خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 159

در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش درخشيدند و تا پایان رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان، آسیا و جام جهاني جوانان در سال 90 و  در هر چهار رده‌ی سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان کشتی گیران کشورمان صاحب 45 مدال طلا، 31 مدال نقره و 37 مدال برنز شدند و تیم‌های ایران چهار عنوان قهرمانی، چهار عنوان نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی در این رقابتها کسب کردند که اين خود نويد از چشم اندازي روشن جهت شرکت نمايندگان کشتي ما در المپيک لندن مي دهد.

جا دارد به نوبه خود و همکاران موسسه فرهنگي ورزشي کهن بوم از زحمات بي دريغ زحمت کشان اين ورزش کهن کمال تشکر و قدرداني را بنمائيم و توفيقات روز افزونشان را از خداوند منان خواستاريم.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،  نتایج کامل تیم‌های ملی کشتی کشورمان در این مسابقات که اردیبهشت تا پایان مهر ماه سال ۹۰ و در غالب۸  مسابقه قهرمانی جهان، يك مسابقه جام جهاني و ۶ رقابت قهرمانی آسیا برگزار شد، بشرح زیر است:

مهرماه سال ۹۰:

کشتی فرنگی و آزاد پیشکسوتان ۱۲ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۱۴ مدال برنز

مسابقات کشتی فرنگی و آزاد پیشکسوتان قهرمانی جهان بترتیب مهرماه در لهستان و آلبانی برگزار شد که در پایان این مسابقات تیمهای فرنگی و آزاد ایران

بترتیب با کسب ۱۲ مدال طلا، ۸ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز در رشته کشتی فرنگی و یک مدال نقره و یک مدال برنز در رشته کشتی آزاد دست یافتند و در رشته کشتی فرنگی قهرمان شدند. این در حالی بود که در رشته آزاد تیم ایران بدلیل عدم صدور ویزا تنها با چهار کشتی گیر در این مسابقات شرکت کرده بود.
 

/////////////////

شهریور ماه ۹۰:
مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان و گزینشی المپیک – ترکیه

کشتی آزاد: ۲ طلا، یک نقره و یک برنز و مقام نایب قهرمانی و كسب چهار سهميه المپيك

در پایان رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان که روزهای ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد تیم ایران با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز با اختلاف دو امتیازی نایب قهرمان شد، همراه با تیم روسیه بیشترین مدال طلا را کسب کرد، بهترین نتیجه مدالی را پس از مسابقات جهانی سال ۱۹۹۸ تهران بدست آورد، پس از رقابتهای جهانی ۲۰۰۶ چین دوباره نایب قهرمان شد و در نهایت بهترین نتیجه مدالی کشتی ایران در مسابقات جهانی در خارج از کشور پس از مسابقات جهانی ۱۹۷۰ کانادا بدست آمد.
مهدی تقوی و رضایزدانی کشتی گیران آزادکاران  اوزان ۶۶ و ۹۶ کیلوگرم کشورمان در این مسابقات صاحب مدال طلا شدند، صادق گودرزی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید، حسن رحیمی در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و این چهار نماینده کشورمان سهمیه ورودی المپیک  2012 لندن را بدست آوردند. ضمن اینکه ایران پس از ده سال در رقابتهای جهانی و در  وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال شد.
تیم روسیه در این رقابتها با ۴۳ امتیاز قهرمان شد، ایران با ۴۱ امتیاز دوم شد و آمریکا و آذربایجان بترتیب با ۳۸ و ۳۷ امتیاز سوم و چهارم شدند.
 

کشتی فرنگی: ۲ مدال طلا و یک برنز و مقام سومی  و كسب سه سهميه المپيك

امید نوروزی و سعید عبدولی کشتی گیران اوزان ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم در رقابتهای جهانی ترکیه صاحب دو مدال طلا شدند و بشیر باباجان زاده در وزن ۱۲۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و هر سه دلاور مرد کشتی ایران سهمیه المپیک لندن را بدست آوردند. باباجان زاده اولین مدال تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی را در رقابتهای جهانی بدست آورد.
محسن حاجی پور و قاسم رضایی ورزشکاران جوانمرد ایران با قرعه رژیم اشغالگر قدس برخورد کردند و حبیب الله اخلاقی در وزن ۸۴ کیلوگرم در دور دوم رقابتها با ناداوری مقابل نظمی آولوجا ترکیه ای شکست خورد و سپس با اذعان خود این کشتی گیر وی با شکست مصلحتی مقابل حریف لهستانی باعث حذف حبیب الله اخلاقی شد. فرشاد علیزاده در وزن ۷۴ کیلوگرم نهم شد.
در رده بندی تیمی این رقابتها نیز تیم روسیه تنها با یک مدال طلا و ۴۱ امتیاز قهرمان شد، ترکیه ای ها با کسب یک مدال طلا و ۳۵ امتیاز دوم شدند، تیم ایران با ۲ مدال طلا و ۳۰ امتیاز سوم شد و تیمهای بلاروس، قزاقستان و بلغارستان به ترتیب با ۲۵، ۲۳ و ۲۱  امتیاز چهارم تا ششم شدند. به این ترتیب تیم ایران نسبت به دور گذشته این رقابتها در مسکو که با کسب ۲ مدال طلا به مقام هشتم رسیده بود پنج پله صعود کرد. ضمن اینکه تیم ایران بیشترین تعداد مدال طلا را بدست آورد.

///////////////

کشتی قهرمانی نوجوانان جهان- مجارستان

کشتی فرنگی: ۳ طلا و ۲ برنز و مقام سومی

در پایان رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان تیم ایران با کسب سه مدال طلا و دو مدال برنز به مقام سوم دست یافت. این مسابقات روزهای ۵ و ۶ شهریور ماه و با حضور کشتی گیرانی از ۴۹ کشور دنیا برگزار شد و تیم با کسب سه مدال طلا بیشترین مدال طلا را در بین تیمهای شرکت کننده بدست آورد.
رضا خدری، رامین طاهری و پیام بویری در وزنهای ۴۶، ۵۴ و ۶۳  کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و سعید کردی و امیر زرین چگینی در وزنهای ۵۰ و ۱۰۰  کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. در رده بندی تیمی نیز آذربایجان با ۶۵ امتیاز اول شد، روسیه با ۵۷ امتیاز به مقام دوم رسید و تیمهای ایران، ارمنستان، گرجستان و قزاقستان  به ترتیب با ۵۳، ۵۲، ۴۲ و ۳۹ امتیاز سوم تا ششم شدند.

کشتی آزاد: ۲طلا، ۲ نقره و ۳ برنز و مقام نایب قهرمانی

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب دو مدال طلای مهران بابایی و حاتم علی اکبر زاده در اوزان ۶۳ و ۸۵ کیلوگرم، دو مدال نقره حسن یزدانی و علیرضا کریمی در وزنهای ۵۰ و ۷۶ کیلوگرم و سه مدال برنز یونس سرمستی، پیمان یار احمدی و مجتبی مرادی در اوزان ۴۶، ۵۸ و ۱۰۰ کیلوگرم و کسب ۶۹ امتیاز به مقام نایب قهرمانی هفدهمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت.
 مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در حالی روزهای ۱ و ۲ شهریور ماه و با حضور کشتی گیرانی از ۳۹ کشور دنیا در شهر زومباتلی مجارستان برگزار شد که تیم ایران با کسب دو مدال طلا، دو نقره و سه برنز و ۶۹ امتیاز پس از تیم روسیه ۷۹ امتیازی به مقام نایب قهرمانی دست یافت و هند با ۶۵ امتیاز سوم شد.

//////////////////
مرداد ماه:

کشتی  قهرمانی نوجوانان آسیا – تایلند

 

کشتی فرنگی: ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ برنز و مقام نایب قهرمانی
 

مسابقات كشتي فرنگي قهرماني نوجوانان آسيا طي روزهاي پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ مردادماه در شهر بانكوك تايلند برگزار شد.

در پایان این رقابتها تیم ایران با کسب ۳ مدال طلای رضا خدری، پیام بویری و علی شریفی  در وزنهای ۴۶، ۶۳ و ۶۹  کیلوگرم،۴ مدال نقره محمد پیامنی، علی ارسلان رامین طاهری و امیر حسین خانپور  در وزنهای ۴۲ ، ۵۰، ۵۴ و ۸۵ کیلوگرم و ۲ مدال برنز مسعود مرادي و آرش عرب در وزن‌هاي ۷۶ و ۱۰۰ کیلوگرم با ۸۶ امتیاز پس از تیم قرقیزستان ۸۷ امتیازی دوم شد و تیمهای هندوستان، قزاقستان، کره جنوبی و ژاپن بترتیب با ۷۳، ۶۸، ۵۰ و ۴۹ امتیاز سوم تا ششم شدند. 

کشتی آزاد: ۵ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مقام قهرمانی

تیم کشتی آزاد نوجوان کشورمان در پایان رقابتهای قهرمانی آسیا که روزهای ۱۵ و ۱۶ مرداد ماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد با ۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ برنز و کسب ۹۰ امتیاز پس از چهار سال با سرمربیگری محمد طلایی با اقتدار بروی سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد.
در پایان این رقابتها پیمان یار احمدی در وزن ۵۸ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۷۶ کیلوگرم، حاتم علی اکبر زاده در وزن ۸۵ کیلوگرم و پدرام جمشیدی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، ایمان صادقی در وزن ۵۴ کیلوگرم و مهران بابایی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و محمد عظیمی در وزن ۶۹ کیلوگرم پنجم شد.
تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران که در سالهای ۸۷، ۸۸ و ۸۹ در کشورهای ازبکستان، هند و تایلند بترتیب در جایگاههای سوم، دوم و دوم قرار گرفته بود، امسال پس از چهار سال بار دیگر با سرمربیگری محمد طلایی قهرمان سابق جهان بر بام قاره کهن ایستاد. پس از ایران که با ۹۰ امتیاز قهرمان شد، هند با ۸۱ امتیاز دوم شد و تیمهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ژاپن با ۶۹، ۴۸، ۴۷، ۴۱ و ۳۹ امتیاز در رده های سوم تا هفتم قرار گرفتند.

///////////////////////////

کشتی  قهرمانی جوانان جهان- رومانی

کشتی آزاد: ۲ طلا، یک نقره و یک برنز و مقام سومی

تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب دو مدال طلا توسط حامد طالبی زرین کمر و جابر صادق زاده در اوزان ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم، یک مدال نقره توسط ابراهیم نصیری در وزن ۶۶ کیلوگرم و یک مدال برنز توسط آرش دنگسرکی در وزن ۵۵ کیلوگرم و با کسب ۴۶ امتیاز به مقام سوم رقابت های قهرمانی جهان در رومانی دست یافت. تیم ایران نسبت به رقابتهای جهانی سال گذشته دو پله صعود کرد، تعداد مدالها را بیشتر و مرغوبیت آنها نیز افزایش داد.

در پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که روزهای ۸ و ۹ مرداد ماه با شرکت ۴۹ کشور دنیا در سالن مرکزی ورزش شهر بخارست رومانی برگزار شد، تیم ایران پس از تیم های روسیه و گرجستان سوم شد.

مدالهای طلا این رقابتها بین چهار کشور روسیه، ایران، گرجستان و آذربایجان تقسیم شد بطوریکه ۳ مدال طلا به روسها، ۲ مدال به ایران و گرجستان و یک مدال نیز به آذربایجانی ها رسید. در رده بندی تیمی روسیه با ۵۶ امتیاز اول شد، گرجستان با ۵۰ امتیاز دوم شد و تیمهای ایران، ترکیه آذربایجان و بلغارستان با ۴۶، ۴۱، ۳۷ و ۳۲ امتیاز سوم تا ششم شدند.

جابر صادق‌زاده کشتی گیر آزادکار وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان نیز بدون دادن حتی یک امتیاز به حریفان خود صاحب گردن آویز طلای این مسابقات شد.

كشتي فرنگي: ۲ مدال نقره و یک مدال برنز و عنوان چهارمی

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهانی در حالی روزهای ۴ و ۵ مرداد ماه در شهر بخارست رومانی برگزار شد که تیم کشورمان توسط سامان عبدولی و بابک دژبانی در اوزان ۵۵ و ۱۲۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره و محمد نوربخش در وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و تنها با اختلاف یک امتیاز نسبت به تیم سوم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در پایان این رقابت های تیم گرجستان با ۴۹ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های آذربایجان و روسیه با ۳۸ و ۳۶ امتیاز دوم و سوم شدند و تیم ایران تنها با اختلاف یک امتیاز چهارم شد.

/////////////

خرداد ماه:

 

كشتي جوانان قهرماني آسيا- اندونزي/

 

کشتی فرنگی: ۶ مدال طلا – یک نقره و مقام قهرمانی

در پایان رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا که روزهای ۱۸ و۱۹ خرداد ماه در شهر جاکارتای اندونزی برگزار شد، تیم ایران با کسب ۶ مدال طلا ، یک نقره و ۷۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیمهای قرقیزستان و قزاقستان دوم و سوم شدند.
در پایان رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا سامان عبدولی، محمد نوربخش، مهدی زیدوند، کمال محمد علیزاده، مجید علیاری و مهرداد بایندور کشتی گیران اوزان ۵۵ تا ۹۶ کیلوگرم کشورمان با شکست تمامی حریفان خود صاحب مدال طلا شدند، یاشار عیسی زاده در وزن ۱۲۰ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و بهروز ملکی در وزن ۵۰ کیلوگرم که بدلیل مصدومیت به مبارزه خود ادامه نداد به مقام پنجم رسید.

کشتی آزاد: ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز و مقام چهارمی

مسابقات كشتي آزاد جوانان قهرماني آسيا که روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در جارکای اندونزی برگزار شد، مشخص شد.

علیرضا حاتمی، حامد طالبی زرین کمر و جابر صادق زاده در وزنهای ۵۰ ، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم مدال طلا، محمد طهماسبی زاده و امیر محمدی در وزنهای  و  55 و ۸۴ کیلوگرم مدال نقره و عرفان حسین یزدی در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال برنز را بدست آورند. هند در این مسابقات با ۶۷ امتیاز اول شد و تیمهای کره جنوبی، قزاقستان، ایران، ژاپن و ازبکستان ۶۱، ۶۱، ۶۰، ۳۰ و ۳۰ امتیاز دوم تا ششم شدند.

 //////////////////

جام جهاني كشتي آزاد جوانان- پلايون آلمان (براي اولين بار)


تيم ايران عليرغم پيروزي بر تيم روسيه و داشتن امتياز مثبت بيشتر و تعداد برد مساوي توسط مسئولان برگزاري و با نفوذ روس‌ها بازنده اعلام و در گروه خود دوم شد و در نهايت به مقام سوم اين مسابقات دست يافت. و تيم ايران ۱۰ مدال برنز كسب كرد.این مسابقات روزهای ۷ و ۸ خرداد ماه با شرکت هشت تیم برتر دنیا در شهر پلایون آلمان برگزار شد.

 ///////////////

اردیبهشت ماه:

کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا – ازبکستان/

کشتی فرنگی: ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز و مقام قهرمانی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و ۲ مدال برنز و بدست آوردن ۶۵ امتیاز مقتدرانه و برای هفتمین بار به مقام قهرمانی قاره کهن دست یافت، تمامی فرنگی کاران کشورمان در این رقابتها که روزهای ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد ماه در شهر تاشکند برگزار شد، صاحب مدال شده و تیم ایران که با ترکیبی از کشتی گیران جوان در این مسابقات شرکت کرده بود، بهترین نتیجه را پس از اولین دوره این مسابقات در تهران بدست آورد.
 
علی محمدی، محسن قاسمی، داود اخباری و بشیرباباجان زاده کشتی گیران اوزان ۶۶، ۷۴، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم مردان طلایی کشتی فرنگی ایران در این رقابتها بودند، داود گیل نیرنگ فرنگی کار وزن ۹۶ کیلوگرم با شایستگی و بدلیل مسائل پشت پرده به مدال نقره دست یافت و محسن حاجی پور و عبدالمحمد پاپی فرنگی کاران اوزان ۵۵، ۶۰ صاحب مدال برنز شدند.

تیم ایران با اختلاف ۱۵ امتیازی نسبت به تیم ازبکستان میزبان رقابتها که به مقام دوم رسید و با صعود سه پله ای نسبت به مسابقات سال گذشته در هندوستان قهرمان جام بیست و یکم شد.

تیم ملی کشتی فرنگی در سال ۱۹۸۳ میلادی در اولین دوره این مسابقات در تهران با کسب ۸ مدال طلا و ۲ مدال نقره قهرمان شد که محمد بنا یکی از طلایی های تیم ایران در این مسابقات بود. پس از این رقابتها، تیم ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۱۱ تاشکند با کسب ۶۵ امتیاز بهترین نتیجه را کسب کرد که اینبار بنا سرمربی تیم ملی است.
در رده بندی تیمی این مسابقات پس از تیم ایران که با ۶۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید، ازبکستان با ۵۰ امتیاز دوم شد، کره جنوبی با ۴۹ امتیاز سوم شد و تیمهای قرقیزستان، قزاقستان و چین به ترتیب با ۴۵، ۴۳ و ۳۸ امتیاز چهارم تا ششم شدند.

 

کشتی آزاد: یک مدال طلا و سه نقره و مقام دومی/

تیم ملی کشتی آزاد ایران که روزهای ۲۹ و ۳۰ ادریبهشت ماه  با ترکیبی از کشتی گیران جوان و آینده دار در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا در شهر تاشکند ازبکستان شرکت کرده بود با کسب یک مدال طلا و سه نقره و با اختلاف میلیمتری با تیم میزبان که از تمامی مهره های سرشناس خود نظیر تایمازوف، قربان اف و سوخیف در ترکیبش استفاده کرده بود به مقام نایب قهرمانی رسید.
 بیست و چهارمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا با یک مدال طلا احسان امینی در وزن ۸۴ کیلوگرم و سه مدال نقره مصطفی آقاجانی، عرفان امیری و کمیل قاسمی در اوزان ۶۰، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم توسط کشتی گیران جوان وآینده دار ایرانی در مجموعه یانوف آباد مجموعه پنیس گاردز شهر تاشکند پایتخت ازبکستان به پایان رسید.
در این رقابتها ازبکستان با ۵۱ امتیاز قهرمان شد، ایران با ۴۹ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیمهای مغولستان، قزاقستان با ۴۸ و ۴۳ امتیاز سوم و چهارم شدند و تیمهای کره شمالی و چین با امتیاز مشترک ۳۵ امتیاز در جایگاه پنجم این مسابقات ایستادند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

koshti2

برنامه دور برگشت لیگ نمادی دیگر از بی کفایتی فدراسیون

بازدیدها: 93کمیته لیگ معجزه کرد برنامه دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد یا به عبارت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *