خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / یزدانی بایدجايگاه جديد و ثابتي را در تيم ملی کسب کند

یزدانی بایدجايگاه جديد و ثابتي را در تيم ملی کسب کند

بازدیدها: 245

مربي با سابقه و سازنده كشتي مازندران كه قهرمانان بزرگي را به اين رشته معرفي كرده در رابطه با آخرين وضعيت شاگردش گفت: رضا يزداني بايد از شانس حضور در رقابتهاي جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬روسيه حداكثر استفاده را كرده و جايگاه جديد و ثابتي را در تيم ملي بدست آورد.

محمود اسماعيل پور در گفت و گو با ايرنا خاطر نشان كرد: پس از اينكه كادر فني تيم ملي با دادن سهميه به رضايزداني زمينه حضور او در رقابتهاي جام تختي را مهيا كردند، وي نيز توانست با قهرماني در اين تورنمنت پاسخ خوبي به حسن اعتماد مربيان تيم ملي داده و به عنوان يك آزادكار تازه وارد ‪ ۹۶‬كيلوگرم به اردوي تيم ملي دعوت شود.
وي افزود: خوشبختانه يزداني به عنوان ملي پوش اعزامي به رقابتهاي جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬روسيه نيز انتخاب شد كه اميدوارم او بتواند در اين عرصه نيز موفق ظاهر شود. البته نبايد فراموش كرد كه يزداني از رقابتهاي جام جهاني سال گذشته در تهران از ميادين رسمي دور بوده و هم اكنون نيز در يك وزن بالاتر پاي به عرصه ملي گذاشته است.

اين مربي باسابقه كشتي كشورمان ادامه داد: عملكرد يزداني در رقابتهاي جام جهاني علاوه بر توانايي خودش به نحوه راهنمايي و آماده‌سازي كادر فني هم بستگي دارد كه خوشبختانه با توجه به شناختي از اعضاي كادر فني دارم از اين بابت جاي هيچ نگراني نيست.

اسماعيل پور با يادآوري روزهاي نامطلوب قبل از المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن گفت:
متاسفانه ناكامي و روزهاي بد يزداني از زمان اردوهاي تيم ملي قبل از المپيك آغاز شد و وضعيت جسماني او در طول همين اردوها به هم ريخت. به خوبي به ياد دارم كه وزن طبيعي او كه همواره تحت كنترل من بود در زمان اردوها به ‪ ۹۵‬تا ‪ ۱۰۰‬كيلو هم رسيد.

وي گفت: حال در نظر بگيريد كه يك آزادكار ‪ ۸۴‬كيلوگرمي بايد چقدر وزن كم كند تا سر وزن رسيده و در ميدان بزرگ و دشواري همچون المپيك به مصاف حريفان رود.

مربي يزداني با اشاره به نقاط قوت او ادامه داد: به جرات مي‌توان گفت يزداني با برخورداري از توان بالاي خود و تبحر در زيرگيري از هر دو پا مي تواند امتيازات لازم براي موفقيت در جام جهاني را بدست آورد كه البته اين موضوع نيز بستگي به نوع راهنمايي مربيان در طول تمرينات و در هنگام مسابقات بستگي دارد.

اسماعيل پور در پايان اظهار داشت:من به حضور موفق يزداني در وزن جديد بسيار اميدوارم و بعيد مي‌دانم وي در ادامه راه نتواند به كشتي گير ششدانگ و قبراقي در وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم تبديل نشود.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *