خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / لیاقت قهرمانی جهان را داشتیم

لیاقت قهرمانی جهان را داشتیم

بازدیدها: 17

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تیم کشتی فرنگی ایران لیاقت قهرمانی جهان را داشت اما حربه روسها باعث شد نتوانیم به این هدف بزرگ دست یابیم.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: رقابت‌های جهانی مسکو یک میدان سخت برای کشتی ما بود و تیم ما توانست با کسب دو مدال طلا نتیجه بسیار خوبی را بدست آورد.
وی ادامه داد: سوریان و امیر علی اکبری با کسب مدال طلا در این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانایی‌های بالای خود را نشان دادند. آنها می توانند با ادامه این روند در رویدادهای مهم آینده موفق باشند
بنا تصریح کرد: از امید نوروزی در وزن ۶۰ کیلوگرم انتظار بیشتری داشتم. او توانایی کسب مدال طلا را داشت و در اثر یک لحظه اشتباه نتیجه را واگذار کرد.
وی تاکید کرد: در اوزان ۶۶ و ۱۲۰ کیلوگرم سعید عبدولی و محمد قربانی نخستین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی را پشت سر می گذاشتند و باید با حضور در چنین میادینی برای آینده آماده شوند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: در وزن ۸۴ کیلوگرم نعمت‌پور یکی از امیدهای اصلی ما برای کسب مدال طلا بود،  چرا كه شرايط بسيار خوبي داشت. روس‌ها اين مسئله را بهتر از ما مي‌دانستند، به همين خاطر مواجه شدن نعمت پور با نماينده رژيم اشغالگر قدس حربه روسها بود و به نظر من روس‌ها در قرعه دست بردند و این موضوع روحیه سایر کشتی گیران را نیز تحت تاثیر قرار دارد.
وی در ادامه گفت: در وزن ۷۴ کیلوگرم مهدی محمدی اصلا در حد انتظار ما ظاهر نشد و نتوانست توقعات را برآورده کند.
دارنده مدال نقره جهان در مورد ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی گوانگجو اظهار داشت: حدود ۶۰ روز تا این مسابقات فرصت داریم اما آنچه مسلم است در وزن ۵۵ کیلوگرم حمید سوریان ما را همراهی می کند. احتمالا در اوزان ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم تغییراتی در ترکیب تیم ملی خواهیم داشت. در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز فرشاد علیزاده در مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی به روی تشک می رود.
وی ادامه داد: در وزن ۸۴ کیلوگرم با توجه به حادثه‌ای که برای نعمت پور در مسابقات جهانی پیش آمد احتمالا وی را برای بازیهایی آسیایی انتخاب می کنیم. در وزن ۹۶ کیلوگرم بابک قربانی در این مسابقات شرکت می کند و در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نیز از میان امیرعلی اکبری و بشیر باباجانزاده یک نفر به رقابت‌های گوانگجو اعزام می شوند.
بنا در پایان خاطر نشان کرد: البته این برنامه فعلی کادر فنی است و ممکن است با توجه به شرایط کشتی گیران در چهار مرحله اردوی پیش رو نفرات تغییر کند، ضمن اینکه مرحله اول اردوی ما از روز ۲۷ شهریور ماه آغاز می شود و به زودی اسامی نفرات دعوت شده به اردو را پس از بررسی اعلام می کنیم.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1572 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *