خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / پايتخت در جهاني نيويورك ۵ ملي‌پوش در كشتي آزاد داشت

پايتخت در جهاني نيويورك ۵ ملي‌پوش در كشتي آزاد داشت

بازدیدها: 3474

رئيس سابق هيات كشتي تهران گفت: تهران در مسابقات جهاني نيويورك ۵ ملي‌پوش و يك ذخيره داشت و ۲ تن از ۳ مدال‌آور المپيك ۲۰۰۴ هم تهراني بودند.

رحيم جدي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: ۱۲ سال رئيس هيات تهران بودم. از سال ۷۲ تا ۸۳ و آخرين ميداني كه تيم ملي در اين مدت پشت سر گذاشت المپيك ۲۰۰۴ آتن بود كه عليرضا دبير، عليرضا حيدري و عليرضا رضايي از تهران عضو تيم ملي آزاد بودند و در مجموع ۲ مدال نقره و برنز المپيك را كسب كردند. در مسابقات جهاني ۲۰۰۳ نيويورك هم در ۷ وزن، دوبنده پنج وزن تيم ملي از آن ما بود و يك كشتي‌گير ذخيره (پژمان درستكار) هم در تيم ملي داشتيم.
وي تاكيد كرد: محمد اصلاني، عليرضا دبير، هادي حبيبي، عليرضا حيدري و عليرضا رضايي اين نفرات را تشكيل مي‌دادند و در واقع تيم ملي در اختيار تهراني‌ها بود. تيم‌هاي ما در همه رده‌هاي سني مسابقات قهرماني ايران اول مي‌شدند. البته انتقاداتي هم به من وارد مي‌شد؛ اما سازنده بود و از آنها در جهت پيشرفت كار استفاده مي‌كرديم.
اين داور بازنشسته بين‌المللي كشتي خاطرنشان ساخت: در اين ۱۲ سال، ۳ بار با شهردار وقت كه محمود احمدي‌نژاد بود همچنين ۳ بار با استاندار در زمينه كشتي تهران ديدار و گفت‌وگو كردم. اين در حالي است كه در شهرستان‌ها وقتي حتي يك نونهال روي سكو قرار مي‌گيرد مي‌تواند با مسئولان استانش ديدار كرده و مورد حمايت آنها قرار گيرد؛ اما با توجه به گستردگي تهران، اين كار در پايتخت ميسر نيست. با اين وجود آن زمان معاون مالي اداري شهردار، علي سعيدلو بود كه با حمايت و محبت اين ۲ و همچنين استاندار تهران، توانستيم مسابقات قهرماني ايران را در تهران برگزار كنيم. مسابقه‌اي كه هادي حبيبي و عليرضا رضايي هم در آن شركت داشتند.
جدي ادامه داد: آن زمان ارتباط خوب و تنگاتنگي با مسئولان سازمان تربيت‌بدني، كميته ملي المپيك و ديگر مسئولان داشتم و تنها دليلش نيز اين بود كه هيات كشتي از ۸ صبح تا ۱۰ شب باز بود و خودم نيز با وجود مسئوليت‌هاي فراوان ساعت‌ها در هيات حضور فيزيكي داشتم. من حتي سال ۸۳ هم براي شركت مجدد در انتخابات هيات ثبت‌نام كردم؛ اما به خاطر مشغله زياد، ۱۰ روز مانده به انتخابات انصراف دادم.
عضو سابق كميته داوران فدراسيون كشتي با تاكيد بر اينكه هيچ‌گاه ديگر توان پذيرفتن مسئوليت هيات تهران را ندارد،‌ گفت: اميدوارم از اين حرف‌هايم سوتفاهم ايجاد نشود. چون من هم از شنيدن اخبار ضد و نقيض از كشتي تهران ناراحت مي‌شوم و دوست دارم مسئولان به داد اين هيات رسيده و مشكلات را برطرف كنند؛ اما در عين حال قصد بازگشت به كشتي تهران را ندارم چون مشغله‌ و مسئوليت‌هاي زيادي را به عهده دارم.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1523 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *