خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / مسابقات سراسری کشتی آزاد و فرنگی- گزارش شماره ۲

مسابقات سراسری کشتی آزاد و فرنگی- گزارش شماره ۲

بازدیدها: 53

 رقابتهای عمومی کشتی آزاد و فرنگی- صبح روز دوم- گزارش ۲

ادامه مسابقات روز جمعه ۱۷ بهمن در دوره دوم شروع شد. کشتی گیران راه یافته به مرحله نهایی به شکل قوانین جهانی و به شکل شانس مجدد کشتی خواهند گرفت. مبارزات کلیه اوزان تا مرحله ۱۶/۱به شکل تک حذفی و پس از رسیدن به تعداد ۱۶ نفر با قوانین شانس مجدد و جهانی برگزار خواهد شد.
طی اصلاحیه ای که توسط هیئت برگزاری مسابقات اعلام شد تعداد کشتی گیران شرکت کننده ۲۱۰۱ نفر اعلام شد. که در رده های سنی مختلف بدین شکل می باشد:
آزاد نوجوانان: ۳۷۱ شرکت کننده
فرنگی نوجوانان: ۳۶۱ شرکت کننده
آزاد جوانان: ۳۶۵ شرکت کننده
فرنگی جوانان: ۳۳۹ شرکت کننده
آزاد بزرگسالان: ۳۳۶ شرکت کننده
فرنگی بزرگسالان: ۳۲۹ شرکت کننده
در کشتی وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی: تمامی کشتی گیران مطرح و عنوان دار (داوود اخباری، مهدی زودآشنا، علی علیاری، اکبر انباز) در این وزن در پائین جدول قرار دادشتند و داوود گیل نیرگ عضو اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در این وزن در بالای جدول قرار دارد. کشتی اکبر انباز و علی علیاری به واسطه نزدیکی و دوستی این دو کشتی گیر زیبایی خاصی نداشت و با نتیجه صفر-صفر و یک اخطاری که اکبر انباز گرفته بود به نفع علیاری خاتمه یافت. در کشتی بعد داوود اخباری با نتیجه ضربه فنی کشتی را به مهدی زود آشنا واگذار کرد نتیجه کشتی ۲-۱ به نفع زودآشنا در جریان بود که داوود اخباری به سراغ فن کنده فرنگی رفت و در حالی که می خواست حریف را بتاباند بر روی پل گیر کرد و ضربه فنی شد.
در ۵۷ کیلوگرم آزاد کشتی مهران رضازاده از مازندران و مظاهر شربتی از گلستان : در ۳ دقیقه اول رضازاده توانست دو بار حریف را خاک کند و ۴ امتیاز بگیرد. در تایم دوم کشتی به نفع رضازاده خاتمه یافت.
در ۶۱ کیلوگرم آزاد: میلاد ورمقانی از کردستان در مقابل سینا امینی از مازندران قرار گرفت. مهران نصیری از مازندران با اکبر آهوخوش از لرستان، فرشاد صفری زاده از لرستان در مقابل محمد حسین سلطانی از همدان، عباس دباغی از مازندران در مقابل محمد ملکی از آذربایجان شرقی، حسن مرادقلی مقابل مصطفی آقاجانی، مسعود محمودی از تهران مقابل فرزاد عموزاده خلیلی از مازندران، امیر فتاح از اصفهان مقابل محمد نظری از هرمزگان، سجاد رفیعی زاده از البرز مقابل یاسر حیدرقلی نژاد از گلستان قرار گرفت نتیجه این کشتی ۱۰-۰ به نفع حیدرقلی نژاد خاتمه یافت.
در وزن ۷۰ کیلوگرم آزاد بزرگسالان دور سوم: در کشتی اول وحید دباغ زاده کشتی را با نتیجه ۶-۴ به مجید عبدالرحیمی از تهران واگذار کرد. در کشتی دوم روح اله خدابخش در مقابل مرتضی گودرزی از مازندران در تایم اول با نتیجه ۴-۲ به نفع مرتضی گودرزی خاتمه یافت. در ادامه تایم دوم مرتضی گودرزی حریف را خاک کرد و دو امتیاز دیگر گرفت و با اعتراض خدابخش کشتی ۷-۲ شد و با همین نیتجه هم خاتمه یافت. در کشتی بعد در این وزن یزدان ثنایی نیا از کرمانشاه در مقابل حمید الهیانی(خراسان شمالی) قرار گرفت و کشتی به نفع ثنایی نیا خاتمه یافت. در کشتی چهارم از این دور عارف کیانی از همدان موفق شد محمد حاتم خانی از مرکزیرا با نتیجه ۱۱-۰ شکست دهد. در کشتی بعد حمیدرضا زرین پیکر ازتهران در مقابل محمد زارعی از کردستان قرار گرفت و کشتی با نتیجه ۶-۳ به نفع زرین پیکر خاتمه یافت. در کشتی ششم از این دوره نیما الهی از مازندران در مقابل مهدی تقوی از مازندران قرار گرفت، مهدی تقوی که دو سال از میادین دور بوده است امسال عزم خود را جزم کرده تا دوباره پیراهن تیم ملی را در این وزن به تن کند. در سه دقیقه اول کشتی با نتیچه ۱-۰ به نفع مهدی تقوی خاتمه یافت. در تایم دوم با اخطاری که به الهی دادند کشتی با نتیجه ۳-۰ خاتمه یافت. در کشتی بعد مهدی نجفی از تهران در مقابل حامد سعادت از گیلان قرار گرفت و کشتی با نتیجه ۱۲-۱ به نفع حامد سعادت خاتمه یافت. در کشتی بعدی فولاد بنی سعید از خوزستان در مقابل سبحان محمد زاده از مازندران قرار گرفت و کشتی با نتیجه ۱۴-۴ به نفع سبحان محمد زاده خاتمه یافت. در دور بعد عبدالرحیمی در مقابل مرتضی گودرزی- عارف کیایی در مقابل یزدان ثنایی نیا- حمیدرضا زرین پیکر در مقابل مهدی تقوی- حامد سعادت در مقابل سبحان محمد زاده قرار خواهند گرفت.

در ۷۴ کیلوگرم آزاد: علی آقایی از تهران در مقابل آرش خسروی از تهران شکست خورد. امید حسن تبار از مازندران محمد عظیمی از همدان را شکست داد. محمد جواد حمیدی از کرمانشاه در برابر حمید مهری از لرستان که کشتی های خوبی در این دوره از مسابقات از او شاهد بودیم قرار گرفت. ناصر صفایی از قم در برابر شهاب عبداله خانی از کهکیلویه قرار گرفت. سعید محمودی از فارس در برابر کیانوش نادری از مازندران قرار گرفت. در کشتی ششم دور دوم این وزن حمید داموغ از تهران که کشتی های خوبی از او در این مسابقات دیده بودیم، در مقابل فتح الله قزلباش از زنجان قرار گرفت. محمد عباسی از تهران در برابر حسین الیاسی از مازندران قرار گرفت. جواد الهیان از خراسان شمالی در برابر پوریا طاهرخانی از قزوین قرار گرفت. رحمان خدابخش از خراسان رضوی کشتی را با نتیجه ۱۰-۰ کشتی را به جعقر قاسمی از مازندران واگذار کرد. علی قاسمی از تهران با نتیجه ۷-۰ در مقابل اسلام شکوهی راد از قزوین به برتری رسید. علی عباسی از اصفهان مقابل کاظم سید النگی از گلستان با نتیجه ۱۱-۷ شکست خورد، داوود توانگر از قزوین مقابل جمال رمضانی از خوزستان قرار گرفت. امیر شریعتی عدل از تهران مقابل جابر نژادی از کرمان به برتری دست یافت. معین حسینی از گلستان مقابل محمد محرم پور از البرز با نتیجه ۱-۰ شکست خورد. در کشتی پانزدهم این دور مهدی مردانی از گلستان مقابل علی موسوی از گیلان قرار گرفت. رضا عبدی از آذربایجان غربی مقابل مصطفی یوسفی قرار گرفت.
در ۸۶ کیلوگرم آزاد دور سوم: در اولین کشتی این دوره جلال زمان از مازندران در مقابل صابر رضائیان قرار گرفت و مشتی با نتیجه ۶-۲خاتمه یافت، صابر رضائیان کشتی قابل قبولی در مقابل زمان به نمایش گذاشت و با اینکه چندین بار به پای حریف رسید ولی نتوانست امتیاز بگیرد. در کشتی بعد داوود زارعی از خراسان شمالی در مقابل حسام مقدم از تهران قرار گرفت و کشتی به نفع داوود زارعی خاتمه یافت. در دور بعدی علیرضا امیری از تهران با نتیجه ۱۰- صفر شایان عابدی از اردبیل را شکست داد. در کشتی بعد رضا بیات از تهران در مقابل امید کولیوند از همدان قرار گرفت و کشتی با نتیجه ۴-۰ به نفع رضا بیات خاتمه یافت. در کشتی بعد مهدی منصوری از تهران در مقابل مسعود مددی از البرز قرار گرفت و در تایم اول کشتی با نتیجه ۱-۰ به نفع مسعود مددی خاتمه یافت، در تایم دوم نیز به خاطر فرار از تشک و ضرباتی که مهدی منصوری به مددی وارد کرد کشتی ۳ اخطاره به نفع مددی تمام شد. در کشتی بعد حامد رضایی در مقابل جواد نظری از قم قرار گرفت و به برتری دست یافت. در کشتی های همین دور از این وزن سیاوش پازوکی از مازندران در مقابل وحید شاه محمدی از همدان قرار خواهد گرفت، کوروش قره شیخ لو از البرز در مقابل ساسان بریموندی از کرمانشاه قرار خواهد گرفت.
در ۹۷ کیلوگرم آزاد دور دوم: حمید فتحی از کردستان در مقابل محمد اخلاقی نسب از خوزستان قرار گرفت، روزبه محبی از کرمانشاه در مقابل مجتبی حامدی پور از فارس قرار گرفت، علی فرنیا از آذربایجان غربی مقابل احسان زندیه از تهران قرار گرفت، میثم حسینی از گلستان مقابل الیاس بختیاری از فارس قرار گرفت، سید جلیل عبدالهی از مازندران مقابل جلیل پیرمردی از تهران قرار گرفت. کشتی ششم از این دوره بین جلال منان از تهران و جمال میرزایی برگزار شد و میرزایی با امتیاز ۶-۳ کشتی را به نفع خود خاتمه داد. پیام پاشایی از البرز با نتیجه ۱۵-۴ از بهادر کریمی از کرمانشاه شکست خورد. علی رشیدی از کرمانشاه با نتیجه ۱۱-۰ مقابل رشید خانلری از لرستان کشتی را واگذار کرد. در کشتی بعد بهروز آروند از خراسان رضوی مقابل محمد دهبانی پور قرار گرفت. کشتی نهم از این دوره محسن یوسف نیا از زنجان با نتیجه ۱۲-۴ نتیجه را به رضا هادی از آذربایجان شرقی واگذار کرد. در کشتی بعد مجید رحیمی از تهران در مقابل پیام بداغی از آذربایجان غربی قرار گرفت. در کشتی بعد حاتم علی اکبرزاده از تهران مقابل مهران میرزایی را در یک کشتی نفس گیر و نزدیک با نتیجه ۱۲-۱۳ شکست خورد. یونس جعفری از کرمانشاه در مقابل حمید کمروند از مرکزی قرار گرفت. کشتی بعد امیر حسین میربابا شاهی از گیلان مقابل محسن سلمان زاده از تهران قرار گرفت. کشتی پانزدهم از دور دوم عباس طحان از مازندران در مقابل سعید امیری از کرمانشاه قرار گرفت و کشتی به نفع عباس طحان پایان یافت. در کشتی آخر از این وزن سینا غلامی از مازندران با نتیجه ۶-۳ کشتی را به مصطفی صادق زاده از مازندران واگذار کرد.
در ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی رسول گرمسیری از خوزستان با نتیجه ۹-۰ علی امامی از مازندران را شکست داد.
کشتی ها در این دور و در نوبت اول صبح پایان یافت.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1559 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *