خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / رسول خادم با رأي قاطع رئيس فدراسيون کشتي شد

رسول خادم با رأي قاطع رئيس فدراسيون کشتي شد

بازدیدها: 3885

 رسول خادم با اکتساب ۳۷ رای از تعداد ۳۸ رأی داده شده، به مدت چهار سال رئیس فدراسیون کشتی شد.


رای‌گیری بین رسول خادم و مجتبی شیرازی برگزار شد. علی بدیع، توپچی، حمید سیفی پیش از آغاز مجمع به نفع خادم انصراف دادند. شیرازی هم قرار نبود که بماند ولي اگر وضع به اين منوال پيش مي رفت ديگر رسول خادم بدون رقيب انتخاب مي شد و به شکلي جاذبه انتخابات از بين مي رفت.
ديگر کسي که عزم خود را براي کسب اين کرسي جزم کرده بود کسي نبود جز عباس جديدي، ولي با ممانعت وزارت ورزش رايزني اش فايده اي نداشت و به کوران انتخابات نرسيد.

manageselectionvote1392

وزارت ورزش طي بيانيه اي علت عدم موافقت با شرکت عباس جديدي را قانون بازرسي کل کشور برشمرد و اينکه به اعضای شورای شهر اجازه حضور در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی داده نشده است.

ولي تناقض گويي در اين حوزه کم نيست: 
1- حاج حسین رضازاده رئیس وقت فدراسیون وزنه‌برداری و عضو شوراي شهر تهران
۲- سیدمهدی هاشمی سرپرست وقت فدراسیون تیراندازی و نماینده حال حاضر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی.
۳- بهرام شفیع ریاست فدراسیون هاکی و بازنشسته

سخني که رسول خادم بر زبان جاري ساخت، پر بود از اميد و پويايي: “باید در حوزه بین‌المللی از داستان قالیچه و پسته خارج شویم. ورزش کشور فاقد سند برنامه‌ریزی استراتژیک است و خلأء برنامه‌ریزی در ورزش و به خصوص کشتی احساس می‌شود. چنین سندی را با چشم‌‌انداز المپیک ۲۰۲۴ در فدراسیون کشتی تدوین کرده‌ایم. از طرفی اولین نظام بودجه‌بندی در ورزش کشور، نزدیک به نظامی که در کشورهای توسعه‌یافته اجرا می‌شود را تدوین کردیم و بعد از ویرایش دوم به جامعه ورزش ارائه می‌شود تا الگویی برای تمام فدراسیون‌ها باشد. این نظام نباید تابع یک شخص باشد. نباید صرف حضور یک فرد بزرگ، سایر جامعه کشتی از این رشته دور شوند. نظام مدیریت مشارکتی در کشتی باید احیا شود. هیئت‌ها و فدراسیون باید ماهانه و یا حداکثر سه ماه یک بار جلسات خود را برگزار کنند. اساسی‌ترین تصمیمات را باید در مجمع گرفت، چون کشتی به عنوان ورزشی ملی باید جایگاه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی خود را در جامعه به دست بیاورد.”

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1523 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *