خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / مدال يزداني را مديون امام جمعه جويبار هستيم

مدال يزداني را مديون امام جمعه جويبار هستيم

بازدیدها: 54

ملي‌پوش سابق كشتي آزاد ايران گفت: نمي‌دانم چرا فدراسيون جلوي حضور مربيان تيم ملي را در ليگ نمي‌گيرد

بهنام طيبي در گفت‌وگو با (ايسنا)، اظهار كرد: اين مسئله قابل تعمق است كه از سه طلايي كشتي آزاد در بازي‌هاي آسيايي، دو كشتي گير مورد نظر كادر فني نبودند و با فشار منتقدان و پيگيري هيات هاي كشتي استان شان به آن كشتي‌گيران فرصت داده شد.

وي ادامه داد: جمال ميرزايي و رضا يزداني در فاصله يك ماهه تا بازي‌هاي آسيايي به اردو آمدند و پيش از آن خودشان تمرين مي‌كردند. حتي رضا يزداني قبل از مسابقات جهاني مسكو از تيم ملي اخراج شد و اگر پيگيري مسئولين ورزش مازندران به خصوص امام جمعه جويبار نبود، يك مدال طلا را در گوانگ‌جو از دست مي‌داديم.

امام جمعه شهر جويبار يزداني خرم را متقاعد كرد تا نشستي براي بازگشت يزداني به تيم ملي برگزار شود و در واقع طلاي يزداني را مديون او هستيم.

سرمربي فصل پيش تيم گاز مازندران در رابطه با تيم داري مربيان تيم ملي در ليگ اظهار كرد: سال قبل همه متوجه جريانات پشت پرده شدند و آن وقايع و نقض قانون‌ها براي همه دلسردي به وجود آورد. وقتي مربيان تيم ملي مسئول يك تيم باشگاهي هستند، كشتي گير اين ترس و دلهره را دارد كه اگر مثلا به فلان تيم نرود، شايد در آينده ضرر كند. سال قبل خود من خيلي اذيت شدم و تصميم گرفتم، امسال ديگر در ليگ نباشم. نمي‌دانم چرا فدراسيون جلوي حضور مربيان تيم‌ ملي را در ليگ نمي‌گيرد تا ديگر شاهد اين مشكلات نباشيم.

طيبي همچنين گفت: در هر سيستمي اختيار تام باشد، ديكتاتوري به وجود مي‌آيد. بايد براي مسايل كشتي قانون وجود داشته باشد نه اين كه “من” نوعي قانون باشم و هر كاري بخواهم انجام دهم. بايد خط قرمزها مشخص شوند و هيچ فردي از آن خطوط نبايد عبور كند.

مربي مهدي تقوي و ايمان محمديان درباره شكست شاگردش در فينال بازي‌هاي آسيايي گفت: در شش ماه گذشته تقوي دائم در اردوي تيم ملي بود و از وضعيتش اطلاعي نداشته‌ام. البته فكر مي‌كنم، اصلي‌ترين موضوع اين است كه كشتي گيران از لحاظ رواني به اوج آمادگي نمي ‌رسند.

طيبي در پايان به نامشخص بودن چگونگي انتخاب شدن ملي پوشان اشاره كرد و ابراز داشت: من كه در سال گذشته سه شاگرد (تقوي- محمديان- غني زاده) در تيم ملي داشته‌ام، بايد بدانم مسابقات انتخابي هر ساله چه زماني برگزار مي‌شود تا كشتي گيرانم را آماده كنم و آنها را براي تيم ملي بسازم. وقتي مسابقه انتخابي نامشخص است ديگر انگيزه‌اي براي كاركردن وجود ندارد و ديگر نمي‌توانم مثلا پشت سر ايمان محمديان، كشتي گير ديگري به تيم ملي معرفي كنم. بعضي وقت‌ها به فكر فرو مي‌روم كه مگر نبايد هدف ما تيم ملي مملكت مان و بالا رفتن پرچم كشورمان باشد؟ وقتي قرار است به فكر مملكت باشيم، بايد شايسته ترين‌ها ملي‌پوش شوند اما سال قبل شاهد [حضور] كشتي گيري در تيم ملي بوديم كه بدون مسابقه انتخابي به مسابقات جهاني رفت. اين كشتي گير اتفاقا در ليگ هم شاگرد

مربيان تيم ملي بود اما در مسابقات جهاني ضعيف‌ترين نتيجه را گرفت و دربازي‌هاي آسيايي جايش را به فرد ديگري داد. چرا بايد يك كشتي‌گير كه شايسته ترين نيست، به مسابقات جهاني اعزام شود؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1574 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *