خانه / داور و داوری / معرفی داوران / علي اكبر طهماسبي به سمت كميته داورن منصوب شد

علي اكبر طهماسبي به سمت كميته داورن منصوب شد

بازدیدها: 10

من بعنوان خدمتگزار جامعه داوري فعاليت خود را آغاز كرده‌ام و اميدوارم با همكاري تمامي داوران و هيأت كشتي سراسر كشور بتوانيم جايگاه داوري ايران را ارتقاء دهيم.

 

علي‌اكبر طهماسبي در گفت و گو با روابط عمويم فدراسيون كشتي با بيان اين مطلب افزود: سعي داريم براي ارتقاء جايگاه داوري ايران در فيلا با هماهنگي فدراسيون كشتي، داوران شجاعي كه البته خود كشتي‌گير بوده‌اند را در طول سال به رقابت‌هاي بين‌المللي مختلف اعزام كنيم تا به مسئولان فيلا معرفي و در آينده از آن‌ها بعنوان مدرس داوري در فيلا استفاده شود.

وي گفت: برنامه بعدي من اينست كه بتوانيم با رايزني با مقامات فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) در تورنمنت‌‌هاي بين‌الملي كه در سال آينده در كشور برگزار مي‌شود كلاس‌هاي ارتقاء درجه ۳ به ۲ و ۲ به ۱ داوري را برگزار كنيم كه داوران ما ناچار به صرف هزينه بالا و اتلاف وقت نشوند.

داور قضاوت‌كننده در رقابت‌هاي المپيك آتن و پكن تصريح كرد: ليگ مسلما از حساسيت بالايي برخوردار است كه كميته داوران قبلي اسامي ۲۶ داور درجه ۱ را براي استفاده در اين رقابت‌ها تعيين كرده است كه ما در ادامه اين رقابت‌ها از اين داوران استفاده مي‌كنيم.

وي تأكيد كرد: برنامه بعدي من اينست كه در مسابقات رده‌ سني نوجوانان از داوران زير ۳۰ سال و در رده‌سني جوانان از داوران زير ۴۵ سال استفاده شود و هدف اينست كه در كنار استفاده از تجارب پيشكسوتان به داوران جوان بيشتر ميدان داده شود.

طهماسبي ادامه داد: براي افزايش دانش داوران سعي داريم سي‌دي‌هاي آموزشي از صحنه‌هاي حساس در رقابت‌هاي مختلف بين‌المللي و داخلي را تهيه تا مدرسان در كلاس‌هاي داوري استفاده و همچنين به استان‌هاي مختلف ارسال شود.

وي گفت: در مقررات جديد داوري قرار است يك جعبه ۱۵×15 مشكي با ۴ گوي شامل ۲ گوي آبي و ۲ گوي قرمز در اختيار رئيس تشك قرار گيرد كه اگر در هر تايم كشتي به كلينچ كشيده شود ابتدا كشتي‌گير دوبنده قرمز بدون نگاه كردن به جعبه گوي را از داخل جعبه بيرون آورده و پس از نشان دادن به حاضران دوباره در اختيار رئيس تشك قرار مي‌دهد و بالطبع در كلينچ بعدي نوبت كشتي‌گير دوبنده آبي است. در كنار آن مقرر شده است مربيان در صورت اعتراض به عملكرد داوران تنها ۱ بار در طول مسابقه مي‌توانند يك شئ پلاستيكي كه به رنگ دوبنده كشتي‌گيرشان مي‌باشد را به وسط تشك پرتاپ كنند تا در صورتي كه داوران در مورد آن مسئله اتفاق نظر نداشته باشند موضوع بررسي شود.

طهماسبي اظهار داشت: معتقدم مقررات فيلا به رشد هرچه بيشتر كشتي در سراسر دنيا كمك مي‌كند.

وي گفت: فيلا طرح‌هايي را در مورد مقررات كشتي فرنگي به بيش از ۱۰۹ كشور عضو خود ارسال و با توجه به پاسخ‌هاي ارسالي هيأت رئيسه فيلا در اين مورد تصميم‌گيري مي‌كند.

طهماسبي افزود: تعداد داوران بين‌المللي در كشور ما زياد است و طبق مقررات فيلا هر داور بايد در كشور خود در طول سال ۲۰ بار قضاوت كند كه عملا در كشور ما بيش از ۲ تا ۳ بار امكان‌پذير نيست البته ما بهيچ عنوان قصد عزل و حذف نداريم و اميدواريم در آينده بتوانيم كيفيت داوري‌ها را بالا ببريم.

وي تصريح كرد: از كميته ليگ مي‌خواهم تا گزارش سرپرست مسابقات را در مورد قضاوت‌هاي ليگ در اختيار كميته داوران قرار دهند تا ما در جريان مسائل قرار گيريم و اگر مشكلي در قضاوت وجود داشته باشد در وهله اول به داوران تذكر داده مي‌شود و در صورت تكرار جلساتي محروم مي‌شوند البته قبل از آن ما داوران را به كميته دعوت و مسائل مورد بحث را به آن‌ها گوشزد مي‌كنيم و اين محروميت‌ها بهيچ عنوان رسانه‌اي نمي‌شود.

طهماسبي گفت: در مورد نظارت بر داوري در تلاش هستيم تا از ۷ تا ۸ داور درجه يك بين‌المللي بعنوان ارزشياب در هر تشك و سرپرست فني كل در طي مسابقات استفاده كنيم و البته در صورت موافقت فدراسيون از داوران پيشكسوت نيز استفاده خواهيم كرد..

وي تأكيد كرد: قصد دارم با هماهنگي كامل با فدراسيون كشتي در آينده نزديك دبير كميته داوران را انتخاب كنم و در كنار آن يك نفر بعنوان مسئول كميته آموزش و يك نفر نيز بعنوان مسئول كميته اعزام‌هاي خارجي انتخاب مي‌شوند تا امور مربوط به اين موضوع را بطور جداگانه پيگيري كنند.

اعضاي موسسه كهن بوم نيز براي ايشان آرزوي موفقيت را دارد.(جمشيد آرش)

 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

aryanfarsyabi1

مصاحبه اختصاصي با حميدرضا (آرين) فرسيابي داور بين المللي و مربي درجه يک کشور

بازدیدها: 768 مصاحبه اختصاصي با حميدرضا (آرين) فرسيابي داور بين المللي و مربي درجه يک کشور …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *