خانه / کارشناسی / آنالیز فنی مسابقات / به كجا چنين شتابان؟

به كجا چنين شتابان؟

بازدیدها: 61

برنامه‌ريزي پر انتقاد ليگ كشتي آزاد، حالا وارد مرحله تازه اي شده تا در دور برگشت و در فاصله زماني ده روز، تيم هاي شركت كننده مجبور شوند در ۳ يا ۴ مسابقه به ميدان بروند.

به گزارش خبرگزاري ورزش ايران، كميته ليگ برتر كشتي براي آن كه زودتر سر و ته ليگ كشتي آزاد را هم بياورد و با فشار كادر فني تيم ملي اين رقابت ها را تا روز ۲۰ بهمن ماه به پايان ببرد، طوري برنامه‌ريزي كرده تا در فاصله ده روز و در روزهاي ۲۱، ۲۵ و ۳۰ دي ماه جاري تيم هاي حاضر در ليگ كشتي آزاد به مصاف رقيبان بروند و فشردگي را در ليگ تجربه كنند.
برنامه كامل دور برگشت ليگ كشتي آزاد از سوي فدراسيون كشتي اعلام نشده و فدراسيون با زيركي خاصي فقط برنامه هفته ششم ليگ را روي خروجي سايت اينترنتي فدراسيون كشتي قرار داد.
براساس اعلام قبلي كميته ليگ، اين رقابت ها قرار بود دوشنبه‌هاي هر هفته برگزار شود و حال با تغيير ناگهاني در روزهاي برگزاري ليگ و فشرده شدن اين رقابت ها، مشكلاتي براي تيم هاي شركت كننده به وجود مي‌ايد.
كشتي‌گيران خارجي حاضر در ليگ ايران به اين نوع بي برنامگي هاي رايج در كشتي ايران آشنايي ندارند و به احتمال فراوان برنامه رفت و آمد و حضور در مسابقات داخلي و خارجي خود را براساس زمان بندي قبلي، تنظيم كرده‌اند. برخي از كشتي گيران خارجي حتي بليت هاي رفت و برگشت خود را هم تهيه كرده اند و حالا تمام برنامه‌ريزي‌هاي‌شان نقش بر آن شده است.
مشكل ديگري كه برنامه‌ريزي مرحله برگشت ليگ كشتي آزاد به دنبال دارد، به برگزاري ديدار معوقه از هفته اول ليگ بين دو تيم صدرا زير آب و آزادگان بابل مربوط مي شود و به احتمال فراوان اين دو تيم مجبورند در فاصله زماني ۲۱ تا ۳۰ دي ماه، چهار بار به ميدان بروند.
اگر برنامه كميته ليگ فدراسيون كشتي در مورد برگزاري ديدار معوقه از هفته اول ليگ هنوز پابرجا شد، دو تيم صدرا زير آب و آزادگان بابل بايد در فاصله بين ۲۵ تا ۳۰ دي ماه هفته هاي هفتم و هشتم ليگ ديدار معوقه خود را برگزار كنند و به اين ترتيب طي ده روز چهار هفته از ليگ را پشت سر بگذارند.
اين همه فشردگي در برگزاري رقابت ها، زمانبندي بي‌ثبات ليگ و مشخص نبودن يا شايد اعلام نشدن برنامه كامل دور برگشت و مرحله نهايي ليگ در حالي اين رقابت ها را به چالش كشيده كه مسئولان فدراسيون كشتي و كميته ليگ به تمجيد از ليگ كشتي آزاد مي پردازند و معلوم نيست در مقايسه با كدام ليگ، آن را ليگ برتر صدا مي‌زنند.
برتري در برنامه‌ريزي يا داشتن مزيت خاص نسبت به ليگ هاي دسته يك جام حذفي زير گروه و … كه ديگر برگزار نمي شوند كدام يك از اين موارد باعث شده تا ليگ كشتي آزاد ايران را برتر بنامند؟
همين بي‌برنامگي‌ها و برگزاري باري به هر جهت ليگ كشتي باعث شده تا بسياري از باشگاه ها و تيم ها قيد حضور در ليگ هاي كشتي را ب

درباره‌ی admin

حتما ببینید

نگاهی به شش دوره مسلبقات لیگ آزاد

بازدیدها: 61با بررسی شش دوره از مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد در می یابیم که …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *