خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / پایان طلایی آزادکاران در تایلند؛ ۵ طلا برای شروع راه ریو

پایان طلایی آزادکاران در تایلند؛ ۵ طلا برای شروع راه ریو

بازدیدها: 2326

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند به پایان رسید و کشتی گیران ایران موفق شدند با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی این رقابت ها شدند. میثم نصیری، مصطفی حسین خانی، احسان لشگری، رضا یزدانی و پرویز هادی در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم طلایی های کاروان ایران بودند و بهنام احسان پور در وزن ۶۱ کیلوگرم مدال طلا و محمد نادری در وزن ۷۰ کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند. یونس سرمستی در وزن ۵۷ کیلوگرم تنها کشتی گیر کاروان ایران بود که موفق به کسب مدال نشد و در نهایت کاروان کشتی آزاد ایران با کسب ۷۳ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.


پایان روز اول ایران با ۳۶ امتیاز بالاتر از مغولستان ۳۰ امتیازی قرار گرفت اما امروز ایران موفق شد در نهایت با کسب ۷۳ امتیاز قهرمانی آسیا را به نام خود کند و از ۸ مدال موجود ۷ مدال را برای خود کرد.

عملکرد آزادکاران ایرانی در این رقابت‌ها این‌گونه بود:

* در وزن ۵۷ کیلوگرم یونس سرمستی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر مرتموحامت آتایف از ترکمنستان را شکست داد وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل یوسوکه کاوانو از ژاپن با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سرمستی در این مرحله مقابل ساندپ تومار از هند با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. سرمستی در این دیدار با نتیجه ۱۶ بر ۸ مغلوب باتبولد سودنومداش از مغولستان شد و به عنوان پنجم بسنده کرد.

* بهنام احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۱۵ بر ۴ کیسوکه اوتوگورو از ژاپن را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد راهول آواره از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک زا سد تومن بیلگ از مغولستان گذشت و فینالیست شد. احسان‌پور برای کسب مدال طلا با دولت نیازبیکوف از قزاقستان دیدار خواهد کرد. در این وزن ۱۱ نفر وزن کشی کردند.

*در وزن ۶۵ کیلوگرم میثم نصیری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر یامسام جیراوات از تایلند را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل معروف نوراله یف از از ازبکستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. نصیری در این مرحله نیز با نتیجه ۱۳ بر ۲ از سد باتماگنی باتچولون از مغولستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماساکازو کاموی از ژاپن با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. نصیری در این دیدار نورلان بکژانوف از قزاقستان را با نتیجه ۱۳ بر صفر شکست داد و به اولین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران در این رقابت ها دست یافت.

* در وزن ۷۰ کیلوگرم محمد نادری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل واتنا وانگ از تایلند به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب آدام باتیروف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. نادری برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به میدان خواهد رفت. در این وزن ۱۳ نفر حضور دارند.

* در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور اول و در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۴ بر ۳ از سد کوهی کیتامورا از ژاپن گذشت وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۲ بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حریف وی در این مرحله نیز با نتیجه ۷ بر صفر دورجخاند گامبودورج از مغولستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. ژیگر ذکیراف قزاقستانی حریف حسین خانی در دیدار فینال به دلیل مصدومیت مقابل وی کشتی نگرفت و حسین خانی قهرمان این وزن شد.

* احسان لشکری در وزن ۸۶ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۵بر صفر از سد اصلان کاخیدزه، نفر پنجم مسابقات جهانی ۲۰۱۴ و نایب قهرمان ۲۰۱۴ آسیا از قزاقستان گذشت. وی در دور دوم نیز ماسائو ماتسوماکا از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر ۲ شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. لشگری در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد سام ویر از هند گذشت و فینالیست شد. وی برای کسب مدال طلا با اُرگودُل از مغولستان دیدار خواهد کرد. در این وزن ۱۵ نفر وزن کشی کردند.

* در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی در دور اول زولبو ناتسانگ سورن از مغولستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و در دور دوم نیز زمان انور از پاکستان را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۶ کان‌جین نام از کره‌جنوبی را شکست داد و فینالیست شد. هادی برای کسب مدال طلا با دولت شابانبای از قزاقستان مبارزه کرد و با نتیجه ۳ بر صفر او را شکست داد تا پنجمین طلا کاروان ایران را به دست بیاورد.

* رده بندی انفرادی:

۵۷ کیلوگرم: ۱- ساندپ تومار (هند) ۲- جونگ هاک جین (کره شمالی) ۳- سودنومداش باتبولد (مغولستان) و اولولبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) ۵- یونس سرمستی (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) ۲- بهنام احسان پور (ایران) ۳- ژانگ بولاداوروجی (چین) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- میثم نصیری (ایران) ۲- نورلان بکجانوف (قزاقستان) ۳- ما گونجون (چین) و باتمانگی باتچولون (مغولستان)
۷۰ کیلوگرم: ۱- آدام باتیروف (بحرین) ۲- وینود کومار (هند) ۳- محمد نادری (زنجان) و باتزورک بویانجاو (مغولستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- مصطفی حسین خانی (ایران) ۲- ژیگر ذکیراف (قزاقستان) ۳- سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان) و عظمت سوفیف (تاجیکستان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- احسان لشگری (ایران) ۲- اویوتمون اروگودول (مغولستان) ۳- هیوک بئون گون (کره جنوبی) و اصلان کاخیدزه (قزاقستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- رضا یزدانی (ایران) ۲- ماگومد موسی یف (قرقیزستان) ۳- باخدولت آلمنتای (قزاقستان) و خودربولگا دورجخاند (مغولستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- پرویز هادی (ایران) ۲- دولت شابانبای (قزاقستان) ۳- آیال لازاریف (قرقیزستان) و زولبو ناتساگسورن (مغولستان)

* رده بندی تیمی

 1- ایران ۷۳ امتیاز ۲- مغولستان ۶۳ امتیاز ۳- قزاقستان ۵۶ امتیاز ۴- هند ۴۱ امتیاز ۵- قرقیزستان ۴۰ امتیاز ۶- ژاپن ۳۵ امتیاز ۷- چین ۳۱ امتیاز

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1550 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *