خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / چگونه يک ديکتاتور محبوب مي شود؟

چگونه يک ديکتاتور محبوب مي شود؟

بازدیدها: 71

چگونه یک دیکتاتور محبوب می شود؟

از زمانی که رسول خادم به صورت همزمان به عنوان ریس فدراسیون و سر مربی تیم ملی ایران انتخاب شد، در بین بعضی از اهالی کشتی از کشتی نویس تا کشتی گیر و مربی و … به رفتارهای دیکتاتوری متهم گرديد و برخي هم که به رسول اعتقاد داشتند همواره منتقدان رو به صبوری فرا مي خواندند.

شاید بعد از مسابقات جام جهانی، لس آنجلس- امریکا، جواب خیلی از این عزیزان داده شد. وقتی هنر نمایی شیر بچه های دلاور ایران رو می دیدیم بی شک احاس غرور و سربلندی به ما دست می داد که مثلاً چگونه حسن یزدانی ۲۰ ساله بند از گردن همه رقبا می کشد. بهنام احسان پور تمام معادلات کارشناسان کشتی رو به سخره می کشید و تحلیلها رو به هم می ریخت؟ یا حسن رحیمی به مرد شماره یک وزن ۵۷ دنیا تبدیل شده و چرا به پرویز هادی میگن اگه به دیوار بخوره دیوار رو خراب میکنه؟ شاید جواب این سوالات رو در رفتارهای دیکتاتور معابانه آقا رسول مي توان نظاره کرد. این عزیزی که قید شورای شهر را زد و با توجه به اینکه پتانسیل تبدیل شدن به یک چهره سیاسی را دارا بود آمد و گرمکن ورزشی پوشيد، با گرمگن پشت میز ریاست فدراسیون کشتی نشست. البته هرگز ننشست. چون تمامي برنامه هاي مديريتش روی تشک بود. رسول خادم در ادامه نشان خواهد داد که چه زیرساختهایی برای کشتی ایران ساخته و ایران را به چه قدرتی در کشتی دنیا تبدیل خواهد کرد.

وقتی رسول خادم و رفتارهايش را بررسی می کنیم و انتقادهای که بر او وارد بود را خوانده و مي شنويم، ناخودآگاه به یاد لی کوان یو دیکتاتور سنگاپور میافتيم که چگونه سنگاپور را که در سال ۱۹۵۹ با چشم گریان از مالزی جدا شد در سال ۱۹۹۰به یک کشور ثروتمد تبدیل کرد. به طور مثال درسال ۱۹۵۹ سرانه تولید در سنگاپور ۴۰۰ دلار بود، که این رقم در سال ۱۹۹۰ به ۱۲هزار دلار و در سال ۲۰۱۳ به ۵۵ هزار دلار رسيد، یعنی ۲۵% بیشتر از آلمان قدرتمند.

شاید این مدل سازی من درست نباشد اما من معتقدم یک دیکتاتور هم می تواند از صفر صد بسازد. البته کشتی ایران هرگز صفر نبوده و به قول هادی عامل بیشه کشتی ایران هرگز بی شیر نبوده و نخواهد بود. اما رسول خادم این جریان دلاور سازی رو سیستماتیک کرده و با آموزش به مربیان کنار خود یک سیستم کشتی سازی را انتقال داده است، تا بتواند در سالهای آتي، راحت تر به مسئله فدراسیون بپردازد. من هم همچون مردم ایران از رسول خادم و تمام بچه های تیم ملی و کادر مربیان و… تشکر ميکنم.

حسن آرين

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1565 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *