کسب اولین مدال طلا

بازدیدها: 4

تقوی کاری کرد کارستان…

مهدي تقوي كشتي گير دلاور ايران دوشنبه شب موفق شد با صلابت تمام حريف روسي خود را در فينال وزن ‪ ۶۶‬كيلوگرم تسليم كند و به مدال طلا برسد.

تقوي دارنده دو مدال طلاي جوانان جهان كه دوشنبه شب با پيروزي درخشان خود در مقابل كشتي گيران اوکراین (نایب قهرمان المپیک )و تركيه به فينال وزن ‪ ۶۶‬كيلوگرم راه يافته بود در اين مرحله براي كسب مدال طلا به مصاف رسول ژوكايف از روسيه رفت و او را نيز ناكام نمود.

 دراين ديدار تقوي با پيراهن آبي دست ژوكايف روس را فشرد و با كوچينگ كنار تشك محسن كاوه پنجه در پنجه حريف انداخت .

تايم اول اين كشتي بدون رد و بدل شدن فني مساوي و بدون امتياز به پايان رسيد و داور گوي آبي را براي گرفتن كلينچ ازكيسه بيرون آورد كه تقوي با يك زير عالي وي رادر خاك نشاند و تايم اول را يك بر صفر به سود خود پايان داد.

جامبولاد تديف سرمربي مشهور تيم ملي روسيه در سال‌هاي اخير ژوكايف را كوچ مي كرد و از آن طرف هم غلامرضا محمدي سرمربي و محسن كاوه امر ترو خشك كردن تقوي را به عهده داشتند.

تايم دوم با سوت داور آغاز شد و كشتي بدون افت و خير از سوي هر دو كشتي گير به پيش مي‌رفت ، گويا ترس مدعيان مدال طلا از يكديگر حساسيت فينال وزن ‪ ۶۶‬كيلوگرم رابالاتر برده بود تا هيچ كدام اقدامي براي گرفتن فن و كسب امتياز انجام ندهند .

تشويق ايراني‌ها با شعار اين شيرايرانه يا علي مدد باعث شد تقوي با يك زير يك خم جانانه كه به دوخم تبديل شد حريف را از تشك بيرون كرد تا يك امتياز شيرين نصيب خود كند و با همين يك امتياز مدال طلاي اين وزن براي ايران به ارمغان آورد.

در اين وضعيت جامبولات تديف بسيار ناراحت از كنار تشك رفت و شادي به اردوي ايراني‌ها آمد و تمام تماشاگران ايراني حاضر در سالن با فرياد تقوي متشكريم ، تقوي متشكريم از فرزند برومند ايران و دلير مازندران تشكر كردند.

پس از پيروزي تقوي سالن يكپارچه مملو از شادي ايرانيان حاضر در سالن شد ، امير خادم قهرمان سابق جهان و المپيك و رييس سابق فدراسيون كشتي به همراه پژمان درستكار قهرمان سابق آسيا و نفرچهارم جهان در سالن مسابقات حضورداشتند و در شادي ايراني‌ها به دليل كسب مدال طلاي تقوي شريك شذند.

مدال طلاي تقوي پس از طلاي مراد محمدي در وزن ‪ ۶۰‬كيلوگرم رقابتهاي جهاني سال ‪ ۲۰۰۶‬نخستين مدال طلاي كشتي آزاد ايران در مسابقات جهاني به شمار مي رود.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1571 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *