خانه / داور و داوری / کارشناسی داوری / عملکرد داوران از دید مربی تیم ملی فرنگی

عملکرد داوران از دید مربی تیم ملی فرنگی

بازدیدها: 3

مربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان گفت:‌اگر بخواهيم قضاوت داوران ايراني را با داوران مختلف در دنيا مقايسه كنيم سطح قضاوت داوري كشورمان ۳۰ تا ۴۰ سال از داوري هاي ساير كشورها عقب تر است.

ايرج قلاوند درگفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: اگر داوران ما همراه به مسابقات بين المللي اعزام شده و از نزديك با قضاوت ها و قوانين جديد اين رقابت ها آشنا شوند به طور حتم مي توانند در مسابقات بين المللي همچون مسابقات بين المللي يادگار امام به راحتي قضاوت كنند.

وي تصريح كرد: همواره قوانين جديدي به نحوه قضاوت ها در كشتي اضافه مي شود و به عنوان مثال در مسابقات ارمنستان و دانمارك به وضوح شاهد اضافه شدن چند قانون جديد در اين رشته ورزشي بوديم.

وی گفت: اين در حالي است كه داوران ما پس از حضور در مسابقات جام يادگار امام و قضاوت در اين رقابت ها با وجود اين نوع قوانين بي اطلاع بودند.

وي در خصوص عملكرد كشتي گيران ايراني نيز بيان كرد: عملكرد كشتي گران تيم ملي ايران نسبت به سال هاي گذشته بسيار بهتر شده است و كشتي گيران به خودباوري بيشتري دست يافته اند.

وي خاطرنشان كرد: اميدواريم فدراسيون كشتي به سطح قضاوت داورهاي كشورمان توجه بيشتري كند تا ديگر شاهد اشتباهات در مسابقات بين المللي نباشيم و اميدوارم عرصه داوري در ايران دوباره به روزگار خوب خود برگردد و كاملا به روز شده و همراه با قوانين جديد كشتي باشد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

سه كلاس استاژ داوري برگزار مي‌شود

بازدیدها: 299سه كلاس استاژ داوري ملي كشتي در استان‌هاي لرستان، مازندران و تهران برگزار مي‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *