خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / تحلیل مسابقات کشتی آزاد انتخابی تیم ملی بزرگسالان

تحلیل مسابقات کشتی آزاد انتخابی تیم ملی بزرگسالان

بازدیدها: 35

 مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، قوانین جدید کشتی آزاد اشکها و لبخندها و حواشی آن

 در مسابقات قهرمانی کشور، کشتی ها نمایانگر عدم تطابق کشتی گیران با قوانین جدید بود، دیدیم اکثر کشتی گیران مطرح دچار آسیب دیدگی و ضعف در طول مسابقه شدند و یکی پس از دیگری از دور مسابقه کنار رفتند(احسان لشگری، محمد نوربخش، جمال میرزایی، علیرضا گودرزی). هنوز آهنگ بدنی کشتی گیران با تایم های سه دقیقه ای کوک نیست و فکر می کنند مانند قبل حتی اگر تایم ۲ دقیقه تمام نشده است و امتیاز عقب هستند همان دو دقیقه را هم یک جور سر و تهش را به هم آورده و به قولی انرژی را برای تایم بعد ذخیره می کردند. ولی در قوانین جدید اینطور نیست، دیگر کشتی دو دقیقه نیست! دیگر امتیازهای تایم ها پاک نمی شوند! دیگر کشتی گیر نمی تواند یک امتیاز بگیرد و در کشتی را ببندد! هرچه به اسکوبرد نگاه می کنی هنوز تایم تمام نشده است و باید کشتی بگیری. این است که کشتی گیران صاحب نام یکی پس از دیگری از گردونه مسابقات خارج شدند. حامد تاتاری نمونه بارزی برای این ادعاست.

در ۵۵ کیلوگرم حسن رحیمی توانست انتظاراتی را که کادر فنی از او داشت را برآورده کند و با اقتدار همگی حریفان را از پیش روی برداشت ولی این زنگ خطر هم به صدا درآمد که ما در این وزن پشتوانه ششدانگی نداریم. فرهاد جلائی از تهران را می توان بعنوان یکی از پدیده های این مسابقات نامید، با وجود سن کم بین مدعیان خوش درخشید و اگر به او توجه ویژه ای شود روزی ثمره اش را خواهیم دید.

در ۶۰ کیلوگرم مسعود اسماعیل پور همانطور که انتظار می رفت به عنوان قهرمانی رسید و مقام دوم عباس دباغی هم نوید خوبی برای این وزن بود. عباس دباغی پتانسیل قهرمانی حتی در رده المپیک را نیز دارد ولی در سالهای گذشته قدری از صحنه مسابقات دور بود. حسن مرادقلی هم تغییری نوع کشتی خود نداده و به همان مقام سوم اکتفا کرد.

در ۶۶ کیلوگرم میثم نصیری با غلبه بر رقبا توانست به عنوان قهرمانی دست یابد ولی نفراتی همچون غلامرضا عبدالله پور، میثم حیدری و مرتضی گودرزی رقبای جدی برای این وزن نیستند، یا اینکه هنوز سبک بدنی شان با قوانین جدید مطابق نشده است. در این وزن انتظارات زیادی از میثم حیدری می رفت و بر این باور بودیم که همچون مسابقات جام اپن شگفتی ساز شود، دستان پرتوان، آمادگی و هوش مثال زدنی این کشتی گیر هیچکدام به نمایش در نیامد و در کشتی آخر نیز با چند اشتباه داوری با امتیاز ۱۰-۸ به عبدالله پور واگذار کرد، میثم حیدری در این مسابقه بر روی صندلی مربی نداشت که بتواند او را راهنمایی کند.  

در ۷۴ کیلوگرم خلاء بزرگی همانند ۵۵ کیلوگرم احساس می شد که اگر صادق گودرزی نباشد چه؟ قهرمانی عزت الله اکبری از یکسو و کشتی های بی افت و خیزی که در این مسابقات شاهد بودیم از سوی دیگر، می بایست کمیته فنی و مدیران تیم ملی باید را به فکر اساسی وادارد که به فکر راه حلی برای این وزن باشند، وقتی نامهایی مانند رضا افضلی(قهرمان جام اوپن)، مصطفی حسین خانی و حسن طهماسبی هر دو نفرات ذخیره این وزن پشت نام عزت الله اکبری قرار گیرد، نویدبخش خوبی برای این وزن نیست.

 

در ۸۴ کیلوگرم هم اوضاع بهتر از ۷۴ کیلوگرم نبود، اسماعیل نجاتیان توانست با آسیب دیدگی احسان لشگری و با اینکه در کشتی قبل به لشگری کشتی را واگذار کرده بود به مقام اول برسد. دیگر مدعیان همچون احسان امینی در مسابقات حضور نداشتند و بقیه (میثم مصطفی جوکار، نادر حامدی پور و صابر امامقلی پور) هم روز خوبی را پشت سر نگذاشتند. در این وزن هم کشتی گیران نتوانسته بودند خود را با قوانین جدید تطبیق دهند و همین امر باعث این شد که کشتی های خوبی را نظاره گر نباشیم.

در ۹۶ کیلوگرم آنطور که انتظار می رفت نشد و جمال میرزایی نتوانست موقعیت خود را در این وزن تثبیت کند. در کشتی آخر با اینکه در تایم اول کشتی را ۲-۰ به پایان رسانده بود ولی نتوانست نتیجه را تا انتها حفظ کند و با آسیب از ناحیه قفسه سینه با نتیجه ۳-۲ کشتی را به علیرضا گودرزی واگذار کرد. در این وزن هم خلاء وجود رضا یزدانی بیش از پیش احساس می شد. و بقیه رقبا مانند شورش آقایی، سعید امیری، حامد تاتاری، اباذر اسلامی حرفی برای گفتن نداشتند و در این میان جعفر دلیری با سن بالا به مقام اول رسید.

دور اول حامد تاتاری مغلوب حسن رحیمی شد، علیرضا گودرزی جواد نظری از کرمانشاه را شکست داد، شورش آقایی به جمال میرزایی باخت، سعید امیری حامد طالبی را شکست داد، جعفر دلیری با نتیجه ۷-۰ اباذر اسلامی را برد. جواد نظری با باخت دوم به حسن رحیمی حذف شد، علیرضا گودرزی حامد تاتاری را برد و حذف کرد، جمال میرزایی حامد طالبی زرین کمر را حذف کرد، سعید امیری اباذر اسلامی را حذف کرد، جعفر دلیری شورش آقایی را حذف کرد. جمال میرزایی، حسن رحیمی، جعفر دلیری و علیرضا گودرزی به جمع چهار نفر رسیدند. در دور چهارم جمال میرزایی با نتیجه ۸-۱ حسن رحیمی را شکست داد، جعفر دلیری با نتیجه ۵-۲ مغلوب علیرضا گودرزی شد(در این کشتی دلیری با وجود اینکه بسیار پرکار بود و میدان دار مسابقه ولی داوران به این موضوع توجه نداشتند و در نهایت کشتی به نفع گودرزی خاتمه یافت).

در دور پنجم جمال میرزایی با نتیجه ۳-۲ و بعلت آسیب دیدگی تایم دوم را ادامه نداد و بازنده شد. در تک کشتی آخر که تکلیف این وزن را مشخص می کرد علیرضا گودرزی برروی  تشک حاضر نشد و جعفر دلیری بعنوان نفر اول انتخاب شد. این وزن نشان داد که جعفر دلیری از لحاظ بدنی بیش از سایرین با قوانین جدید همخوانی داشت و نتیجه آنرا دید.

گره مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم کمیل قاسمی باوجود باخت مقابل پرویز هادی و برد پرویز هادی توسط محمدرضا آذر شکیب و باخت فردین معصومی مقابل آذرشکیب و باخت آذر شکیب مقابل کمیل قاسمی به هم پیچید ولی این کمیل قاسمی بود که با دو مرتبه برتری مقابل آذرشکیب بالاخره گره این وزن را باز کرد و بعنوان نفر اول این وزن برگزیده شد.

————————————————————————–

رده بندی نهایی اوزان هفتگانه به شرح ذیل می باشد:

۵۵ کیلوگرم: ۱- حسن رحیمی (تهران) ۲- یاسر حیدر قلی نژاد (گلستان) ۳- فرهاد جلایی (تهران) ۴- محسن ملکی (تهران) ۵-سجاد صالح پور (کرمان) ۶- حسین رحمانی (قزوین)

۶۰ کیلوگرم: ۱- مسعود اسماعیل پور (مازندران) ۲- عباس دباغی (مازندران)  3- فرزاد جعفری (البرز) ۴- حسن مرادقلی (تهران) ۵- سید احمد محمدی (مازندران) ۶- مسعود محمودی (تهران)

۶۶ کیلوگرم: ۱- میثم نصیری (اردبیل) ۲- غلامرضا عبداله پور (مازندران) ۳- میثم حیدری (زنجان) ۴- مرتضی گودرزی (مازندران) ۵- محسن جهانبخشیان (تهران)

 74 کیلوگرم: ۱- عزت‌اله اکبری (مازندران) ۲- سید جعفر قاسمی (مازندران) ۳- حسن طهماسبی (گلستان) ۴- رضا افضلی (کرمانشاه) ۵- مصطفی حسین خانی (تهران) ۶- سجاد محمدی (قم)

۸۴ کیلوگرم: ۱- اسماعیل نتجاتیجان (خراسان رضوی) ۲- احسان لشگری (قزوین) ۳- صابر امامقلی پور (مازندران) ۴- میثم مصطفی جوکار (همدان) ۵- حسام مقدم (تهران) ۶- نادر حامدی پور (فارس)

۹۶ کیلوگرم: ۱- جعفر دلیری (کرمانشاه) ۲- علیرضا گودرزی (تهران) ۳- جمال میرزایی (همدان) ۴- حسن رحیمی (تهران) ۵- سعید امیری (کرمانشاه) ۶- حامد طالبی زرین کمر (مازندران)

۱۲۰ کیلوگرم: ۱- کمیل قاسمی (مازندران) ۲- سید محمدرضا آذرشکیب (البرز) ۳- فردین معصومی (گیلان) ۴- سید ساجد جلالی (مرکزی) ۵- خشایار دهستانی (مازندران) ۶- جابر صادق زاده (مازندران) 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1572 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *