خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / فوتبال بايد از مدال آوران بازي هاي آسيايي درس بگيرد

فوتبال بايد از مدال آوران بازي هاي آسيايي درس بگيرد

بازدیدها: 804

رييس انستيتو بين المللي كشتي ايران به عنوان يكي از اساتيد و محققان اين رشته ورزشي گفت: رشته پر زرق و برق و پر هزينه فوتبال بايد راه پيشرفت و مدال آوري را از رشته هاي مهجور و بي ادعايي بياموزد كه در بازي هاي آسيايي گوانگجو باعث غرور و افتخار ايرانيان شدند.

‘سيد جواد رفوگر’ در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اهميت و اصل سرمايه گذاري در ورزش در دو بعد ورزش هاي گروهي و انفرادي بر هيچكس پوشيده نيست، ولي اگر اين سرمايه گذاري با عدم آشنايي به پتانسل و توانمندي هاي موجود صورت گيرد، شاهد بازده چندان مطلوبي نخواهيم بود.
وي افزود: به عنوان مثال بايد به سرمايه گذاري در فوتبال در مقايسه با رشته هاي ديگري همچون تكواندو، كشتي، كاراته، ووشو، قايقراني، دو و ميداني، كبدي، واليبال، بسكتبال و … اشاره كرد كه با توجه به مدال آوري هر كدام از اين رشته ها نسبت به فوتبال نمي توان به يك حساب و كتاب منطقي رسيد.
دبير اسبق فدراسيون كشتي تصريح كرد: به نظر من اعتبارات فوتبال بايد از خود اين رشته تامين شود، چراكه تبليغات و حواشي مختلف اين رشته به گونه اي است كه به رغم ناكامي هاي پياپي، مي تواند هزينه هاي خود را تامين كند.
رفوگر ابراز داشت: استراتژيك موفقيت هاي ورزشي ما بايد به گونه اي باشد كه با سرمايه گذاري در رشته هاي گروهي و انفرادي مدال آور، به فكر فتح قله هاي رقابتهاي جهاني و المپيك باشيم، نه اينكه هر چه كه داريم صرف فوتبال و زرق و برق تبليغاتي آن كنيم.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: فوتبال بايد براي كسب اعتبارات خود به سمت و سوي درآمدزايي و خصوصي سازي برود.
رييس انستيتو كشتي ايران در خاتمه اضافه كرد: متاسفانه فوتبال ايران به جايي رسيده كه ديگر سخن گفتن از گردش مالي ۵۰۰ ميليون توماني ،بسيار عادي و معمولي است و گويي اهالي فعال اين رشته به رد و بدل شدن اين پولهاي كلان عادت كرده اند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1572 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *