خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / جام جانباختگان دکل بند(گلوگاه)

جام جانباختگان دکل بند(گلوگاه)

بازدیدها: 26

اين مسابقات که اولين دوره آن در مورخه هاي ۲۰ و ۲۱ آبانماه سال ۱۳۸۹ برگزار گرديد،

نحوه برگزاري مسابقات:
اين مسابقات که اولين دوره آن در مورخه هاي ۲۰ و ۲۱ آبانماه سال ۱۳۸۹ برگزار گرديد، در سطح خود بي نظير بود و توانست نمره قابل قبولي را در انجام جامهاي داخلي بگيرد. اين جام در چهار رده سني (نونهالان،‌نوجوانان،‌جوانان و بزرگسالان)‌ برگزار شد. با توجه به زمان و امکانات موجود درهيئت کشتي و اداره کل تربيت بدني و ساير دستگاه هاي اجرائي شهرستان بطور يقين مي توان عنوان نمود که انجام چنين کاري در اين سطح جز دلسوزي کشتي دوستان اين شهرستان و همت بلندشان چيز ديگري نبود. در روز قبل ازبرگزاري مسابقات ديديم که سرپرست مسابقات (حجت الاسلام رامين محمودجاملو) با چه اشتياقي تا نيمه هاي شب در حال اسکان و راهنمايي داوران و تيمهاي شرکت کننده بودند.

رياست تربيت بدني شهرستان گلوگاه (سيد عسکري اکبري)  نيز با همکاري و مهرباني و مهمان نوازي خاص خود تا پاسي از شب در کنار کشتي گيران و داوران بود و با متانت با تيمها همکاري داشتند.

و نيز دوست عزيز آقاي مجيد رضائي داور ممتاز ملي که با فعاليت شاياني هماهنگي برخي مجريان را بعهده داشتند.

پشتيبان مالي مسابقات
اين مسابقات با پشتيباني مالي وزارت نيرو برگزار شد و جوايز ارزنده اي نيز به قهرمانان تيمي و انفرادي اهدا نمودند که مي تواند الگويي براي ساير دستگاههاي اجرايي جهت پيشرفت کشتي باشد.

داوري :
داوري اين مسابقات با حضور جناب آقاي اکبر طهماسبي رياست محترم کميته داوران از نظم و انظباط خاصي برخوردار بود و در طول مسابقات اشتباهات داوري بسيار کم ديده شد.

 

 سطح بالاي کشتي ها
از نکات آموزنده ديگري که در اين مسابقات بسيار ارزشمند به نظر رسيد سطح کيفي بالاي مسابقات بود که ديديم در اغلب اوزان چهره هاي مدعي زيادي همچون (ميثم مصطفي جوکار،‌مسعود مصطفي جوکار، تقي داداشي، سعيد داداش پور، حسن طهماسبي، مهدي صادق نژاد) حضور داشتند، مي دانيم  که ميزباني اين تعداد کشتي گير و پيشکسوت کشتي آنهم در شهرستان کوچکي مانند گلوگاه بسيار سخت و شايد غيرممکن است.

نبود سالن جهت انجام مسابقات:
بدليل نبود سالني درخور برگزاري جام آنهم با اين ارزش و اعتبار، مديران ورزشي از روساي آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه و بهشهر (جناب آقاي مهندس حبيبي و مهندس احمدي) درخواست استفاده از مجموعه ورزشي شهيد چمران را نمودند که با اينکه اين سالن ورزشي براي پذيرش چنين حجمي از ورزشکار و تماشاچي حاضر نبود با همکاري شهردار محترم (آقاي مهندس بابايي) زيباسازي و ترميم ورزشگاه در مدت زمان بسيار کمي به اتمام رسيد. ساير مديران ادارات برق، مخابرات، دخانيات و… مکانهاي اختصاصي خود را جهت اسکان ورزشکاران،‌ داوران و خبرنگاران اختصاص دادند. مي ديديم حتي همسران  و فرزندان مديران نيز تا نيمه هاي شب هر کدام در گوشه اي در حال همکاري جهت هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات بودند.

حضور تيمهاي خارجي:
جهت بالا بردن اعتباراين جام از تيمهاي کشتي ارمنستان و آذربايجان، دعوت شد که هر دو تيم جهت حضور اعلام آمادگي کرده بودند ولي تيم ارمنستان بدليل ناهماهنگي رواديدشان در ورود به خاک ايران از همان لب مرز بازگشته بودند و تيم آذربايجان نيز به موقع به وزن کشي نرسيد که اين خود باعث ناراحتي دست اندرکاران مسابقات شد. چينين انتظاري نمي رفت که با هماهنگي قبلي، جام از حضور تيمهاي خارجي بهره نبرد. تنها شرکت کننده غير ايراني در مسابقات کشتي گير گرجستاني عريض محمد اف بود که در دور دوم بازنده شد و کنار رفت.

اتمام فاز تصوير برداري فيلم دلکل بندان گلوگاه:
مابين برگزاري مسابقات آخرين سکانسهاي فيلم سينمايي دکل بندان گلوگاه به کارگرداني ابراهيم معيري و بازي علي اوسيوند، هادي ديباجي، اطلسي، کامران تفتي، لادن مستوفي که از مورخ ۸۹/۰۷/۱۰ کليد خورده در اين ورزشگاه گرفته شد و فاز تصويربرداري آن بپايان رسيد و اين خود بعنوان يک خلاقيت به نشاط درون سالن مسابقات افزود.

ما اعضاء موسسه فرهنگي ورزشي کهن بوم اين همکاري صادقانه و برادرانه دوست داران و علاقه مندان اينچنيني کشتي شهرستان گلوگاه را ارج نهاده و آرزوي برگزاري هرچه باشکوه تر دوره هاي بعدي اين جام را داريم.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1574 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *