خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / مربيگري از پشت ميله‌ و بي‌احترامي‌ را فراموش نمي‌كنم

مربيگري از پشت ميله‌ و بي‌احترامي‌ را فراموش نمي‌كنم

بازدیدها: 1578

گرچه شايد پول ليگ در زندگي‌ام تاثيرگذار باشد؛ اما شخصيتم را زير پا نمي‌گذارم و تا اين فدراسيون در راس كار باشد، مسئوليتي به عهده نمي‌گيرم.

با وجودي كه مازندراني‌ها قهرماني صدردرصد ليگ دسته اول كشتي آزاد را از آن خود مي‌دانستند، اين تيم اكبر فلاح بود كه اين عنوان را به خود اختصاص داد.
وي كه پيش از اين نيز ناراحتي‌اش را از عدم صدور كارت مربيگري‌ ليگ اعلام كرده بود در مورد قهرماني آبفاي زنجان در اين دوره از رقابت‌ها و همچنين نتايج آزادكاران در بازي‌هاي آسيايي به خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس چنين گفت:

* قهرمان شدن با هدايت از راه دور حتما خيلي سخت است. مسابقات را چطور ديديد؟
واقعا سخت بود كه از راه دور بچه‌ها را كوچ كنم. اين كاري بود كه مسئولان فدراسيون با من كردند. جدا از اينكه كارت ليگ نگرفتم، به من بي‌احترامي هم شد. اين در حالي بود كه مسئولان ليگ با ما رفيق بودند؛ اما برخوردي كه در اين رقابت‌ها با من شد را هيچ‌گاه فراموش نمي‌كنم. روزهاي بدي در اين مسابقات به من گذشت. فقط مي‌خواستم هر چه زودتر تمام شود و از كشتي دور شوم. خوشبختانه روز پاياني براي ما خوب و شيرين بود. خدا آن روز با ما بود و با شايستگي و سربلندي آبفاي زنجان قهرمان شد.

* واكنش زنجاني‌ها نسبت به اين قهرماني چطور بود؟
مسئولان زنجان تداركات خوبي داشتند كه بايد از آنها تشكر كرد. وقتي مي‌خواستيم شهر را ترك كنيم پوستري بزرگي به همين مناسبت در زنجان نصب كرده بودند. اين قهرماني را به همه مردم زنجان تبريك مي‌گويم و از مسئولان اين تيم هم تشكر مي‌كنم كه مرا براي هدايت تيم‌شان انتخاب كرده بودند.

* آبفا در شرايطي قهرمان شد كه بهشهري‌ها پيش از اين اطمينان زيادي به اول شدن‌شان داشتند، در حالي كه شما چنين ادعايي نداشتيد؟
به نظر من برخي از مصاحبه‌ها و ادعاها در شرايط غيرطبيعي صورت مي‌گيرد. برخي حرف‌هايي را مي‌زنند كه تحقق آن سخت است. مثل اينكه «ما محكوم به شكست تيم اكبر فلاح هستيم» من هميشه سعي كردم خودم را كنترل كنم؛ ولي همه ديدند ما روز فينال در پنج وزن به پيروزي رسيديم. به تماشاگران كم سن‌وسالي هم كه از باشگاه خودمان براي تشويق آمده بودند تاكيد كرده بوديم با رعايت تمام مسائل و احترام تيم مقابل، به تشويق تيم بپردازند.

* در مجموع ليگ يك چطور بود؟
مازندراني‌ها تيم خوبي داشتند و همچنين بجنورد كه سوم شد. ما آنها را به سختي شكست داديم. مسابقات از سطح خوبي برخوردار بود و شور و حالش از سال‌هاي قبل بيشتر بود. البته خيلي اوقات خصوصا روز فينالش، طوري برگزار شد كه همه فكر مي‌كردند يك مسابقه تيم به تيم است. نه از مسئولان فدراسيون خبري بود و نه تلويزيون. در واقع خود مسئولان جوري با اين ليگ برخورد كردند كه انگار هيچ اهميتي ندارد.

* همچنان روي حرف‌تان مبني بر عدم تيم‌داري آبفا در ليگ برتر هستيد؟
به نظر نمي‌رسد آنها قصد حضور در ليگ برتر داشته باشند. چون براي اولين بار است كه در كشتي تيم‌داري مي‌كنند برايشان خيلي سخت بود هر هفته سفري به شهر‌هاي ديگر داشته باشند. شايد آنها با نتيجه‌ شيريني كه به دست آمد، سال آينده به اين كار بپردازند.

* خود شما چطور؟ در ليگ برتر مربيگري نمي‌كنيد؟
من در ليگ يك، از پشت ميله‌ها فرياد مي‌زدم تا حرفي به كشتي‌گيرم زده باشم. اگر يك جايي حقي از ما ضايع مي‌شد نمي‌توانستم اعتراض كنم. خيلي اوقات از راه دور صدايم به بچه‌ها نمي‌رسيد. همان‌طور كه قبلا هم گفتم تا زماني كه اين‌ها باشند، كار نمي‌كنم. گرچه شايد پول ليگ در زندگي‌ام تاثيرگذار باشد؛ اما شخصيتم را زير پا نمي‌گذارم و تا اين فدراسيون در راس كار باشد، مسئوليتي به عهده نمي‌گيرم.

* كشتي را در بازي‌هاي آسيايي چطور ديديد؟
ما در هر دو رشته، مجموعا ۱۴ شركت‌كننده داشتيم و با توجه به سطح كشتي آسيا، انتظار مي‌رفت ما ۱۴ مدال داشته باشيم، البته نه اينكه همه طلا باشد. در فرنگي گرچه دو قهرمان طلايي ما شكست خوردند؛ اما كسب چهار طلا و يك برنز خيلي خوب بود و اين افتخار را به كشتي‌گيران، مربيان و مردم تبريك مي‌گويم. در رشته آزاد نكته جالب اين بود كه جمال ميرزايي و رضا يزداني كه از تيم مسابقات جهاني كنار گذاشته شده بودند، عملكرد بسيار خوبي داشتند.

* عملكرد ساير نفرات راضي‌كننده بود؟
در اوزان پايين رقابت‌ همان مبارزه مدعيان جهاني بود خصوصا در ۵۵ كيلو. حسن رحيمي كار سختي داشت؛ اما توقع داشتيم او هم مدال بگيرد. انتظار مي‌رفت سعيد احمدي از قرعه خوبش استفاده كرده و روي سكو باشد كه اين اتفاق رخ نداد. در ۶۶ كيلو مهدي تقوي به عنوان قهرمان جهان روند رو به رشدي نداشته و بعد از شكستش در مسكو، در بازي‌هاي آسيايي هم مدال طلا نگرفت. بايد سريع به داد او رسيد و اگر مشكل روحي و يا فني دارد آن را برطرف كرد. او در فينال مبارزه مبتديانه‌اي داشت.

* طلايي‌هاي تيم چطور بودند؟
صادق گودرزي حريفي در آسيا نداشت كه تهديدش كند. فاصله او با حريفانش خيلي زياد بود و خيلي مقتدرانه طلا گرفت. جمال ميرزايي هم با اينكه يك سال از اردو دور بود؛ اما خيلي راحت و مسلط كشتي گرفت. يزداني‌ هم عملكرد خوبي داشت و نشان داد در جهاني حقش ضايع شده و بايد به مسكو مي‌رفت. فردين معصومي با تاكتيك غلط خودش شكست خورد. در واقع او برابر تايمازوف يك حريف از پيش باخته است، در حالي كه اين كشتي‌گير ديگر مثل گذشته‌اش نيست و در جهاني هم مغلوب بلال ماخوف شد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1574 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *