خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / سازمان تربيت‌بدني، رئيس فدراسيون را انتخاب مي‌كند

سازمان تربيت‌بدني، رئيس فدراسيون را انتخاب مي‌كند

بازدیدها: 3

دارنده شش مدال جهاني و المپيك كشتي گفت: يكبار در مورد ورود به مربيگري اشتباه كردم و اگر با تكرار اين اشتباه در انتخابات فدراسيون شركت ‌كنم، مهره سوخته مي‌شوم.

بت‌نام از نامزدهاي كشتي براي احراز پست رياست اين فدراسيون از بيست و ششم دي ماه آغاز شده و برخي معتقدند كه مدال‌آوران نام‌آشنايي چون عليرضا حيدري و عليرضا دبير بايد براي تصدي اين پست اقدام كنند.
اما در چنين شرايطي مرد شش مداله كشتي ايران علاوه بر اينكه قصد ورود به انتخابات را ندارد، معتقد است برگزاري مجمع كار غلطي است و بايد تا بعد از المپيك صبر كرد.
گفت‌وگوي خبرگزاري فارس با سرمربي تيم ملي آزاد در مسابقات جهاني ۲۰۰۷ باكو را در زير مي‌خوانيد:

** شما را به عنوان يكي از مهره‌هاي مورد تاييد جامعه كشتي براي احراز پست رياست فدراسيون معرفي مي‌كنند، ثبت‌نام مي‌كنيد؟
نه شركت نمي‌كنم. من اساسا با ماهيت اين موضوع مشكل دارم.

** چرا، چه مشكلي وجود دارد؟
اينكه بخواهيم در مقطع كنوني انتخابات برگزار كنيم،‌ اشتباه است. در واقع قانون ايراد دارد. اين كار بايد بعد از المپيك انجام شود كه رئيس قبلي يا ابقا مي‌شود و يا اينكه جاي خود را به فرد ديگري مي‌دهد. اگر هدف‌گذاري‌ و پيك كاري‌مان المپيك باشد كه بايد اين‌طور عمل كنيم. اما اگر هدف‌مان بازي‌هاي آسيايي باشد، اگر قرار باشد امروز اين كار انجام ‌شود يعني اينكه در خصوص موضوع، اشتباه ماهيتي داريم.

** فكر مي‌كنيد در حال حاضر هدف‌گذاري به چه شكل بوده؟
براي بازي‌هاي آسيايي بود و اين خيلي بد است. در همه جاي دنيا، مسابقات جهاني قبل از المپيك به لحاظ كسب سهميه و خود المپيك خيلي اهميت دارند و همه توان و قدرت‌شان را متمركز آن مي‌كنند اما ما مي‌خواهيم در اين مقطع انتخابات برگزار كنيم. هر كسي كه بيايد، ديگر نمي‌تواند كاري انجام دهد و كاشته‌هاي ديگري را برداشت مي‌كند. حتي اگر هم نتيجه بگيرد، اين نتيجه گروه قبلي است. در اين موقعيت هر كسي بيايد، مهره سوخته است. مثل من كه در سال ۲۰۰۷ اشتباه كردم.

** قبول سرمربيگري تيم ملي در باكو را اشتباه مي‌دانيد؟
آن سال قبل از المپيك بود و خيلي مهم، من كار را قبول كردم كه زمان خوبي براي ورودم نبود. وقتي اين اتفاق مي‌افتد، افراد به مهره سوخته تبديل مي‌شوند و ديگران مي‌گويند آن هم از مدال‌دارتان كه نتوانست نتيجه بگيرد و ديگر به او ميدان نمي‌دهند. الان هم كه يك سال و نيم تا دو سال به المپيك مانده، قهرمانان بزرگ هم مسئوليت را به عهده بگيرند باز نمي‌توانند كار خاصي انجام دهند. از يك طرف هم اين مدال‌آوران با خود فكر مي‌كنند اگر من نيايم، چه كسي مي‌آيد و وارد گود مي‌شوند. مثلا منصور برزگر اين همه سال براي كشتي زحمت كشيد اما افراد ديگري آمدند و نتيجه‌اش را گرفتند. در واقع حاصل كار او بود كه روي سكوي جهاني مي‌رفت اما خودش نبود.

** اصلا قصد داريد روزي براي به عهده گرفتن مديريت فدراسيون اقدام كنيد؟
من يك بار اشتباه كردم، ديگر آن را تكرار نمي‌كنم. اگر بخواهم روزي مديريت بكنم و وارد گود شوم حتما بعد از المپيك مسئوليت را مي‌پذيرم، حتي اگر اين اتفاق هيچ وقت رخ ندهد. بدون فكر كار كردن نتيجه‌اي در بر ندارد. از سازمان تربيت‌بدني هم خواهش مي‌كنم اين انتخابات را برگزار نكند.

** حتي اگر يك سيستمي خوب كار نكند، باز هم بايد به او فرصت داد؟
اينكه انتخاب يزداني‌خرم اشتباه بود يا نبود، به گردن خود سازمان تربيت‌بدني. پرونده افراد هم كاملا مشخص است اما من معتقدم امروز وقت برگزاري مجمع نيست. كشتي كه شمشيربازي و شطرنج نيست. ما بايد پيك توجه‌مان المپيك به المپيك باشد. اگر بخواهيم بزرگ فكر كنيم بايد انتخابات بعد از المپيك برگزار شود اما اگر آن فرد خودش استعفا كند، قضيه فرق مي‌كند.

** چه فرقي مي‌كند؟
آن‌وقت كسي كه مسئوليت را به عهده مي‌گيرد در شرايطي كار را گرفته كه بايد يك نفر انتخاب مي‌شده است و انتظار كمتر مي‌شود.

** مورد خاصي باقي مانده؟
بايد شرايط انتخابات طوري باشد كه كسي وامدار كسي نباشد. اين خيلي بد است كه سازمان تربيت‌بدني، رئيس فدراسيون را انتخاب مي‌كند و بعد انتخابات كميته ملي المپيك برگزار مي‌شود كه روساي فدراسيون‌ها رئيس را انتخاب مي‌كنند. اغلب روساي سازمان براي شركت در انتخابات كميته ملي المپيك اقدام مي‌كنند و چون روساي فدراسيون‌ها با نظر رئيس سازمان انتخاب شده‌اند، براي او راي جمع مي‌كنند. در اين سيستم همه وامدار هم هستند. بايد شرايط انتخاب‌ها طوري باشد كه كسي بدهكار كسي نباشد. اين بدهكار بودن و وامدار بودن، فساد ايجاد مي‌كند. به عقيده من بايد، بعد از اينكه رئيس جمهوري انتخابش را در مورد رئيس تربيت‌بدني انجام داد، انتخابات فدراسيون‌ها و كميته ملي المپيك در يك روز برگزار شود يا زودتر رئيس كميته ملي المپيك انتخاب شود. اگر هم قرار است شرايط به اين گونه نباشد، انتخابات را بردارند تا حداقل رئيس سازمان تربيت‌بدني در مورد همه اتفاقات ورزش پاسخگو باشد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1565 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *