خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / جهان پهلوان آخرين سکو را با نام نيک فتح کرد

جهان پهلوان آخرين سکو را با نام نيک فتح کرد

بازدیدها: 29

جهان پهلوان سليماني آخرين سکو را نيز با نام نيک فتح کرد.

 

در بين تمامي جملاتي که در مورد زنده ياد پهلوان عليرضا سليماني خواندم، جمله اي که با سه رنگ خوش پرچم مقدس کشورمان بر برخي از بوم هاي نصب شده در سطح شهر کرج ديدم،  نظرم را به خود جلب کرد. “جهان پهلوان آخرين سکو را با نام نيک فتح کرد”. اين سکو در انتظار همگي ماست، فرق نمي کند زن، مرد،‌پير و جوان بالاخره زمانش که برسد مي بايست رخت بربنديم و برويم. در اين رتبه بندي مي توانيم آخر باشيم يا اول. با حضور پر شور علاقه مندان آخرين حکم زندگي پهلوانمان با رنگ زرين امضا شد.

استقبالي که از مراسم خاک سپاري پهلوان عليرضا سليماني شد را به جرأت مي توان در سالهاي اخير بي نظير تلقي کرد. حضور گسترده طيف عظيم مردم، ورزشکاران و قهرمانان سرشناس ساير رشته هاي ورزشي، ساکنان شهر کرج و حومه و ساير شهرهاي کشور، مهر تأييدي بر مردمي بودن اين پهلوان بود. مردي که بوي ناب انسانيت مي داد،‌ کاملاً بي ادعا و متواضع، ورزشکاري بدور از حاشيه، به گواه نزديکان و دوستان فريادرس و دست گير، سربازي که پرچم کشورش را بر بلندترين قله به اهتزاز درآورده بود.

در اين مراسم چهره هاي شناخته شده اي حضور داشتند. (محمود گودرزي وزير محترم ورزش و جوانان، رضا سوخته سرايي، محمدرضا توپچي، عليرضا رضايي، آرش مير اسماعيلي،‌محمود ميران، منصور برزگر،‌رسول خادم، امير رضا خادم، فردين معصومي، پيمان ياراحمدي،‌رضا يزداني، احسان لشگري، حسن بابک، بهروز ياري،‌پژمان درستکار، حسين گلابي، عباس جديدي، مهدي محبي، عبدالله عزيزي، داوود رخش خورشيد، قاسم خوش هيکل و علي داداشي و… ساير عزيزاني که حافظه ياري نمي کرد که نامشان را بخاطر بسپارم).

مراسم طبق قرار قبلي که بر روي پلاکاردهاي نصب شده در سطح شهر کرج و رسانه ها رأس ساعت ۱۰ صبح از مقابل شوراي شهر آغاز شد. ابتدا نماز را امام جمعه شهرستان کرج بر پيکر ايشان خواندند و حدود ساعت ۱۰:۱۵ پيکر پهلوان بر روي دستان شرکت کنندگان در مراسم تشيع و به آمبولانس منتقل شد. طي اعلام هيئت برگزاري مراسم توسط دوست داران ايشان درخواست شده بود که پيکر عليرضا سليماني در ابن باوه در جوار جهان پهلوان تختي يا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود ولي در وصيت آن مرحوم قيد شد که در آستانه امام زاده محمد حصارک در نزديک مقبره پدر فقيدشان دفن شوند. و در وصيت نامه آمده بود “که مي خواهم در زمان مرگم خاک پاي پدرم باشم”. ساعت حدود ۱۱:۱۵ با درخواست شرکت کنندگان در مراسم رضا سوخته سرايي درباره دوستي ديرينه و خاطراتش با سليماني سخن گفت. در زمان صحبت سوخته سرايي حزن عجيبي در جمعيت موج مي زد. در همين زمان مراسم خاکسپاري هم در مقبره اي مشرف بر بارگاه امامزاده محمد که از پيش يا داربست محصور شده بود و در حضور نزديکان و خبرنگاران رسانه انجام شد. در ادامه مراسم محمدرضا توپچي و عباس جديدي نيز پشت تريبون خاطراتي را از پهلوان سليماني بيان کردند. مراسم با ختم فاتحه و اعلان مراسم و مجالس بعدي خاتمه يافت.

سليماني در مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس موفق شده بود بروس بومگارتنر قهرمان پرآوازه آمریکایی را شکست دهد و تک مدال طلای تاریخ کشتی ایران در سنگین وزن جهان را بدست آورد. بومگارتنر در کارنامه خود ۱۳ مدال جهان و المپیک (۹ مدال جهانی و ۴ مدال المپیک) را داشت. ساير عناوين مهم زنده ياد عليرضا سليماني بدين شرح است:

۱- مدال طلا مسابقات جام مارتینتی ۱۹۸۹ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

۲- مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

۳- مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا سال ۱۹۷۹ در وزن ۱۰۰ کیلوگرم

۴- مدال طلای قهرمانی آسیا سال ۱۹۸۱ لاهور در وزن ۱۰۰ کیلوگرم

۵- مدال طلای قهرمانی آسیا سال ۱۹۸۳ در وزن ۱۰۰ کیلوگرم

۶- مدال طلای قهرمانی آسیا سال ۱۹۸۷ بمبئی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

۷- مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۹۸۹ توکیو در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

۸- مدال طلای مسابقات جهانی در سال ۱۹۸۹ سوئیس در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

۹- مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۹۹۱ دهلی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

 

آري ما با داشتن چنين پهلوان و قهرماني به خود مي باليم و در همه جا سرمان را بالا مي گيريم.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1574 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *