خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / بازگشت شکوهمند مرد ورزش به ورزش

بازگشت شکوهمند مرد ورزش به ورزش

بازدیدها: 43

علی سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی طی حكمی حاج محمدرضا طالقانی را به سرپرستی فدراسیون ورزش های باستانی و كشتی پهلوانی منصوب كرد.

 

 

با افزایش یافتن انتقادات جامعه ورزش باستانی از عملكرد نامناسب مدیریت این فدراسیون ملی ، علی سعیدلو طی حكمی محمدرضا طالقانی رئیس فدراسیون كشتی را به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش های باستانی و كشتی پهلوانی منصوب كرد.

پیش از این حكم، طیف های مختلف مدیران ورزشی و جامعه زورخانه از سراسر كشور در جلسات متعددی ضمن حمایت، خواستار حضور طالقانی برای شروع عصر تازه ای در این ورزش شده بودند.

خیل پرشماری از جامعه ورزش با امضاء توماری حمایت خود را از انتصاب محمدرضا طالقانی اعلام كردند كه از آن جمله می توان به سید امیر حسینی دبیركل فدراسیون بین المللی ورزشی های زورخانه ای (IZSF)، بهرام افشارزاده دبیر كل كمیته ملی المپیك، حاج آقا دستگردی از خیرین و بزرگان ورزش باستانی كشور، حجت اسلام و المسلمین شجاعی و جمعی از قهرمان المپیك و جهان از جمله عباسی جدیدی، رضا سوخته سرایی و علیرضا سیلمانی، این انتخاب را تبریك گفتند.

سید امیر حسینی دبیركل فدراسیون بین المللی ورزشی های زورخانه ای تصمیم در خصوص این اتفاق خوب به خبرنگار «آینده»، گفت: ابتكار ارزشمند آقای مهندس سعیدلو در توجه به ورزش زورخانه ای، آغاز عصر جدیدی در این ورزش ملی و مذهبی است كه به احتمام دولت دهم به عنوان میراث معنوی نیاكان نیز توسط یونكسو به ثبت جهانی رسیده است.

حسینی افزود: حاج محمد طالقانی از مدیران و پیشكوستان و از چهره های دلسوخته و ورزش است. او كه از قهرمانان كشتی پهلوانی است و در اوایل انقلاب نیز دارای مقام هایی در كشتی پهلوانی است، حضورش در ورزش باستانی ارزشمند بوده است.

 

محمدرضا طالقاني در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: مدتي بود كه در اين مورد تماس مي‌گرفتند و اصرار مي‌كردند اين سمت را بپذيرم. در واقع اگر مردم بخواهند، ديگر نمي‌توانم به درخواست آنها نه بگويم. آنها آنقدر محبت كردند كه قبول كردم.
وي خاطرنشان ساخت: به مسئولان گفتم كه اين گروهي كه فعلا در فدراسيون زورخانه‌اي مشغول به كار هستند، خوبند و بهتر است باز هم خودشان بمانند اما گفتند آنها چهار سال كارشان تمام شده و سعيدلو و سجادي هم خواستند قبول مسئوليت كنم. مردم هم چندين‌بار آمدند و خواستند كه كار را بپذيرم.
طالقاني ادامه داد: فكر نمي‌كردم اين حكم را به اين زودي بزنند چون قرار بود ابتدا وزير ورزش معرفي شود كه درنهايت امروز محبت كرده و كار جديدم را اعلام كردند.

 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1566 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *