خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / پهلوان‌های کشتی ایران، کنج بیمارستان

پهلوان‌های کشتی ایران، کنج بیمارستان

بازدیدها: 8

دو قهرمان و پهلوان کشتی ایران در بیمارستان مهراد تهران بستری شدند.

ردم ایران با رضا سوخته‌سرایی و علیرضا سلیمانی خاطره‌های بسیاری دارند، دو قهرمان سنگین وزن کشتی ایران که علاوه بر قهرمانی، پهلوان کشور هم بوده اند اما حالا چرخ زمانه باعث شده این دو چهره فراموش نشدنی ورزش ایران هر دو در یک بیمارستان بستری شوند. دو رفیق و رقیبی که سال‌ها در کنار یکدیگر بوده‌اند حالا یک طبقه با هم فاصله دارند اما فقط می‌توانند تلفنی از حال هم با خبر شوند.
سلیمانی در حال حاضر به دلیل بیماری دیابت و تاثیر آن بر روی پایش در بیمارستان بستری شده و باید دو هفته را تحت نظر پزشک بگذراند و سوخته‌سرایی نیز که همه چهره‌ای خندان از او سراغ دارند، به دلیل فشار خون بالا و ناراحتی قلبی در بخش ICU بیمارستان مهراد بستری است. 

امید است این دو قهرمان و پهلوان ورزش ایران بار دیگر سلامتی خود را به دست آورند. 

سوخته‌سرایی صاحب دو مدال نقره مسابقات جهانی کشتی در سنگین وزن است. او به خاطر کسب سه مدال طلای بازی‌های آسیایی از رکوردداران تاریخ ورزش ایران در بازی‌های آسیایی به شمار می‌رود. 

پیروزی علیرضا سلیمانی در فینال مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی مقابل بروس بومگارتنر آمریکایی نیز هیچ‌گاه از اذهان پاک نمی‌شود. تنها سنگین وزن طلایی تاریخ کشتی ایران در جهان، در فینال مسابقات جهانی مارتینی، کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا که صاحب ۱۳ مدال جهان و المپیک بود را از پای درآورد و قهرمان جهان شد. 

سلیمانی در آسیا هم بی رقیب بود و چهار بار قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی شد. وی دارای ۶ بازوبند پهلوانی کشور است که به عنوان”پهلوان‌باشی” ملقب شده است.کد مطلب :

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *