خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / نتیجه فینال مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد

نتیجه فینال مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد

بازدیدها: 288

دیدار فینال مابین تیمهای ثامن الحجج سبزوار و خونه به خونه بابل ساعت ۱۶:۱۰ آغاز گردید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم حسن رحیمی که حریف قرص ومحکمی بنام یاسر حیدر قلی نژاد را پیش رو داشت توانست در دو تایم پشت سر هم با امتیاز ۱-۰ نتیجه را بنام خود تمام کند، حیدر قلی نژاد نشان داد که انگیزه کافی برای پیشرفت را دارد و کافیست کمی به وی بها داد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که یکی از جذاب ترین مسابقات این دوره بود احمد چاکیف روس در مقابل اوپن سات قرار گرفت، در تایم اول احمد چاکیف با نتیجه ۳-۲ به پیروزی رسید و در تایم دوم با قرعه کلینچ توانست کشتی را ۱-۰ به نفع خود بپایان برساند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم محمد نادری در مقابل مهدی تقوی قهرمان دو مدال طلای جهان قرار گرفت. در تایم اول کار به کلینچ کشید و قرعه بنام محمد نادری آمد و نادری با امتیاز ۱-۰ در تایم اول به پیروزی رسید. در تایم دوم مهدی تقوی می بایست از تمامی داشته های خود دفاع می کرد ولی در این وقت هم مهدی در حد و اندازه های خود ظاهر نشد و مجدداکار به کلینچ کشید که اینبار هم قرعه بنام محمد نادری افتاد و مجدداً با امتیاز ۱-۰ به پیروزی رسید. مهدی تقوی نتوانست انتظاراتی را که از او می رفت را برآورده کند و تن به شکست سنگینی داد. این تلاش کادر فنی تیم ملی را طلب می کند که علت این نا آمادگی را بررسی نمایند و آنرا برطرف نمایند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسام مقدم کشتی گیر جوان و آتیه دار این وزن در مقابل ایربک فاریف که سابقه زیادی در لیگ ایران دارد، قرار گرفت در تایم اول این فارنیف بود که توانست حریف را خاک کند و با نتیجه  1-0 به پیروزی برسد. در تایم دوم این حسام مقدم بود که با نتیجه ۱-۱ به پیروزی رسید. تایم سوم فاریف که بطور کامل از لحاظ بدنی دچار ضعف شده بود با دادن امتیاز های پیاپی با نتیجه ۵-۲ کشتی را واگذار کرد، با برد حسام مقدم برد موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج سبزوار قطعی شد.

در وزن ۸۴ کیلوگرم احسان لشگری در مقابل احسان امین قرار گرفت. در تایم اول احسان لشگری با یک زیر یک خم حریف را خاک کرد و این تایم با همین نتیجه خاتمه یافت. در تایم دوم نیز ابتدا احسان لشگری با یک زیر یک خم به پشت حریف رفت و هر چه تلاش کرد که با فن سگک حریف را به پل ببرد این اتفاق نیفتاد. و این تایم هم با نتیجه ۱-۰ به نفع احسان لشگری خاتمه یافت.

در وزن ۹۶ کیلوگرم مصاف رضا یزدانی و عبدالسلام گادیسف جذابیت خاص خود را داشت. در تایم اول رضا یزدانی با قرعه کلینچ نتیجه را ۱-۰ تمام کرد. در تایم دوم در یک کش و قوس در انتهای کشتی پادیسف در یک رفت و برگشت توانست رضا یزدانی را خاک کند و نتیجه ۱-۰ به نفع گادیسف به پایان رسید. تایم سوم هم رضا یزدانی که از لحاظ بدنی کم آورده بود با نتیجه ۱-۰ کشتی را باخت.

در وزن ۱۲۰ کیلو گرم دو مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در مقابل هم قرار گرفتند و از این منظر این کشتی حال و هوای خاص خود را داشت. در تایم اول که مسابقه به کلینچ کشید با ممانعت آذرشکیب امتیاز به فردین مصومی داده شد. در تایم دوم نیز هر دو کشتی گیر در لاک دفاعی فرو رفتند و چشم به قرعه کلینچ دوختند که این بار قرعه به نام فردین معصومی افتاد و این تایم نیز با همان نتیجه به نفع معصومی خاتمه یافت.

 جای بحث و تعجب هست که دو مدال آور جهانی رضا یزدانی و مهدی تقوی کشتی خود را واگذار کردند و هر دو از لحاظ بدنی بسیار ضعیف نشان دادند، این توجهات ویژه کادر فنی و مربیان بدنساز تیم ملی را طلب می کند. امید است در اردوی اسفند ماه به این مسائل به جد توجه گردد.

وزن

موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج سبزوار

خونه به خونه بابل

تایم اول

تایم دوم

تایم سوم

برنده

۵۵

حسن رحیمی

یاسر حیدرقلی نژاد

۰-۱

۰-۱

 

حسن رحیمی

۶۰

احمد چاکایف

اوپن سات

۲-۳

۰-۱

 

احمد چاکایف

۶۶

محمد نادری

مهدی تقوی

۰-۱

۰-۱

کلینچ-کلینج

محمد نادری

۷۴

حسام مقدم

ایربک فارنیف

۱-۰

۱-۱

۲-۵

حسام مقدم

۸۴

احسان امینی

احسان لشگری

۱-۰

۱-۰

 

احسان لشگری

۹۶

عبدوالسلام گادیسف

رضا یزدانی

۱-۰

۰-۱

۰-۱

عبدوالسلام گادیسف

۱۲۰

فردین معصومی

محمدرضا آذرشکیب

۰-۱

۱-۰

۰-۱

فردین معصومی

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1572 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *