خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / تیم کشتی فرنگی دانشجویان ایران قهرمان جهان شد

تیم کشتی فرنگی دانشجویان ایران قهرمان جهان شد

بازدیدها: 3143

در پایان رقابتهای کشتی فرنگی دانشجویان جهان که روزهای جمعه و شنبه در شهر تورینو ایتالیا برگزار شد تیم ایران با کسب سه مدال طلا توسط محسن حاجی پور، عادل بالی تبار و محمد رضا اکبری، دو مدال نقره توسط جاسم امیری و امیر قاسمی منجزی و دو مدال برنز توسط افشین بیابانگرد و حبیب الله اخلاقی و با کسب ۶۴ امتیاز بالاتر از تیمهای ترکیه و روسیه به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

در پايان نهمین دوره رقابت‌هاي كشتي فرنگي دانشجويان جهان در ايتاليا تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به مقام قهرمانی دست یافت.
به نقل از سایت فدراسيون كشتي، امروز شنبه در وزن ۶۰ كيلوگرم جاسم اميري در سه دور كشتي‌گيراني از مولداوي، بلاروس و تركيه را پشت سر گذاشت، اما با  شکست مقابل حریف آذربایجانی صاحب مدال نقره شد. در این وزن نمایندگان ژاپن و ترکیه مشترکا سوم شدند.
در وزن ۷۴ كيلوگرم عادل بالي‌تبار پس از استراحت در دور نخست در دورهاي دوم، سوم و چهارم به ترتيب كشتي‌گيراني از اسپانيا، تركيه و بلاروس را شكست داد و با پیروزی مقابل حریف اوکراینی به مدال طلا دست یافت. در این وزن  کشتی گیران ترکیه و روسیه صاحب مدال برنز شدند.
در وزن ۹۶ كيلوگرم محمدرضا اكبري در سه دور مقابل كشتي‌گيرانی از يونان، اوكراين و تركيه به پيروزي رسيد و با شکست حریف ایتالیایی صاحب مدال طلا شد. نمایندگان ترکیه و لهستان در این وزن مشترکا سوم شدند.
تيم ايران ديروز جمعه توسط محسن حاجي‌پور در وزن ۵۵ كيلوگرم صاحب مدال طلا، امير قاسمي منجزي در وزن ۱۲۰ كيلوگرم صاحب مدال نقره و افشين بيابانگرد و حبيب الله اخلاقي در اوزان ۶۶ و ۸۴ كيلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.
به این ترتیب تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز با ۶۴ امتیاز اول شد و تیمهای ترکیه و روسیه به ترتیب با کسب ۵۷ و ۴۰ امتیاز دوم و سوم شدند. حسن رنگرز سرمربی و علی اشکانی مربی تیم کشتی فرنگی دانشجویان ایران در رقابتهای جهانی ایتالیا بودند.

نهمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان روزهای جمعه و شنبه با حضور ۳۶ کشور دنیا در شهر تورینو ایتالیا برگزار شد. تیم ایران سال گذشته نیز به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافته بود.

تیمهای کشتی آزاد وفرنگی دانشجویان ایران که در این رقابتها به ترتیب چهارم و اول شدند، بامداد روز دوشنبه به کشور باز می گردند.

 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1574 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *