خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / معرفی کامل فرنگی کاران اعزامی به گوانگجو

معرفی کامل فرنگی کاران اعزامی به گوانگجو

بازدیدها: 19

سرمربی تیم ملی و هفت فرنگی کار اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگجو پیش از اعزام به چین در مورد آمادگی خود چنین گفتند.


محمد بنا: با بهترین نفرات به گوانگجو می رویم

 

محمد بنا که تاکنون افتخارات بسیاری همراه با تیم ملی کشتی فرنگی کسب کرده است پس از رقابتهای المپیک ۲۰۰۸ پکن بار دیگر هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و تیم ایران در رقابتهای جهانی دانمارک برای نخستین بار به مقام نایب قهرمانی جهان رسید، پس از آن  برای اولین بار در تاریخ در جام جهانی ارمنستان مقتدرانه قهرمان جهان شد و در رقابتهای جهانی مسکو نیز تیم ایران برای اولین بار صاحب دو مدال طلا شد. در آستانه بازیهای آسیایی گوانگجو این مربی کارکشته نظراتش را در مورد این رقابتهای مهم این چنین می گوید: 
  
بازي‌هاي آسيايي گوانگجو از اهميت بالايي براي ورزش كشور برخوردار است و به همين دليل ما بايد از بهترين نفرات خود استفاده كنيم. اين مسابقات جاي ريسك نيست و كساني بايد به اين رقابت‌ها اعزام مي‌شدند كه بيش از همه شانس كسب مدال طلا داشته باشند و بتوانند جايگاه ورزش ايران را بالا ببرند.
همانطور كه از قبل گفتم ما بر اساس توقع سازمان تربیت بدنی از كشتي حركت مي‌كنيم اگر اين روند رشد داشته باشد حركت ما ايده‌آل بوده است اگر ما الان انتظار بالايي را مطرح كنيم منطقي نيست در ورزش و بالخصوص كشتي نمي‌توان پيشگويي كرد ولي در حال حاضر شرايط بصورتي است كه مي‌توان به يك ركورد خوب رسيد البته فراموش نكنيم سطح اين رقابت‌ها با قهرماني آسيا متفاوت است.
قرقيزستان تك مهره‌هاي خوبي دارد، قزاقستان و ازبكستان كشتي‌گيران خوبي در تركيب خود دارند و كره‌ي جنوبي كه در تمامي دوره‌هاي بازي‌هاي آسيايي بجز رقابتهای تهران قهرمان شده است خطرناك‌ترين حريف ماست، ژاپن و چين ميزبان نيز در سبك وزن مي‌توانند مشكل آفرين باشند.
به كشتي‌گيران گفته‌ام كه بايد ضريب اشتباه خود را در بازي‌هاي آسيايي به صفر رسانده و ضريب آمادگي‌شان را به حتي بالاي صد در صد برسانند در كشتي برد و باخت وجود دارد و ممكن است تمامي شرايط عوض شود ولي به هرحال اميدوارم نمايندگان ايران بهترين عملكرد را در گوانگجو داشته باشند.

رقابتهای کشتی فرنگی بازیهای آسیایی گوانگجو روزهای ۳۰ آبان ماه تا ۲ آذر ماه برگزار می شود.

——————————————————–

 

حميد سوریان: هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرم

 

تاريخ تولد: ۲/۶/۱۳۶۴
استان: تهران   شهرستان: شهر ري
سابقه تمرين: ۱۳ سال
اولين باشگاه: بابك ري
اولين مربي: حاج عبدا… زارع
مربي يا مربيان: محمد بنا- كادر فني تيم ملي
وزن ۵۵ کیلوگرم

 

برای کسب بهترین مدال در المپیک لندن دورخیز کرده‌ام و برای رسیدن به این هدف با تمام وجود تمرین می کنم.
برای اینکه صاحب پنجمین مدال طلای جهان شوم از اوایل سال جاری تمرینات خود را از سر گرفتم و با روحیه بالا راهی مسکو شدم و با استفاده از فرصتها مزد زحمات خود و مربیانم را گرفتم.

از روی سکوی جهانی مسکو که پائین آمدم برنامه‌ام برای حضور در بازیهای آسیایی که فضای المپیکی دارد، آغاز شد و به همین دلیل بلافاصله بعد از بازگشت به کشور تمریناتم را از سرگرفتم.

شاید حضور حریف چغر و کشتی‌بلد کره ای ” چويي گيو جين” که در فینال جهانی مسکو وی را شکست دادم کمی کار را برای من در گوانگجو سخت کند ولی با تمام وجود برای قرار گرفتن بر روی سکوی نخست تلاش خواهم کرد ولی هیچ حریفی را دستکم نمی‌گیرم.بهرحال بهترین قرعه اینست که من و این حریف در دو سوی جدول قرار گیریم.
 
وظیفه من کشتی گرفتن است و در این میان کادر فنی نیز از من خواستند که در چین نیز به میدان بروم، اعتقاد دارم زمانی مناسبی بین این میدان رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی وجود دارد و فکر نمی‌کنم کشتی‌گیران مشکل خاصی داشته باشند.
 
برای جبران آن شکست نا باورانه در پکن و کسب بهترین مدال در المپیک لندن دورخیز کرده‌ام و اگر در فرصت چند ساله تا شروع این رقابتها مشکلاتی مثل ضربخوردگی  سر راهم قرار نگیرد، یقین بدانید در لندن بروی سکو خواهم رفت.

افتخارات:
۱- طلاي بزرگسالان جهان  2010 مسكو
۲- طلاي بزرگسالان جهان  2009 هرنينگ
۳- طلاي بزرگسالان جهان  2007 باكو
۴- طلاي بزرگسالان جهان  2006 گوانگجو
۵- طلاي بزرگسالان جهان  2005 بوداپست
۶- طلاي جوانان جهان  2005 ويلنيوس
۷- طلاي بزرگسالان آسيا  2008 جي‌جو
۸- طلاي بزرگسالان آسيا  2007 بيشكك
۹- طلاي جوانان آسيا  2005 جي‌جو
۱۰- نقره جوانان آسيا  2004 آلماتي

 

حميد سوريان روز يكشنبه ۳۰ آبان به مصاف حريفان آسیایی خود مي‌رود.

——————————–

اميد نوروزي: خوش رنگ ترين مدال بازي هاي آسيايي را مي خواهم

 

تاريخ تولد: ۲۹/۱۱/۱۳۶۴
استان: فارس   شهرستان: شيراز
سابقه تمرين: ۱۰ سال
اولين باشگاه: جهان پهلوان تختي
اولين مربي: محمدعلي چمياني
مربي يا مربيان: كادر فني تيم ملي
وزن ۶۰ کیلوگرم

 

در بازي هاي آسيايي گوانگجو، قطعا حريفان سرسختي را مقابل خود خواهم داشت و دسترسي به مدال طلاي اين بازي ها، كار آساني نه فقط براي من بلكه براي هيچ كشتي گيري نخواهد بود.
در اين وزن كشتي گيران خوبي از كشورهاي كره جنوبي، ژاپن، قزاقستان، قرقيزستان، ازبكستان، چين و هندوستان در بازي هاي آسيايي حضور خواهند داشت.
رقابت هاي وزن ۶۰ كيلوگرم نه تنها در سطح آسيا بلكه در جهان نيز بسيار سنگين و مشكل است و حريفان زيادي در اين وزن حضور دارند.
شكست من در پيكارهاي كشتي قهرماني سال ۲۰۱۰ بزرگسالان جهان در روسيه فقط اتفاق بود در حالي كه من شانس دريافت مدال از اين مسابقه ها را داشتم. من در مسابقه هاي جهاني روسيه، مقابل كشتي گير كره جنوبي غافلگير شدم و نتيجه را به او واگذار كردم.
در دو ماه اخير تمرينات بسيار خوبي را در خانه كشتي پشت سر گذاشته و آمادگی خوبی دارم . در گوانگجو تمام تلاش خود را به كار خواهم بست تا به خوش رنگ ترين مدال بازي هاي آسيايي برسم.

افتخارات:
۱- طلاي جام آزوماش  2009 ماريوپل

اين كشتي‌گير يكشنبه ۳۰ آبان ماه به مصاف حريفان آسيايي خود مي‌رود.

——————————–

سعيد عبدولي: صد در صد مدال مي‌گيرم

تاريخ تولد: ۱۳/۸/۱۳۶۸
استان: خوزستان   شهرستان: انديمشك
سابقه تمرين: ۷ سال
اولين باشگاه: پورياي ولي
اولين مربي: مهرزاد قلاوند
مربي يا مربيان: برادران قلاوند- كادر فني تيم ملي
وزن ۶۶ کیلوگرم

 

بعد از شكست در پيكارهاي جهاني كشتي روسيه به خود آمدم . شرايطي كه امروز در آستانه اعزام به بازي هاي آسيايي گوانگجو چين دارم، با دو سه ماه پيش و در آستانه شركت در مسابقه هاي كشتي قهرماني سال ۲۰۱۰ بزرگسالان جهان در روسيه متفاوت است.
مسابقه هاي كشتي رده سني جوانان با بزرگسالان بسيار تفاوت دارد و من در پيكارهاي كشتي قهرماني بزرگسالان جهان در سال ۲۰۱۰ در روسيه، كاملا به اين نتيجه رسيدم.
من بلافاصله پس از بازگشت از پيكارهاي جهاني كشتي در روسيه ، تمرينات خود را ادامه دادم و اكنون به آمادگي بسيار خوبي دست يافته ام. در واقع بعد از مسابقه هاي جهاني روسيه به آمادگي واقعي دست پيدا كردم. سخت ترين حريفانم در بازي هاي آسيايي گوانگجو كشتي گيران كره جنوبي، چين و ژاپن هستند.
همراه با تيم‌ملي در مسابقات جهاني و آسيايي شركت كرده‌ام و مدال‌هايي را نيز براي كشورم در رده هاي سني مختلف به دست آورده‌ام. به كسب مدال در گوانگجو نيز اميدوارم و با ياري خدا صد در صد مدال مي‌گيرم.

 افتخارات:
۱- طلاي جوانان جهان  2009 آنكارا
۲- طلاي جوانان جهان  2008 استانبول
۳- طلاي جوانان آسيا  2008 دوحه
۴- برنز بزرگسالان آسيا  2009 پاتايا
۵- برنز جوانان آسيا   2009 مانيل

سعید عبدولی روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه به مصاف حریفان آسیایی خود می رود.

————————

فرشاد عليزاده: غيبتم در مسابقات جهاني را در گوانگجو جبران مي‌كنم

 

تاريخ تولد: ۱۹/۶/۱۳۶۴
استان: تهران   شهرستان: تهران
سابقه تمرين: ۱۴ سال
اولين باشگاه: استقلال جنوب
اولين مربي: حشمت‌ا… كهندل
مربي يا مربيان: حسن يوسفي‌افشار- كادر فني تيم ملي
وزن ۷۴ کیلوگرم

 

غيبتم در مسابقات جهاني ۲۰۱۰ مسكو را در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو جبران خواهم كرد. چون حضور در رقابت‌هاي جهاني مسکو را به دليل مصدوميت از دست دادم، انگيزه زيادي براي شركت در بازي‌هاي آسيايي دارم.
بلافاصله بعد از مسابقات جهاني اردوهاي ما آغاز شد. تمرينات خوبي انجام داده‌ايم. آسيب‌ديدگي‌ام تا حدود بسيار زيادي برطرف شده است و براي شركت در بازي‌هاي آسيايي مشكلي ندارم.
تلاش کردم با تمرين مسابقه‌اي كه مربيان برايم در نظر گرفتند تا حدودي خود را در شرايط مسابقه قرار دهم و از لحاظ ذهني خود را آماده كنم. اميدوارم يك سال دوري‌ام از ميادين كشتي باعث نشود كه مبارزه خوبي برابر حريفانم نداشته باشم. وزن من یکی از اوزان سخت در بازیهای آسیایی است و حریفان قدرتمندی که جزء مدال داران رقابتهای جهانی مسکو هستند در گوانگجو حضور دارند ولی در نهایت هدفم کسب بهترین مدال است.

افتخارات:
۱- برنز بزرگسالان جهان  2009هرنينگ
۲- طلاي بزرگسالان آسيا  2009 پاتايا
۳- طلاي جوانان آسيا  2004 آلماتي
۴- طلاي نوجوانان آسيا  2001 تهران

فرشاد علیزاده در روز دوشنبه اول آذر ماه به مصاف حریفان آسیایی خود می رود.

——————————–

طالب نعمت پور: در بازي هاي آسيايي گوانگجو براي مدال طلا مي‌جنگم

 

تاريخ تولد: ۲۸/۶/۱۳۶۳
استان: لرستان   شهرستان: كوهدشت
سابقه تمرين: ۹ سال
اولين باشگاه: جهان پهلوان تختي
اولين مربي: يدا…  كوناني
مربي يا مربيان: شهاب نعمت‌پور- كادر فني تيم ملي
وزن ۸۴ کیلوگرم

 

براي تصاحب مدال طلاي كشتي فرنگي بازي هاي آسيايي ۲۰۱۰ گوانگجو ، تا آخرين نفس مي جنگم. 
در پيكارهاي كشتي قهرماني سال ۲۰۱۰ بزرگسالان جهان در روسيه به دليل قرعه بد و مواجه شدن با كشتي گير رژيم صهيونيستي، به حق خود كه همانا تصاحب مدال طلاي جهان بود،‌ نرسيدم.
اما يقينا با تلاشي كه پس از بازگشت از پيكارهاي جهاني روسيه تا به امروز به خرج داده ام، تصاحب مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو را دور از دسترس ندانسته و حق واقعي خود مي دانم و براي رسيدن به اين مهم، از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نخواهم كرد. در بازي هاي آسيايي از همان نخستين كشتي خود با حريفان خواهم جنگيد و يك قدم به عقب نخواهم گذاشت. مهمترين حريفانم در گوانگجو از كشورهاي كره جنوبي، قزاقستان و چين هستند.
به اعتقاد من تيم ملي كشتي فرنگي ايران، امروز بهترين تيم كشتي فرنگي جهان است و اميدوارم با امکانات خوبی که فدراسیون کشتی برای ما در نظر گرفته است با تصاحب چندين مدال، نتيجه بسيار خوبي در بازي هاي آسيايي ۲۰۱۰ گوانگجو بدست آوريم.

—————————————-

بابک قرباني: کشتی گیران قزاق و ازبک مهمترین حریفانم هستند

 

تاريخ تولد: ۲۸/۱۲/۱۳۶۷
استان: كرمانشاه   شهرستان: كرمانشاه
سابقه تمرين: ۶ سال
اولين باشگاه: جهان پهلوان تختي
اولين مربي: تورج مهري
مربي يا مربيان: كادر فني تيم ملي
وزن ۹۶ کیلوگرم

 

کشتي گيران ازبک و قزاق اصلي ترين حريفان من در گوانگجو خواهند بود که کيفيت و نحوه مبارزه آنها را با دقت آناليز کرده ام. در هر صورت هدف من از حضور در بازي‌هاي آسيايي تنها کسب مدال طلا است و به چيز ديگري نمي انديشم.
هشت ماه است که در اردو به سر مي برم و طي اين مدت به شرايط ايده آل مورد نظر خود رسيده‌ام. البته در اردوي سوم از ناحيه دنده کمی آسيب ديدم که اين آسيب ديدگي تا حدود زیادی برطرف شده است.
تيمي جوان و با انگيزه به گوانگجو اعزام مي شود که هدفش ثبت يک رکورد جديد است. اگر مشکل غير مترقبه‌اي پيش نيايد احتمال مي دهم تیم ایران نتیجه خوبی را کسب کنند.

افتخارات :
۱- طلاي جوانان جهان  2009 آنكارا
۲- طلاي بزرگسالان آسيا  2010 دهلي
۳- طلاي جوانان آسيا  2009 مانيل
۴- طلاي جوانان آسيا  2008 دوحه

بابک قربانی روز دوشنبه اول آذر ماه به مصاف حریفان آسیایی می رود.

———————————————

امير علي‌اكبري: به دنبال كسب افتخاري ديگر هستم

 

تاريخ تولد: ۲۰/۹/۱۳۶۶
استان: تهران   شهرستان:
سابقه تمرين: ۹ سال
اولين باشگاه: خليج
اولين مربي: علي‌اصغررضايي
مربي يا مربيان: ناصر نوربخش- بهروز حضرتي- كادر فني تيم ملي
وزن ۱۲۰ کیلوگرم

 

معتقدم در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو به طور حتم صاحب مدال خواهم شد.
با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي به وزن ۱۲۰ كيلوگرم آمدم البته تجربه حضور دراين وزن را دارم و شرايط جسماني و روحي‌ام براي حضوري موفق در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو ايده‌ال است.روحيه‌ام براي مسابقات آسيايي گوانگجو بالا است و قول مي‌دهم در اين رقابت‌ها صاحب مدال شوم. از حريفانم در وزن ۱۲۰ كيلوگرم شناخت دارم و براي شكست تمامي آنها برنامه ريزي كرده‌ام. برای حضور در این مسابقات تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشتم و با توجه به اینکه باید در یک وزن به میدان بروم در این مدت تمرینات قدرتی را پشت سر گذاشتم و امیدوارم علیرغم اینکه ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم از حریفان آسیایی سبک ترم صاحب مدال خوشرنگی شوم.

افتخارات:
۱- طلاي بزرگسالان جهان  2010 مسكو
۲- برنز بزرگسالان جهان  2009 هرنينگ
۳- طلاي جوانان جهان  2007 پكن
۴- طلاي بزرگسالان آسيا  2009 پاتايا
۵- طلاي جوانان آسيا  2007 مانيل

امیر علی اکبری روز سه شنبه ۲ آذر ماه به مصاف حریفان آسیایی می رود.

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دوره گذشته بازیهای آسیاییی در دوحه قطر صاحب ۴ مدال نقره و یک مدال برنز شده بود.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1574 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *