خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / كارشكني روس‌ها مانع قهرماني كشتي ايران شد

كارشكني روس‌ها مانع قهرماني كشتي ايران شد

بازدیدها: 3

رئيس فدراسيون كشتي ايران با تاكيد بر اينكه آزادكاراني كشورمان توانايي قهرمان در رقابت‌هاي جهاني داشتند،‌گفت: كارشكني روس‌ها مسبب عدم قهرماني ايران در رقابت‌هاي جام جهاني روسيه بود.

محمدرضا يزداني‌خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، افزود: متاسفانه سفارت روسيه در راه اعزام تيم ملي ايران مشكلات بسياري را پيش پاي ما نهاد و با فشار بسيار زياد ديپلماتيكي تنها توانستيم مجوز اعزام ۱۸ نفر به مسابقات جهاني را از آنها دريافت كنيم و اين در حالي استن كه فدراسيون كشتي ايران همواره در راه حضور كشتي گيران روس در رقابتهاي مختلف در ايران نهايت همكاري را با آنها داشته است.
وي افزود: بسياري از مسئولين و همراهان تيم ايران از جمله ماساژور، تيم ملي از همراهي ملي‌پوشان محروم شدند و نتوانستند رواديد سفر به كشور روسيه را كسب كنند ضمن آنكه طي مذاكراتي هم كه با كادر فني و همراهان تيم ملي داشتم آنها از مشكلات عديده خود در جريان مسابقات اخيردر اين كشور خبردادند.
رئيس فدراسيون كشتي در ادامه با اشاره به نتايج تيم ملي در اين رقابت‌ها اظهار كرد: پيش از اعزام به روسيه هدف اصلي خود را قهرماني در رقابت‌هاي جهاني قرار داده بوديم اما با توجه به مشكلاتي كه پيش پاي تيم بود فكرمي‌كنم كه نايب قهرماني تيم ايران هم براي فدراسيون كشتي رضايت‌بخش بود.
وي افزود:نبايد فراموش كرد كه حضور تيم‌هاي قدرتمندي همچون آمريكا، تركيه، ازبكستان ومهمتر از همه آذربايجان و روسيه در اين رقابت‌ها كار را براي نتيجه‌گيري مطلوب هر تيمي سخت مي‌كند و خوشحالم كه تيم جوان ايران توانست در عين حال شايستگي عنوان نايب قهرماني را كسب كند.
يزداني‌خرم در پاسخ به اين سئوال كه شكست سنگين مقابل روسيه ارزش كار خوب ملي‌پوشان بعد از شكست آمريكا و ازبكستان را پائين نياورد، گفت: همان‌طور كه گفتم مشكلات زيادي براي حضور در اين رقابت‌ها را داشتيم اما برخي از ملي‌پوشان ما در ديدار با روسيه در حد انتظار ظاهر نشدند.
وي با اشاره به ضربه فني شدن تقوي و آذرشكيب در ديدار فينال مقابل روسيه گفت:‌با توجه به جواني‌ آذر شكيب انتظار زيادي از او نمي‌رفت اما ضربه شدن تقوي و شكست دو ملي‌پوش ديگر اصلا در حد كشتي ايران نبود و انتظار بيشتري از آنها داشتيم.
رئيس فدراسيون كشتي حضور در رقابت‌هاي جهاني روسيه را آخرين تورنمنت كشتي آزاد در سال ۸۸ عنوان كرد و گفت: به طور كلي آزادكاران ايران در سالي كه گذشت عملكرد مطلوبي داشتند و اميدوارم سازمان تربيت‌بدني با حمايت بيشتر زمينه افتخار‌آفريني كشتي در سال ۸۹ را نيز پديد آورد.
وي با اشاره به اظهارنظر رئيس‌جمهور مبني بر پنج برابر شدن بودجه ورزش كشور گفت: اين برنامه‌اي است كه در مجلس مطرح است و در صورت تصويب آن مي‌توانيم شاهد پنج برابر شدن بودجه ورزش كشور باشيم.
يزداني‌خرم همچنين در خصوص بودجه درخواستي فدراسيون كشتي از سازمان ورزش براي سال آينده خاطر نشان كرد: ما از علي سعيدلو درخواست بودجه ۱۱ ميلياردي داشته‌ايم كه تحقق آن را منوط به افزايش بودجه سازمان ورزش عنوان كرده‌اند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *