خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / تعطيلي سونا صفا پاتوق کشتي گيران قبل از وزن کشي مسابقات

تعطيلي سونا صفا پاتوق کشتي گيران قبل از وزن کشي مسابقات

بازدیدها: 96

 تا چندي پيش ورزشکاراني که براي مسابقه نياز به کم کردن وزن خود داشتند در تهران مکاني مشخص وجود داشت که نزديک مسابقات کشتي عده زيادي به اين مکان مي آمدند و  با آرامش خيال وزن خود را تنظيم مي کردند.


آري آنجا همه چيز بود؛ باسکول ديجيتال، اتاق ريکاوري، تخت و پتو براي آرامش و رساندن بدن به حال ريلکس،‌ دوش براي قبل از ورود به سونا،‌ باز بودن اين مجموعه صبح ها براي آقايان و بسيار مزاياي ديگر.

آري قديمي ها استخر و سوناي صفا واقع در ضلع جنوب غربي ميدان فردوسي – خيابان کندوان که به سونا صفا معروف بود را به ياد دارند، با وجود سونا صفا خيال کشتي گيران آسوده بود که بدون فشار زياد بتوانند يکروزه سر وزن بيايند و آسيب زيادي به بدن خود وارد نکنند.

آخرين بار که اين مجموعه را باز ديديم برمي گردد به ۴ سال پيش،‌ پس از آن طبق اخباري که دستگيرمان شد براي مدتي کوتاه،‌ يک سرمايه گذار عرب آنرا خريداري کرد که وضعيت آنرا بهبود بخشيده و مقدمات توسعه اين مجموعه را فراهم کند،‌ که هيچگاه اينگونه نشد.
از صميم قلب از گردانندگان و متوليان قديمي اين مجموعه کمال تشکر را داريم و مي دانيم مبلغي که بابت وروديه دريافت مي شد با وسعت ملک و نزديکي و قرابت آن به مرکز شهر بسيار ناچيز بود،‌ بي هيچ تعارفي از جانب تمامي کشتي گيراني که در اين مجموعه ورزشي خاطره دارند، صميمانه مراتب قدرداني و تشکر را داريم.

 ولي مشکل کم کردن وزن کشتي گيران همچنان به قوت خود باقيست و بدليل مشکلاتي چون:

۱- اکثر مجموعه ها صبح ها سانس بانوان است.

۲- تايم اکثريت مجموعه ها ۹۰ دقيقه است و مدت زمان کمي براي کاستن وزن است.

۳- مجموعه هاي ورزشي اتاق ريکاوري ندارند. و …

 از مديران وقت استان تهران خواهشمنديم به اين مشکل توجه ويژه داشته باشند تا شاهد آسيب جسمي و ضعف بدني کشتي گيران در مسابقات نباشيم.

safa 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *