خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / اهداء‌ تنديس پهلواني و جوانمردي سال ۱۳۹۲ به پهلوان محمد محمودي

اهداء‌ تنديس پهلواني و جوانمردي سال ۱۳۹۲ به پهلوان محمد محمودي

بازدیدها: 380

 تنديس پهلواني و جوانمردي امسال به جهان پهلوان محمد محمودي اهدا گرديد.


طي حرکت نمادين و زيباي فدراسيون ورزشهاي زورخانه اي و کشتي پهلواني ۱۷ شوال مصادف با سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختي به روز جوانمردي و پهلواني ناميده شد.

طي مراسمي که با حضور تني چند از مقامات لشگري و کشوري، قهرمانان جهان و المپيک رشته هاي مختلف ورزشي،‌ و نوه امام خميني و طيف مختلفي از جامعه ورزشي کشور به تاريخ ۱۳۹۲/۰۶/۰۴ در تالار وحدت بزرگداشت اين روز برگزار شد.

مراسم از ساعت ۱۷:۳۰ لغايت ۲۰:۳۰ انجام شد. بر روي سن قهرمانان و پيشکسوتاني همچون (سيد حسن خميني،‌ عباس زندي،‌ منصور مهدي زاده، محمد نصيري،‌ مشحون،‌ مظلومي)‌ حضور داشتند. در اين مراسم تنديس پهلواني و جوانمردي امسال به جهان پهلوان محمد محمودي اهدا گرديد.

مصاحبه کوتاهي با اين مرد خوش اخلاق و مردمي داشتيم.

کهن بوم: خودتان را کمي معرفي بفرمائيد.

محمودي: اينجانب محمد محمودي متولد ۱۳۴۰ خورشيدي شهرري هستم. پدر و مادرم متولد شهرستان اليگودرز در استان لرستان مي باشند. در ابتداي دوران ورزشي ام را با رشته شنا و پس از آن با بوکس شروع کردم ولي بدليل علاقه زيادي که از همان ابتدا به ورزش کشتي و ورزشهاي زورخانه اي داشتم، خيلي زود جذب اين رشته شدم. اولين مربي ام جناب آقاي عبدالله زارع از مربيان سازنده بود که بزرگاني همچون حميد سوريان و برادران شربياني از شاگردان ايشان مي باشند. پس از آن افتخار شاگردي پرويز سيروس پور و فيروز عليزاده را داشتم. در ابتداي راه به مقام قهرماني ارتشهاي ايران دست يافتم. ولي عشق و اميد را در اين ديدم که در سنگر مربي گري بتوانم داشته هاي هرچند اندکم را به شاگردانم منتقل کنم. لذا به پيشنهاد رئيس فدراسيون ناشنوايان و پيشنهاد سرمربي تيم کشتي به سمت مربي تيم ملي کشتي ناشنوايان منصوب شدم و چهار دوره: (۱۹۹۷ دانمارک،‌ ۲۰۰۱ ايتاليا، ۲۰۰۵ استراليا، ۲۰۰۹ تايوان) در مسابقات المپيک ناشنوايان درکنار اين تيم حضور داشتم.

m_mahmoodi2 


m_mahmoodi3

m_mahmoodi4

m_mahmoodi5

کهن بوم: پهلوان محمودي در حال حاضر به چه کاري مشغول هستيد؟

محمودي: از حدود ۱۶سال پيش با توجه به علاقه زيادم به کمک به مستمندان و کودکان يتيم داشتم به مرکزي را با نام بيت الايتام ورزشکاران شهرري (انصار الحجه) تأسيس کرديم که در حال حاضر ۱۷۰۰ خانواده با ۴۰۰۰ کودک يتيم را تحت سرپرستي داريم. از خداوند سپاسگزارم که تا کنون افتخار خدمت به اين عزيزان را به اين بنده حقير اعطا کرده است. من اينها را در دل و وجودم فرزندان خدا ناميده ام.

اگر موجیم با بحریم وگر آبیم با گوهر     —  دویی نقشی نمی بندد که ما را از تو وا دارد

حذر کن از تماشا گاهء نیرنگ جهان بیدل —  تو طبعء نازکی داری و این گلشن هوا دارد

m mahmoddi3 
 
کهن بوم: برخي مي گويند افرادي که کار خير انجام مي دهند بايد مخفيانه باشد مي خواستيم نظر شما را نيز جويا شويم.

محمودي: بله، حتماً بايد همينطور باشد ولي به اين نکته هم مي بايست توجه کرد که با مخفي نگاه داشتن برخي کارهاي ثواب و معنوي، چطور مي توانيم اين فرهنگ را در جامعه نهادينه کرده و رواج دهيم؟ ما اين آموخته ها را از مولايمان حضرت علي داريم که شبها بطور ناشناس به در خانه هاي ايتام و مستمندان سرکشي مي کرد.

کهن بوم: جناب محمودي مطلبي را حسن ختام صحبتهايمان بفرمائيد.

محمودي: از تمامي زحمتکشان عرصه هاي ورزش و تمامي عزيزاني که به بنده لطف دارند کمال تشکر را دارم و ترجيح مي دهم با اين بيت شعر سخنم را به پايان برسانم:

دگر ز پهلواني رستم سخن مگوي — زيرا عشق از همه کس پهلوانتر است

در پايان هم از دوستان موسسه فرهنگي ورزشي کهن بوم که اين گفتگو را ترتيب دادند کمال تشکر و قدرداني را دارم.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1572 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *