خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / درگذشت استاد حسین حصاری کشتی نویس برجسته کشور

درگذشت استاد حسین حصاری کشتی نویس برجسته کشور

بازدیدها: 49

استاد حسین حصاری کشتی نویس باسابقه درگذشت، اعلان زمان و مکان مراسم یادبود

حسین حصاری از باسابقه‌ترین کشتی نویسان ایران، در سن ۷۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سایت کهن بوم، حسین حصاری متولد ۱۳۲۳ و اهل تهران بود. ایشان به عنوان اولین کشتی نویس مجله دنیای ورزش مشغول به کار شد و کارنامه درخشانی در این عرصه داشت.

حصاری که چند سال گذشته برای درمان بیماری سرطان ریه به آمریکا عزیمت کرده بود و به مقابله با آن می پرداخت، در روزهای اخیر وضعیتش جسمانیش رو به وخامت گذاشته بود. 

سال قبل و برای دیدن مسابقات جام جهانی کشتی آزاد، در حالی که استاد حصاری به دلیل وخامت اوضاع اجازه پرواز نداشت خانواده اش او را از طریق سفر زمینی به لس آنجلس آوردند تا وی برای آخرین بار کشتی ملی پوشان کشورش را از نزدیک ببیند.

سایت اتحادیه جهانی کشتی نیز درگذشت استاد حصاری را به جامعه کشتی ایران تسلیت گفت و این خبر بر روی بولتن خبری سایت رسمی اش منتشر کرد.

حصاری در حالی که ویلچرنشین بود و به سختی نیز صحبت می کرد اما همه این مشکلات از علاقه او به کشتی کم نکرد و با دیدن قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در لس آنجلس شور و شعفی عجیب پیدا کرد تا وداعی شیرین با کشتی ایران داشته باشد.

این استاد برجسته و کشتی نویس چیره دست در محل سکونتش کالیفرنیای آمریکا به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم استاد حصاری روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۸:۱۵ در مسجد الرضا(ع) واقع در خیابان خرمشهر(آپادانا) برگزار می شود.

اعضاء موسسه فرهنگی و ورزشی کهن بوم نیز درگذشت این استاد و نویسنده ورزشی را به خانواده ایشان و جامعه ورزش تسلیت می گویند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *