خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / نيازمند برنامه ريزي مطلوب و اصولي هستيم

نيازمند برنامه ريزي مطلوب و اصولي هستيم

بازدیدها: 16

نايب رييس سابق فدراسيون كشتي گفت: عبور از تيم ملي كشتي روسيه در ميادين رسمي و بين‌المللي نيازمند برنامه ريزي مطلوب و اصولي است.

امير عفراتي در گفت وگو باخبرنگار ايرنا افزود: روس‌ها همچنان قدرت اول كشتي دنيا هستند و براي گذر از اين تيم قدرتمند بايد برنامه زيربنايي را در كشتي كشور به خصوص تيم ملي تدوين كنيم.

تيم ملي كشتي كشورمان روز گذشته با قبول شكست ‪ ۵‬بر ‪ ۲‬مقابل تيم ملي روسيه عنوان نايب قهرماني جام جهاني كشتي را بدست آورد.

عفراتي در اين‌باره اضافه كرد: اين باخت در جام جهاني كشتي نشان داد كه روس‌ها دغدغه‌اي براي كسب قهرماني ندارند و ذخيره‌هاي اين تيم هم در سطح اول كشتي دنيا هستند.

وي تصريح كرد: تيم ملي كشتي ايران با چند تغيير نسبت به مسابقات جهاني دانمارك توانست عملكرد خوبي را در اين رقابت‌ها كسب كند.

وي اظهار داشت: تنها ضعف تيم ملي كشتي كشور مقابل روس‌ها بود چون در ساير مسابقات به خصوص ديدار مقابل تيم ملي جمهوري آذربايجان، نتايج درخشاني را كسب كردند.

عفراتي، اعتماد به نفس بالا، استفاده بهينه از ثانيه‌هاي مسابقه، بهره مندي از شرايط ميزباني و خلاقيت در بكارگيري فنون را از دلايل موفقيت روس ها در مقابل تيم ملي ايران برشمرد.

وي افزود: فدراسيون كشتي براي رسيدن به سطح اول كشتي دنيا بايد برنامه ريزي لازم را در جهت ارتقاي سطح فني و آمادگي كشتي گيران داشته باشد.

وي، راه اندازي دانشكده تخصصي ورزش كشتي در مسكو روسيه را يكي از دلايل موفقيت روس‌ها در اين رشته ورزشي دانست و افزود: در اين دانشكده ورزش كشتي به صورت تخصصي و علمي آموزش داده مي‌شود.

نايب رييس سابق فدراسيون كشتي از حسن رحيمي، صادق گودرزي، مهدي تقوي و محمدرضا آذرشكيب به عنوان آينده‌هاي كشتي كشور ياد كرد و اظهار داشت:
فدراسيون بايد با سرمايه‌گذاري اصولي بر روي اين كشتي گيران نخبه، زمينه درخشش آنها در ميادين مختلف را فراهم كند.

وي با توجه دادن به اينكه جام جهاني كشتي در رتبه دوم مسابقات مهم فدراسيون جهاني (فيلا) قرار دارد، افزود: مسابقات جهاني و المپيك به عنوان مهمترين ميدان رسمي ورزش كشتي بايد از هم اكنون در دستور كار فدراسيون قرار گيرد تا ملي پوشان بتوانند در اين رقابت‌ها افتخارآفرين باشند.

وي نبود جمال ميرزايي در وزن ‪ ۸۴‬كيلوگرم تيم ملي در مسابقات جام جهاني را از خلاء‌هاي كشتي ايران دانست و افزود: ميرزايي با توجه به توامندي بالا مي توانست در اين دوره از مسابقات موثر واقع شود.

او همچنين تصميم سعيد ابراهيمي براي ارتقاي وزن در شرايط فعلي را نامناسب دانست و اظهار داشت: حضور ابراهيمي در وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم تيم ملي اعزامي به جام جهاني كشتي به طور حتم موفقيت‌هايي را در اين وزن نصيب ايران مي‌كرد.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1559 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *