خانه / کارشناسی / آنالیز فنی مسابقات / به واقعيت‌هاي روز كشتي جهان نيز توجه داشت

به واقعيت‌هاي روز كشتي جهان نيز توجه داشت

بازدیدها: 47

مردی که  تمامی مدارج کشتی را طی کرده و سرمنشاءخدمات گرانبهایی در کشتی ایران و جهان بود ،بعد از چندین دوره سرمربیگری تیم ملی ، ساختن قهرمانان جهان و المپیک ،ریاست فدراسیون کشتی ،در حال حاضر به عنوان دبیر کل و سرپرست تیمهای ملی در فدراسیون ناشنوایان مشغول به فعالیت میباشد ، چندی پیش تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات المپیک ناشنوایان به مقامهای اول و دوم دست پیدا کردند،با اشاره به نتايج بدست آمده در مسابقات جهاني كشتي در دانمارك گفت: به هيچ وجه قصد بي‌ارزش جلوه دادن موفقيت ملي پوشان كشتي ايران را ندارم اما بايد به واقعيت‌هاي روز كشتي جهان نيز توجه و اعتقاد داشت.

پرويز سيروس پور كه روزهاي درخشاني را در راس امور اين ورزش تجربه كرده،  در گفت و گو با ايرنا خاطرنشان كرد: اگر از ديد كارشناسي به اين موفقيت بنگريم، ممكن است باعث آزرده خاطر شدن برخي از مسوولان فدراسيون كشتي و مربيان تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران شويم.

اما بايد قبول كرد كه كسب عنوان‌هاي برتر در سال بعد از بازيهاي المپيك به مراتب از دوره‌هاي ماقبل آن و بويژه گزينشي المپيك ساده تر است.

وي ادامه داد: البته كسب مقام نايب قهرماني جهان در كشتي فرنگي و مقام سومي در كشتي آزاد، كار بزرگ و خشنودكننده اي است ولي آيا روسها كه قهرمان بازيهاي المپيك نيز هستند، توان و پتانسيل درخشش در مسابقه‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان در دانمارك را نداشتند؟
سيروس پور افزود: اين مساله نشان‌دهنده آن است كه روسها و ديگر تيم‌هاي صاحب نام كشتي جهان ترجيح دادند تا در اين دوره از مسابقات، جوانگرايي كرده و خود را براي بازيهاي المپيك دوره آينده، به اصطلاح سبك و سنگين كنند.

كاري كه ما نيز بايد انجام مي‌داديم ولي به دليل نداشتن كشتي گيران جوان و ششدانگ در هر هفت وزن، در اين مسابقه‌ها موفق به انجامش نشديم.

وي گفت: به عنوان مثال اگر مراد محمدي و فردين معصومي كه هر دو از قهرمانان شايسته و با اخلاق كشتي كشورمان محسوب مي‌شوند، بنا به هر دليلي از گردونه تيم ملي ايران خارج شوند آيا نفر دومي به عنوان جانشين واقعي و مطمئن آنان وجود دارد؟

رييس اسبق فدراسيون كشتي در پايان گفت: بايد از هم اكنون با كارهاي زيربنايي، سطح كشتي خود را به روسها برسانيم تا در بازيهاي المپيك، در حسرت موفقيت و فتح سكوي قهرماني توسط آنان نمانيم.

 سال ۱۳۴۰ تركيه (آنكارا) تيم كشتي ايران قهرمان ارتشهاي جهان ايستاده از راست بچپ: محمد ايراني ( دبيرفدراسيون ) محمد آهنچي ، منصور سرداري- منوچهر قره گزلو ( رئيس فدراسيون كشتي )، محمد علي صنعت كاران، قاسم قائمي، منصور مهديزاده ، ناصرگيوه چي (مربي ) نشسته از راست:
پرويز سيروس پور، جبار بايرام جهاني، محمد پذيرائي – عباس زندي و عزيزكياني

درباره‌ی admin

حتما ببینید

نگاهی به شش دوره مسلبقات لیگ آزاد

بازدیدها: 61با بررسی شش دوره از مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد در می یابیم که …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *