خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار خارجی / نتايج مسابقات کشتي فرنگي جوانان جهان

نتايج مسابقات کشتي فرنگي جوانان جهان

بازدیدها: 2152

در مسابقات قهرماني کشتي فرنگي جهان در رده سني جوانان ايران با چهار پله صعود نسبت به سال گذشته و با کسب يک مدال نقره و دو برنز به مقام چهارم جهان دست يابد.


در آخرين روز اين دوره از مسابقات که در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه در شهر پاتایای تایلند برگزار گرديد، تیم ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم توسط رامین طاهری صاحب یک مدال نقره و توسط مهدی زیدوند در ۶۶ کيلوگرم و پیام بویری در ۷۴ کیلوگرم صاحب دو نشان برنز شد.

در روز دوم و پایانی این رقابتها  در وزن ۶۶ کیلو مهدی زیدوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در ۲ تایم و با نتایج (۳ بر صفر) و (۲ بر صفر) ارسلان اوراشف از ترکمنستان را شکست داد، اما در دور سوم در ۲ تایم مغلوب علی‌یف از آذربایجان شد و به دليل حضور اين كشتي گير در ديدار فينال، زيدوند به گروه بازنده ها رفت. وي در اين گروه ابتدا كشتي گيري از آلمان را شكست داد سپس در دو تايم و با نتايج ۲- صفر و ۲- ۱ از سد حريف مصري گذشت. زیدوند در دیدار رده بندی در سه تایم با نتیجه ۹ بر ۳داويد فيهر از مجارستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی گیران آذربایجان و روسیه اول و دوم شدند.

 در وزن ۵۵ كيلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست در ۲ تایم و با نتیجه (۳ بر صفر) و (۵ بر ۳) مقابل آلکساندر آستاپوویچ از بلاروس به پیروزی رسید و در دور دوم هم کشتی‌گیر تاجیکستانی را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در اين مرحله به مصاف نيكولاي ويچف از بلغارستان رفت و در سه تايم مغلوب اين كشتي‌گير شد. در تايم سوم اين مسابقه در حالي كه مرداني در خاك حريف بلغار بود و وقت مسابقه به اتمام رسيده بود داوران با توجه به اعتراض مربي بلغارستان فيلم را بازبيني كردند و رأي به برتري كشتي گير بلغار دادند كه اين موضوع موجب اعتراض مرداني و چمن‌گلي سرمربي تيم ايران شد كه در نهايت داوران به سرمربي تيم ايران كارت قرمز دادند و مرداني را نيز ديسكاليفه كردند. در این وزن نمایندگان آذربایجان و مولداوی به مقام اول و دوم رسیدند.

مجید علی‌یاری در ۸۴ کیلو در دور نخست در ۳ تایم و با نتیجه یک بر ۲ از کریستین فورملا از لهستان شکست خورد و با توجه به شكست اين كشتي گير در دورهاي بعدي، از دور رقابت‌ها كنار رفت. در این وزن کشتی گیران ترکیه و اوکراین اول و دوم شدند.

در وزن ۱۲۰ کیلو مهدی پورشیخ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مغلوب میلوسلاو متودیف از بلغارستان شد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير در دورهاي بعد پورشيخ نيز از دور رقابت‌ها كنار رفت. در این وزن کشتی گیران مجارستان و گرجستان در جایگاههای اول و دوم قرار گرفتند.

– نتایج نمایندگان کشورمان در روز اول این رقابتها به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ كيلوگرم رامين طاهري پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتايج ۱- صفر و ۳- صفر راموس داجيس از ليتواني را شكست داد. وي در دور سوم نيز ۷- صفر و ۱- صفر چئول جئونگ از كره جنوبي را مغلوب کرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. طاهري در مرحله نيمه نهايي جس سيلك از آمريكا را با نتايج ۴- ۲ و ۱- صفر شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. طاهري در ديدار فينال با نتايج  1- صفر و ۲- صفر مغلوب زائور كابالوف از روسيه شد و به مدال نقره دست يافت.

در وزن ۷۴ كيلوگرم پيام بويري در دور نخست با نتايج ۲- صفر و ۳- صفر از سد اولدريش وارگا از چك گذشت اما در دور دوم و در يك كشتي نزديك با نتايج صفر- ۱، ۱- صفر و صفر- ۱ مغلوب كازبك كيلوف از بلاروس شد اما با توجه به حضور اين كشتي گير در ديدار فينال وي نيز به گروه بازنده‌ها رفت. بویری در اين گروه در ديدار نخست تاكاهارو ناكامورا از ژاپن را با نتايج ۴- ۳ و ۳- صفر شكست داد، سپس در ديدار دوم نيز با نتيجه ۶- صفر و ۱- صفر جردن اسپيلر از آمريكا را مغلوب کرد و به ديدار رده‌بندي راه يافت.  وي در ديدار رده‌بندي مقابل عظمت كاستوبايف از قزاقستان با نتايج صفر- ۱، ۱- صفر و ۳- ۱ به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی گیران بلاروس و گرجستان اول و دوم شدند.

در وزن ۹۶ كيلوگرم سامان نوروزي در دور نخست با نتايج ۷- صفر و ۶- صفر از سد تتسويا تاناكا از ژاپن گذشت اما در دور دوم با نتايج مشابه ۲ بر صفر مغلوب پتر اوهلر از آلمان شد و با توجه به حضور اين كشتي گير در ديدار فينال وي نيز به گروه شانس مجدد رفت. نوروزي در اين گروه ابتدا با نتايج ۱- صفر ، صفر- ۲ و ۱- صفر ونهائو شي از چين را شكست داد اما در ديدار بعد مقابل ياكوبي كاجايا از گرجستان با نتايج ۱- صفر و ۴- صفر مغلوب شد و از دور رقابت ها كنار رفت. در اين وزن كشتي گيران لیتوانی و آلمان به مقام های اول و دوم رسیدند.

در وزن ۵۰ كيلوگرم اشكان قلي كياني در دور نخست مقابل مراد بازاروف از آذربايجان با نتايج ۱- صفر و ۴- صفر شكست خورد اما با توجه به حضور اين كشتي‌گير در ديدار پاياني وي به گروه شانس مجدد رفت وي در گروه شانس مجدد با نتايج ۴- صفر و ۱- صفر از سد هيوك جئون از كره جنوبي گذشت. اما بعلت حضور كشتي گير رژيم اشغالگر قدس در ديدار رده‌بندي اشكان قلي كياني مقابل تولگان كاراتاش از تركيه با نتايج صفر- ۱، ۲- صفر و صفر- ۸ شكست خورد تا شانسي براي كسب مدال برنز نداشته باشد. در اين وزن كشتي گيران آذربايجان و روسيه به ترتیب اول و دوم شدند.

در پایان این مسابقات نتايج تيمي ذيل بدست آمد:
۱- آذربایجان با ۴۰ امتیاز
۲- روسیه با ۳۸ امتياز
۳- ترکیه با ۳۸ امتیاز
۴- ایران با کسب ۳۲ امتیاز چهارم شد
شايان ذکر است که تیم ایران سال گذشته در رومانی به مقام هشتم جهان رسیده بود.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلای 2012 کمیل قاسمی

پس از ۱۰ سال بالاخره مدال طلای کمیل قاسمی تحویل شد.

بازدیدها: 629 کمیل قاسمی سرانجام توانست مدال طلای المپیک خود را دریافت کند. در سفر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *