خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / انتخاب عبدالله چمن گلي بعنوان مربي برتر سال ۲۰۱۲ توسط فيلا

انتخاب عبدالله چمن گلي بعنوان مربي برتر سال ۲۰۱۲ توسط فيلا

بازدیدها: 11

عبدالله چمن گلي توسط فدراسيون جهاني فيلا بعنوان برترين مربي جهان در سال ۲۰۱۲ انتخاب گرديد!!

انتخاب يک مربي ديگر از جامعه مربيان ايران را به فال نيک مي گيريم و خرسنديم که مردي از ديار کردستان به اين مهم دست يافته است. ولي نکته اي که جامعه کشتي و تا حدي مربيان هم طراز ايشان همچون اکبر فلاح و رسول جزيني و سايرين را متعجب کرد، عدم توجه به درخشش هاي محمد بنا در سال جاري در مسابقات مهم جهان و المپيک بود که جاي هيچ شک و شبهه اي را باقي نمي گذارد. در اين ميان فدراسيون کشتي از نحوه انتخاب ايشان اظهار بي اطلاعي مي کند و ملاکهايي که فيلا بدنبال آن است تا حد زيادي با قابليتهاي ايشان فاصله دارد و گمانه زني درباره آن بي اساس.
دليل نگراني جامعه کشتي و دوستاران ورزش کهن از به حاشيه کشيده شدن تيم يکدست کشتي فرنگي کشورمان است که از ديرباز رشد و تغييراتي اينچنين در آن ديده نشده بود، آري ما از توهين و تحقير محمد بنا رنج مي کشيم و اين را هم مي دانيم که محمد بنا داراي روحي بلندتر از اينهاست که بخواهند با اين ترفند! به حاشيه برود. محمد بنا اين نشان را نه از فيلا بلکه از دست تک تک مردم ايران و طرفداران و عاشقانش دريافت کرده و چشم داشتي هم به اين القاب و نشان هايي که معلوم نيست به چه شکل و با چه سنگي اندازه گرفته شده است، ‌ندارد. چون او محمد بناست.
تيمي که چمن گلی رهبري آن در مسابقات جوانان جهان را داشت به مقامي بيش از چهارم دست نيافت؛ آنهم بدون کسب حتي يک مدال طلا. درباره درايت و کارکشتگي ايشان نيز بايد گفت که در حين مسابقات از صندلي مربي اخراج شد که اين نيز بر عدم پختگي اين مربي دلالت دارد.
نکته ديگر که بسيار مهم و پررنگ جلوه مي کند ايجاد علاقه و انگيزه اي است که محمد بنا و ياران و سربازانش در دل جوانان ايران زمين بوجود آوردند و مي رود که کشتي فرنگي در جذب جوانان گوي سبقت را از کشتي آزاد بربايد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *