خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / بيشه کشتي ايران هيچگاه بي شير نيست…

بيشه کشتي ايران هيچگاه بي شير نيست…

بازدیدها: 33

 بيشه کشتي ايران هيچگاه بي شير نيست…

نمايندگان ۱۳۰ کيلوي فرنگي در جام پيت لاسينسکي عملکرد خوبي نداشتند. مهدي نوري دور اول با نتيجه ۱- صفر مانتاس کنیستاتاس نفر دوم جوانان جهان در سال ۲۰۱۴ از لیتوانی را مغلوب کرد. در دور دوم با نتيجه سنگين ضربه فني و با وجود عقب بودن ۴ امتياز از لیوبومیر دیمیتریوف از بلغارستان شکست خورد. ديميتريوف هم در جام دانکلف و نيکلاي پتروف بين ۱۰ شرکت کننده به مقام هفتم رسيده بود و در مسابقات قهرماني اروپا هم فينال را به رضا کايالپ با نتيجه ضربه فني واگذار کرده بود. جدال او در جهاني هم جالب است که کوانگ مينگ(نفر اول مسابقات پيت لاسينسکي) از چين را در دور اول شکست مي دهد، دور دوم هم روبرت اسميت از امريکا را با نتيجه نزديک از پيش رو برمي دارد و به نيمه نهايي اين وزن راه مي يابد، در نيمه نهايي در مدت ۲۷ ثانيه مغلوب رضا کايالپ شده و به مقام پنجم دست مي يابد. اين کارنامه حريف مهدي نوري در سال جاري ميلادي مي باشد.
شهاب غوره جيلي که هيچ شناسنامه و عملکرد قابل ذکري در کارنامه خود نداشت و بدليل نبود کسي که جهت سبک سنگين کردن مهدي نوري با وي گسيل داده شود، مسافر لهستان شد. غوره جيلي در سالهاي اخير بر روي هيچيک از سکوهاي رسمي کشور ديده نشده است. حاصل کار او، در همان دور اول با نتيجه ۱۳-۲ مقابل عمراحمد عبدالطیف از مصر(نفر پنجم وزن ۹۷ کيلوي جوانان جهان) که براي آزمودن در ۱۳۰ کيلو به اين وزن آمده بود، متحمل شکست سنگيني شد. عبدالطيف هم مقابل بالینت لام مجارستانی(نفر هجدهم مسابقات جهاني ۲۰۱۴ ازبکستان) شکست خورد و غوره جيلي از دور مسابقات کنار رفت.
برعکس ساير اوزان در وزن ۱۳۰ کيلو نفرات سرشناسي در مسابقات حضور نداشتند، با اين حال عملکرد سنگين وزنهاي اعزامي ما (مهدي نوري نفر اول انتخابي تيم ملي سال جاري و شهاب غوره جيلي) به هيچ وجه قابل قبول نبود.
در حال حاضر، شرايط بشير باباجان زاده هم خيلي ايده آل نيست و براي شرکت در مسابقات جهاني آمادگي لازم را ندارد، مسابقات لاس وگاس کمتر از ۴۰ روز ديگر در پيش است.
شرايط بهنام مهدي زاده هم در پرده اي از ابهام قرار گرفته و کسي از فرجام او اطلاعي ندارد.
استفاده از کشتي گيران وزن ۹۸ کيلوگرم هم در اين مدت زمان محدود اصلاً کار منطقي و درستي نيست. در گذشته و با اين شرايط اميرعلي اکبري را هم داشته ايم که از ۹۷ به ۱۲۵ کيلورگرم آمد ولي پس از ۳ سال و با افزايش وزن، توانست شرايط مطلوبي بدست آورد.
ولي نبايد نا اميد بود، بيشه کشتي ايران هيچگاه بدون شير نيست،‌ در اين وزن چهره شاخص ديگري هم هست که با شرايط زندگي، مشکلات و سختي اين روزها فقط بخاطر شاد کردن دل مردم و همشهريانش به آوردگاه انتخابي تيم ملي در مشهد آمده بود. آنجا سوم شد و با امتياز نزديک ۲- ۰ به مهدي نوري و ۳-۱ به بشير باباجانزاده کشتي را واگذار کرد. شيربچه بختياري، قهرمان مسابقات سراسري کشتي فرنگي سال ۹۳ و نفر سوم مسابقات انتخابي تيم ملي مشهد، در سالهاي گذشته نيز هميشه برروي سکوهاي مهم داخلي حضور داشته است. فيزيک بدني فوق العاده، دستان کشيده، ‌وزن ۱۳۴ کيلوگرم، سن کم (۲۴ سال)، قد و قواره کشيده از شاخصه هاي بارز اوست. از خصايص ديگرش عملکرد خوب و منطقي در جدال با کشتي گيران صاحب نام خارجي است، که کادر فني بايد بيش از همه به آن توجه داشته باشند.
– شکست کيم يونگ مين نفر دوم بازي هاي آسيايي اينچئون کره، نفر اول مسابقات آسيايي ۲۰۱۲ کره جنوبي، نفر سوم مسابقات آسيايي آلماتي ۲۰۱۳
– شکست ويتال شکور روس عضو تيم ملي روسه در مسابقات جام جهاني ۲۰۱۵ در مسابقات جايزه بزرگ اسپانيا
– شکست رودريگرز کوبايي در مسابقات جام باشگاه هاي جهان سال ۱۳۹۳
– شکست مورات رومانوف قرقيزستاني 


آري مسعود نعمت چکاني، دلاور بختياري که با سختي و مردانگي تمام وظايفي که روزگار بر دوشش نهاده است را بطور شايسته انجام مي دهد،‌ در خانه همسر و پدري با اخلاق، در حق والدين فرزندي قدرشناس، در زندگي سخت کوش و با ثبات و در ميدان ورزش با غيرت و دلير و با حيا.

مسعود نعمت چکاني چشم انتظار گوشه چشمي از سوي کادر فني است تا با تمام وجود داشته هايش را به نمايش بگذارد، قدري اعتماد به مسعود پيامدهاي خوبي براي سنگين وزن کشورمان در آوردگاه هاي بين المللي بدنبال خواهد داشت. مسعود براي احترام به قوانين وضع شده در فرآيند انتخابي تيم ملي درتمامي ميادين شرکت کرده، در اردوها اگر از او دعوت شده، حتي اگر براي کمک به کادر فني بوده با جان و دل حاضر شده است. محفوظ به حياست و پشتيباني جز خدا ندارد. 

چهره اي محجوب و با فيزيک بدني مناسب، که بسياري از کشورها آرزوي داشتن مهره اي در حد و اندازه او را دارند. براي همه مدعيان کسب مدال سنگين وزن ارزش ويژه اي دارد. 
اين روزها، با توجه به عرصه تنگ پيش آمده در سنگين وزن، خالي از لطف نيست که او هم ديده شود و به قدر شايستگي هايش مورد توجه قرار گيرد. حالا که چنين برگ برنده و چهره مستعد و قدرتمندي را در دست داريم فقط بايد به او ميدان داد. مطمئن باشيد که مسعود فرزند قدرشناسي است و دستمزد خوبي هاي، تک تک اعضاي کادر فني خواهد داد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1523 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *