خانه / اسلایدر / برگی دیگر از دفتر زندگی یک قهرمان.

برگی دیگر از دفتر زندگی یک قهرمان.

بازدیدها: 3449

 سال فنی گذشته هر چه بود با ناملایمات برای این کشتی گیر گذشت!!

خودش هم دوست ندارد از حواشی گذشته صحبت شده و حتی برای لحظه اندکی به آن خاطرات تلخ فکر کند. از حاشیه و مسائل پیرامون آن نیز بیمناک است.
با روحیه بالا و طبق قانون جدید، سال فنی جدید را شروع کرد. ابتدا نماینده پایتخت کشتی فرنگی ایران (اندیمشک) در سنگین وزن مسابقات استانی خوزستان شد و با اقتدار و بدون حتی واگذاری یک امتیاز به حریفان به مقام نخست استان رسید.
به گفته بسیاری از صاحبنظران در رشته کشتی فرنگی گروه (الف) مسابقات قهرمانی کشور با وجود حضور استانهای جنوبی و مرکزی از سطح و اعتبار بالایی برخوردار است. در این مسابقات نیز مانند انتخابی استان خوزستان قهرمان شد. در این مسابقات نیز حتی یک امتیاز به هیچ حریفی نداد و بعنوان ستاره مسابقات برگزیده شد.
قهرمانی که تا این سطح خود را به کادر فنی ثابت کرده بود، توسط علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به اردو دعوت شد و شرایط جسمی خوبی داشت و به آمادگی کامل رسیده بود.
مرحله بعدی فرآیند، مسابقات جام تختی بود که با دستور کادر فنی در تیم ملی (ب) ایران قرار گرفت. چند روز مانده به این مسابقات در زمان انجام تمرینات بدنسازی از ناحیه گردن به شدت دچار آسیب دیدگی شد و این آسیب دیدگی باعث جابجایی کانالهای عصبی دست او گردید و در نهایت دو هفته دست راست او کاملاً سِر بود.
ولی این شرایط بدنی مانعی برای حضورش نبود، چون او با انگیزه بالا سال فنی جدید را شروع کرده و نمی خواست بهانه ای به دست هیچ کس داده باشد. با وجود اینکه پزشک معالج او را از حضور در این مسابقات منع کرده بود و به او هشدار احتمال آسیب به نخاع را داده بود، ولی باز هم به تصمیمات کادر فنی احترام گذاشت و پا به میدان جام جهان پهلوان تختی گذاشت.
دیدار اول کشتی را با سختی پیروز شد. در دور دوم مقابل ایهور دی دیک (کشتی گیری که سال گذشته در همین جام بهنام مهدی زاده را با اختلاف ۷-۰ و ضربه فنی شکست داده بود) قرار گرفت و  با سختی تا پایان زمان مسابقه فقط بطور دفاعی کار کرد ۵-۱ شکست خورد. در مسابقه سوم مقابل یکی از حریفان مستقیم خود (بهنام مهدیزاده) با دست کامل بیحس فقط ایستاد و دفاع کرد، به دوستان عزیز توصیه دارم در صورت امکان فیلم این کشتی را مشاهده فرمایند.
این در حالی بود که مربیان تیم (ب) با دیدن شرایط نامساعد جسمی مسعود در دو مسابقه قبل می بایست مانع حضور او در مسابقه آخر می شدند، نه اینکه با فشار و اجبار او را روانه تشک کنند.
حالا در این شرایط چه کسی باید پاسخگو باشد؟
مربیان گرامی و عزیز!! ندانسته و ناخواسته شخصیت قهرمانی سال فنی جاری مسعود نعمت چکانی در این مسابقات خدشه وارد شد و باب هرگونه ظلمی را در حقش گشودید.
نمونه اش شد عدم دعوت در همین اردوی آخر و گزینش نفرات جام جهانی…
سوال اینجانب و بسیاری از دوست داران مسعود نعمت چکانی از کادر فنی این است که چرا و به چه علت نباید اسم این چهره شاخص در لیست نفرات شرکت کننده در مسابقات جام جهانی گنجانده شود.
آخرین گفتگویی که با مسعود داشتم در حال حاضر در شرایط ایده آل بدنی قرار دارد و برای رویارویی با تمامی رقبا لحظه شماری می کند. او که تخصصش کشتی با رقبای خارجی است و در اکثر مسابقات با کشتی گیران خارجی، برنده از تشک بیرون آمده، نترس است و در سرپا خوب می جنگد و از همه مهمتر به نقل از مربیان سرشناس کشتی گیر تاکتیک پذیری است.

با وجود احتمال کم حضور امیر قاسمی منجزی در این مسابقات، بدلیل آسیب دیدگی از ناحیه دست مسعود می تواند گزینه خوبی برای کمک به کادر فنی باشد.
از عزیزان کادر فنی جناب آقایان علی اشکانی بعنوان سرمربی و مهرزاد اسفندیاری و فرهاد اسماعیل نژاد و محمدعلی چمیانی بعنوان یک دوست دار کشتی انتظار دارم که شایستگی های مسعود نعمت چکانی را باور داشته باشند و در این واپسین لحظات باقیمانده به جام جهانی به او اعتماد کنند، او هم با نتایجی که به امید خدا رقم می زند، پاسخ اعتماد شما را خواهد داد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلای 2012 کمیل قاسمی

پس از ۱۰ سال بالاخره مدال طلای کمیل قاسمی تحویل شد.

بازدیدها: 599 کمیل قاسمی سرانجام توانست مدال طلای المپیک خود را دریافت کند. در سفر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *