خانه / سرداران بی مدال / اميرهوشنگ حقيقي كشتي گير وزن ۵۷ و ۶۲

اميرهوشنگ حقيقي كشتي گير وزن ۵۷ و ۶۲

بازدیدها: 291

بدون ترديد مي توان عنوان نمود از كشتي گيران سرشناسي كه درخشش بسياري در دوران خود داشت، اميرهوشنگ حقيقي كشتي گير وزن ۵۷ و ۶۲ بود كه توانست در رده هاي سني مختلف از سد بسياري از كشتي گيران مطرح بگذرد ودر سالهاي ۵۹ لغايت۷۲ عناوين مختلفي در سطح كشور كسب نمايد.


 با ايشان به گفتگو نشستيم و از اوضاع و احوالشان جويا شديم.

اميرهوشنگ حقيقي هفتم مرداد سال ۱۳۴۴ در تهران محله دروازه دولاب متولد شد. خانواده ايشان از ابتدا به كشتي علاقه داشتند و برادر ايشان حميدرضا نيز يك مرحله به عضويت تيم ملي جوانان درآمدند. ابتدا در سال ۵۸ كشتي را نزد اسماعيل رضايي در باشگاه ايران ما شروع كرد و با توجه به استعداد زيادي كه در اين رشته ورزشي داشتند به سرعت پله هاي پيشرفت را طي نموده و سال بعد توانست در رده سني نوجوانان به مقام سوم كشور دست يابد. پس از ايران ما اينبار باشگاه سرباز پذيراي اين قهرمان با استعداد بود و در دوران خدمت مقدس سربازي به مقام اول نيروهاي مسلح در وزن ۵۷ كيلوگرم رسيد، دوران شكوفايي ايشان در كشتي نيروهاي مسلح مصادف با جنگ تحميلي مي شد كه تيمهاي نيروهاي مسلح ايران جهت انجام مسابقات جهاني به كشورهاي ديگر اعزام نمي شدند.

سال ۷۰ به بعد نزد بزرگ مرد كشتي ايران (پرويز سيروس پور) در باشگاه ناشنوايان، پيمودن پله هاي ترقي خود را ادامه دادو توانست در مسابقات انتخابي جام جمهوريت تركيه در يك شب بياد ماندني علي اكبر دودانگه ستاره قهرمان جوانان جهان و بهروز سلطاني قهرمان جام تفليس را مغلوب نمايد، در همان دوره از مسابقات با محمد ذوالفقاري (سال قبل والنتين يوردانف بلغار را مغلوب نمود) با نتيجه ۳-۳ مساوي شدند، همان سال با توجه به باخت دودانگه ، نامي از اميرهوشنگ حقيقي در ليست نفرات دعوت شده به اردو مشاهده نشد، و در عين ناباوري حق ايشان ضايع شد و پيگيري مسئولين باشگاه و خود ايشان فايده اي نداشت.

سال بعد انتخابي تيم ملي جهت شركت در مسابقات آسيايي درخشش شاياني در وزن ۶۲ كيلو داشت و توانست در يك كشتي بسيار نزديك  و برابر با اختلاف ناچيز (۹-۸) كشتي را واگذار كرد و اكبر فلاح با اختلاف كم به تقي اكبر نژاد باخت . در اين دوره: تقي اكبر نژاد اول، اكبر فلاح دوم، تيمور مرادي سوم و حقيقي چهارم شد، كه با گواه شاهدان عيني در كشتي مقابل اكبر فلاح ايشان در يك رفت و برگشت شانه ايشان را با تشك آشنا كرد كه داور وسط آقاي اسدالله رضايي آن را ناديده گرفت كه اعتراض تمامي حضار را در بر داشت.

سال ۱۹۹۴ در مسابقات بين المللي بخارست روماني شركت كرده و به مقام دوم اين دوره از مسابقات در وزن ۶۲ كيلوگرم نائل شد، در اين دوره در كشتي ماقبل فينال ميهايلا كشتي گير مطرح روماني را مغلوب نمود.

در پرونده ورزشي ايشان سوابق زيادي وجود دارد بدين شرح:

 

  1. سال ۱۳۶۱ نفر سوم جوانان كشور (تهران) 
  2. سال ۱۳۶۲ قهرمان مسابقات آموزشگاه هاي كشور(مشهد)
  3. سال ۱۳۶۳ جام شهيد عراقي مقام دوم در وزن ۶۲ كيلو (تهران)
  4. سال ۱۳۶۵ نفر اول نيروهاي مسلح كشور در وزن ۵۷ كيلو (تهران)
  5. سال ۱۳۶۹ نفر اول مسابقات انتخابي تهران كه سطح بالايي داشت در وزن ۵۷ كيلو (تهران)

 

ونيز دربسياري از مسابقات مقابل بزرگان كشتي(اكبر فلاح-علي اكبر دودانگه-بهروز سلطاني-داريوش اسماعيل بيگي-پرويز سليمان پور-كيوان مجدزاده-كريم سوري-سياوش نوري-محمد ذوالفقاري-سيد محمد حسينيان-عبدالله پيمان و..) نتايج قابل قبولي را كسب نمود.

در حال حاضر نيز اين قهرمان با اخلاق كشتي تمرينات خود را بصورت منظم دنبال مي كند. بي صبرانه انتظار قهرماني فرزندش : عليرضا را دارد كه روزي جا پاي بزرگان كشتي اين آب و خاك بگذارد.

موسسه فرهنگي ورزشي كهن بوم براي اين قهرمان با اخلاق آرزوي موفقيت دارد.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

بازدیدها: 676 سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *