفت و گو با سايت فدراسيون كشتي در اين رابطه اظهار كرد: محمد قرباني كشتي‌گير با غيرت و متعصبي است من مطمئن هستم كه وي در حد خودش در مسكو خوب نتيجه مي‌گيرد. جامعه‌ي كشتي و مربيان تيم ملي كشتي فرنگي نبايد از وي انتظارات خاصي داشته باشند. به هرحال اين براي اولين بار است كه او به مسابقات جهاني بزرگسالان اعزام مي‌شود و امكان دارد شرايط مسابقات وي را از نظر روحي و بدني به هم بريزد.
وي افزود: البته اگر محمد قرباني از نظر شرايط روحي و رواني به اوج آمادگي لازم برسد مي‌تواند در مسكو حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد.
مهري با بيان اينكه قرعه‌ي خوب داشتن مي‌تواند يك پله‌ي اول خوب براي هر فرنگي‌كاري باشد تصريح كرد: او اگر در مسكو يك قرعه‌ي خوب بياورد مي‌تواند در مقابل حريفانش به برتري برسد در حال حاضر بهترين سنگين‌وزن ما در ۱۲۰ كيلوگرم محمد قرباني است او در مسكو نبايد به كسي باج بدهد و اگر به پتانسيل دروني خود اعتماد كند مي‌تواند در اولين مسابقه‌ي جهاني خود به نتيجه‌ي خوبي برسد.

 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1566 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *