خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / حضورم در ليگ دسته اول باعث افتخارشان است يا ننگشان؟

حضورم در ليگ دسته اول باعث افتخارشان است يا ننگشان؟

بازدیدها: 171

 سرمربي آبفاي زنجان و قهرمان سابق جهان گفت: بعضي با اقداماتشان در كشتي، به تاريخ مي‌پيوندند و برخي نيز به زباله‌دان تاريخ.

عدم صدور كارت ليگ براي اكبر فلاح باعث شد اكبر طهماسبي رئيس كميته داوران در ليگ دسته اول كشتي آزاد،‌ با اين مربي برخورد داشته باشد. برخوردي كه به شدت ناراحتي قهرمان سابق جهان را به همراه داشت.
حرف‌هاي سرمربي سابق تيم ملي جوانان در گفت و گو با فارس را در زير مي‌خوانيد:

* چه اتفاقي رخ داد كه براي شما كارت ليگ صادر نشد؟
ظاهرا پيش از آغاز ليگ دسته اول، كلاسي توجيهي براي مربيان برگزار شد كه آن زمان هنوز هيچ پيشنهادي براي كار نداشتم و قرار نبود در پيكارها شركت كنم. در آستانه ليگ دسته اول،‌ مسئولان آبفاي زنجان با من صحبت كردند و قرار شد هدايتشان را به عهده بگيرم. زماني كه براي عقد قرارداد اقدام كردم، گفتند همه چيز كامل است و فقط بايد از انستيتو كشتي كارت بگيرم. من هم نزد جواد رفوگر رفتم كه او هم تاكيد كرد كه قوانين ليگ را مي‌دانيد و در اين زمينه مشكلي وجود ندارد. چون در كلاس‌ مربوطه حضور نداشتم، برايم كارت صادر نشد.

* پس چرا از كارتان ممانعت به عمل آمد؟
فكر مي‌كردم همه چيز تمام است؛ اما آنها همه هدفشان اين بود كه به من كارت ندهند و به اين بهانه جلسه‌اي با يزداني‌خرم داشته و بخواهند ديگر انتقاد نكنم.

* ظاهرا رئيس كميته داوران در حين ليگ دسته اول برخورد مناسبي با شما نداشته است؟
برخي داوران و سرپرستان آنقدر بامعرفت بودند كه وقتي بدون آنكه در صندلي كچ بنشينم يا قوانين را نقض كرده باشم، از فاصله دور با كشتي‌گيرم صحبت كرده و او را راهنمايي مي‌كردم، برخوردي نكنند. بايد از بهمن طالبي و مرتضي ربي تشكر كنم كه در دو هفته‌اي كه مسئوليت قضاوت مسابقه را به عهده داشتند، به من احترام گذاشتند. فردي هم مثل اكبر طهماسبي با لحني بد مرا از محوطه مورد نظر دور كرد.

* در اين قضايا چه كسي را مقصر مي‌دانيد؟
بيشتر از همه به رئيس فدراسيون و دبيرش بازمي‌گردد كه انتقادپذير نيستند. فكر نمي‌كردم براي كار كوچكي چون ليگ دسته اول چنين برخوردي را بكنند. كشتي مال من و امثال من است؛ نه براي يزداني‌خرم و دبير فدراسيون كه يك روز مي‌آيند و يك روز هم مي‌روند. از طهماسبي انتظار چنين برخوردي نداشتم. بايد از مسئولان آبفاي زنجان هم تشكر كنم؛ با وجودي كه فدراسيون برايم اين كارت را صادر نكرد، آنها اعلام كردند يا با اكبر فلاح در مسابقات شركت مي‌كنند يا وارد ليگ نمي‌شوند.

* با اين شرايط اگر با آبفا به ليگ برتر بياييد هم به شما اجازه تيم‌داري نمي‌دهند!
تا زماني كه اين فدراسيون باشد،‌ خودم در ليگ برتر هم كار نمي‌كنم. در همان باشگاهم تمرين مي‌دهم. بعضي با اقداماتشان به تاريخ كشتي مي‌پيوندند و برخي هم به زباله‌دان تاريخ. آنهايي كه از حضور من كنار آبفا ممانعت كردند، بايد ببينند حضور من در ليگ، باعث افتخارشان است يا ننگشان. اينكه قهرمان جهان تيم‌داري كند، براي آنها بد است؟ اين را بفهمند كه به من بايد احترام گذاشت يا بي‌احترامي كرد.

* فدراسيون يا افراد مورد نظر، اقدامي براي دلجويي از شما انجام ندادند؟
دو مسابقه بيشتر به اتمام ليگ دسته اول باقي نمانده است. حالا شايد مراسم آشتي‌كنان بگذارند؛ اما ديگر فايده‌اي ندارد.

* حرف ناگفته‌اي باقي مانده؟
از انستيتو كشتي هم ممنونم كه برايم كلاس توجيهي گذاشت. همانطور كه گفتم، كارت مسابقات صادر نشد. از محمد طلايي، برنامه دايره طلايي و همه كساني كه از من و در واقع از كشتي حمايت كردند، تشكر مي‌كنم.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *