خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار خارجی / نتايج بدست آمده در روز پاياني جام ياريگين

نتايج بدست آمده در روز پاياني جام ياريگين

بازدیدها: 6

قهرماني ماخاچ مرتضي‌علي‌يف و استيو موكو

 بنا به اعلام آژانس خبري ورزش روسيه، روز گذشته در چهارچوب رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد جايزه بزرگ ياريگين، كشتي‌گيران اوزان ۷۴ و ۱۲۰ كيلوي گروه مردان روي تشك رفتند كه در انتها نتايج ذيل حاصل گرديد:

در فينال وزن ۷۴ كيلوگرم، ماخاچ مرتضي‌علي‌يف رودرروي ايربك فارني‌يف كه امسال يك وزن بالاتر آمده بود قرار گرفت و توانست در دو تايم و هر بار هم با قرعه‌ي مساعد وي را شكست دهد و به مقام قهرماني اين مسابقات دست يابد.

در وزن ۱۲۰ كيلوگرم، جايي كه بختيار احمداف نايب قهرمان مسابقات المپيك در برابر عيسي‌يف از آذربايجان متحمل شكست شده و به خاطر شكست خود عيسي‌يف، از گردونه‌ي رقابت‌ها حذف شده بود، استيو موكو از ايالات متحده و سوسلان گاگلايف از روسيه به فينال راه يافتند. اما در مسابقه‌ي فينال به علت انصراف گاگلايف از دادن مسابقه، داوران موكو را برنده اعلام نمودند و وي صاحب گردن آويز طلا گرديد. آناتولي مارگي‌يف مربي گاگلايف در مورد امتناع شاگرد خود از حاضر شدن روبروي حريف آمريكايي اعلام داشت كه حضور او از همان ابتدا هم در اين مسابقات، محل ترديد بود، چرا كه وي از يك آسيب‌ديدگي در ناحيه‌ي پا رنج مي‌برد. اما با اينحال بنا به تصميم ما در اين رقابت‌ها شركت كرد و با احتياط فراوان كشتي‌ها را يكي پس از ديگري پشت‌سر گذاشت و به گرفتن حداقل امتياز براي كسب پيروزي قناعت نمود. اما در روز فينال و در حدفاصل رقابت‌هاي صبح و بعداز ظهر درد پاي وي اوج گرفت. از طرف ديگر، رقيب او در فينال يعني استيو موكو كشتي‌گيري است كه فت‌پا را شگرد دارد و مرتب به پاهاي حريف خود ضربه مي‌زند؛ ما هم بهتر ديديم كه خطر نكنيم و به گاگلايف اجازه‌ي حضور در اين مبارزه را ندهيم؛ با اينحال از آنجايي كه او در اين مسابقات عملكردش از ساير كشتي‌گيران روسيه در اين وزن بهتر بوده است، تصميم دارم با كميته‌ي مربيان تيم ملي صحبت كنم تا او را به رقابت‌هاي قهرماني اروپا بفرستند.

نتياج روز سوم رقابت‌هاي جايزه‌بزرگ ياريگين:

۷۴ كيلو:

۱- ماخاچ مرتضي‌علي‌يف (داغستان) ۲- ايربك فارني‌يف (آلانيا) ۳- حاجي‌مراد مرتضي‌علي‌يف (داغستان) و شمس‌الورا شمس‌الوارايف (آذربايجان)

۱۲۰ كيلو:

۱- استيو موكو (ايالات متحده) ۲- سوسلان گاگلايف (آلانيا) ۳- آلان جامپايف (آلانيا) و كريل گاتووتسف (كراسنويارسك)

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلای 2012 کمیل قاسمی

پس از ۱۰ سال بالاخره مدال طلای کمیل قاسمی تحویل شد.

بازدیدها: 630 کمیل قاسمی سرانجام توانست مدال طلای المپیک خود را دریافت کند. در سفر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *