خانه / اسلایدر / مصاحبه اختصاصی با کامبیز نورایی مقدم قهرمان اسبق کشتی

مصاحبه اختصاصی با کامبیز نورایی مقدم قهرمان اسبق کشتی

بازدیدها: 2274

 این بار با کامبیز نورایی مقدم کشتی گیر اسبق تیم ملی و مربی فعال حال حاضر به گفتگو نشستیم.

نورایی متولد سال ۱۳۵۶ شهرستان کوهدشت استان لرستان می باشد که کشتی را نزد محمدعلی کونانی آغاز کرد. آقایان علی صفر نعمتی، منصور قاسمی و داریوش آزادگان و قاسم نعمتی مربیان دیگری بودند که نورایی در محضرشان تلمذ کرد. از همان سالهای شروع با توجه به استعداد و پشت کار بالایی که از خود نشان داد، توانست نظر مربی خود را جلب کرده و به عضویت تیم شهرستان کوهدشت در مسابقات استانی درآید. این آغاز کار یک نخبه کشتی بود، که خیلی زود توانست قهرمانی استان را کسب نموده و با تیم خوب آن سالهای لرستان به مسابقات کشوری اعزام شد. اولین حضور او در به سال ۱۳۷۳ بازمی گردد که توانست در وزن ۴۷ کیلوگرم به عضویت تیم استان درآید. در کسب این موفقیتها، محمدحسین نورایی برادر ایشان نقش بسزایی داشت و همیشه بعنوان مشوق و همراه اصلی در تمامی میادین حضور داشت.
حاصل تلاش این کشتی گیر کسب مقامهای ذیل می باشد:

  • ۱- نفر اول نوجوانان کشور در همدان سال ۱۳۷۳
  • ۲- نفراول نوجوانان کشور در لرستان سال ۱۳۷۴
  • ۳- نفر اول جوانان کشور در مشهد سال ۱۳۷۵
  • ۴- نفر دوم انتخابی تیم ملی جوانان در مازندران سال ۱۳۷۵
  • ۵- نفر اول انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشور در تهران سال ۱۳۷۶
  • ۶- نفر سوم بزرگسالان کشور در کرمان سال ۱۳۷۶
  • ۷- نفر اول بسیج کشور در تهران سال ۱۳۷۶
  • ۸- نفر اول جام بین المللی شهیدان پورزند در قم سال ۱۳۷۶
  • ۹- نفر اول لیگ کشتی دسته اول کشور همراه با تیم هپکو اراک سال ۱۳۷۷
  • ۱۰- عضو تیم ملی برای مسابقات جام بین المللی یاشار دو غو ترکیه سال ۱۳۷۷

پس از پایان دوران قهرمانی، از سال ۱۳۸۵ این کشتی گیر کار خود را در راه مربی گری و آموزش و انتقال دانش و تجربیات شروع کرد. او توانست خیلی زود در این راه نیز پله های موفقیت را طی نماید و خود را به جمع مربیان تراز اول کشتی کشور برساند. در سال ۱۳۹۲ نورایی به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان اضافه شد. نورایی تحصیلات دانشگاهی خود را نیز ادامه داد و مدرک کارشناسی تربیت بدنی را از دانشگاه پیام نور شهرستان کوهدشت اخذ نمود. تحصیل در این رشته دانشگاهی کمک شایانی به افزایش سطح علمی و بکارگیری آن در مربی گریش داشت.
در حال حاضر نیز مربی گری تیمهای پایه کشتی شهرستان کوهدشت را برعهده دارد و توانسته شاگردانی همچون وحید یوسفوند قهرمان جوانان و بزرگسالان کشور و پیام نعمت پور قهرمان نوجوانان کشور و … را به کشتی استان لرستان و ایران عرضه نماید.

Kambiznooraei1

کشتی شهرستان کوهدشت زمانی از سرچشمه های جوشان کشتی در استان لرستان بود و قهرمانان زیادی از مکتب این شهر به کشتی ایران عرضه شدند. ریس هیئت کشتی کوهدشت، دکتر کامران تیموری زحمات فراوانی برای احیای کشتی شهرستان کوهدشت متحمل می شوند و جا دارد از حمایت و کمکهای ایشان کمال تشکر را داشته باشم. ولی این روزها کشتی استان لرستان دارای شرایط مناسبی نیست و به نوعی مسئولین در خواب خرگوشی به سر می برند. مسابقات رده های سنی پایه، لیگ یا جام کشتی مناسبی توسط هیئت کشتی استان لرستان برگزار نمی شود و شاگردان مستعد تا قبل از مسابقات استانی کمتر در میدان رسمی حضور می یابند. جهت حضور در مسابقات رسمی نیز حتی لباس ورزشی برای کشتی گیران تهیه نمی کنند!! در اتخاذ تصمیمات حلقه محدود دو یا سه نفره ای هستند که تمام سیاست گذاری کشتی استان توسط آنها رقم می خورد و با هیچکدام از قهرمانان و پیشکسوتان و مربیان سازنده مشورتی صورت نمی گیرد. اینها خود باعث بی انگیزگی بسیاری از تلاشگران کشتی شده و عده ای هم از ادامه فعالیت دلسرد و کناره گیری کرده اند. یکی از دلایل عمده دیگری که کشتی استان و شهرستانها نتوانسته اند به جایگاه واقعی سالهای پیشین برسند عدم تمایل حضور اسپانسرها و صاحبان صنعت در حمایت این رشته ورزشی می باشد که باید با دعوت و آشتی این عزیزان با کشتی امکان رشد و اعتلای این رشته ورزشی فراهم شود.
نورایی درد دلهایی داشت و از مسئولین شهرستان کوهدشت و استان لرستان گله مند بود، که چرا با این افتخاراتی که برای شهر و استان کسب نموده و پس از گذر از سن ۴۰ سالگی هنوز شغل مناسبی ندارد و بیکار است. بسیاری از قهرمانان به همین فکر می کنند که اگر عمر و توان خود را در مسیر کسب و کار می گذاشتند و این همه سختی را در راه قهرمانی تحمل نمی کردند، در حال حاضر شرایط بسیار بهتری داشتند و لااقل بیکار نبودند.
در پایان نیز از مدیریت سایت کهن بوم که مقدمات این گروه را فراهم نمودند کمال تشکر را دارم.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلای 2012 کمیل قاسمی

پس از ۱۰ سال بالاخره مدال طلای کمیل قاسمی تحویل شد.

بازدیدها: 538 کمیل قاسمی سرانجام توانست مدال طلای المپیک خود را دریافت کند. در سفر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *