خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / آشنایی با ملی پوشان اعزامی به رقابتهای قهرماني جوانان جهان

آشنایی با ملی پوشان اعزامی به رقابتهای قهرماني جوانان جهان

بازدیدها: 39

 پشتوانه هاي جوان در اختیار محمد طلایي.

اکثر نفراتی که در معیت تیم ملی جوانان جهت حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ کرواسی هستند، در رده نوجوانان نیز در اختیار محمد طلایی بودند و با سرمربی گری وی مسابقات آسیایی و جهانی را تجربه کرده و به مدال های رنگارنگ مسابقات یاد شده بوسه زدند.

اینکه اکثر ملی پوشان فعلی جوانان در رده سنی نوجوانان نیز عضو تیم ملی بوده اند، نشان از آن دارد که این پشتوانه ها به درستی هدایت شده و مسیر قهرمانی را به بهترین شکل و به دور از حاشیه و سردرگمی پیموده اند.

امید است که انتهای این مسیر به قهرمانی در مسابقات جهانی بزرگسالان و المپیک ختم گردد.

با این تفاسیر، محمد طلایی که سالهاست روی این کشتی گیران کار کرده و با زیر و بم کشتی این نفرات آشناست، مطمئناً تا به امروز نقاط ضعف و قوت این کشتی گیران را شناسایی و روی آنها کار کرده و شاگردانش را مهیای حضور در رقابتهای جهانی کرده است.

در ذیل به کارنامه ملی پوشان اعزامی به مسابقات جوانان جهان اشاره می شود:

در وزن ۵۰ کیلوگرم:

صابر خانجانی برای کشورمان به میدان خواهد رفت.خانجانی که خیلی خوب،فنی و حساب شده کشتی می گیرد،چیزی از رقبای جهانی خود کم ندارد و اگر اشتباهات جزئی اش را برطرف نماید،می تواند روی یکی از سکوهای جهانی قرار بگیرد.در کارنامه این کشتی گیر مدال طلای نوجوانان و جوانان آسیا و مدال برنز نوجوانان جهان به چشم می خورد.

در ۵۵ کیلوگرم:

رضا اطری با شکست قهرمان سال گذشته جوانان جهان یعنی یونس سرمستی،جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد و مترصد تکرار قهرمانی سرمستی در مسابقات جهانی می باشد. اطری در مسابقات جوانان آسیا به مدال نقره رسید و در جام دیمیتروف روسیه نیز روی سکوی نخست ایستاد.

در ۶۰ کیلوگرم:

ایمان یعقوبی نماینده کشورمان در جوانان جهان خواهد بود که این کشتی گیر نیز مدال نقره نوجوانان و طلای جوانان آسیا را با خود به یدک می کشد.

در ۶۶ کیلوگرم:

حسن یزدانی نماینده اين وزن کشورمان محسوب می شود به عقیده نگارنده آینده ای بسیار روشن در انتظار وی می باشد و از امیدهای اصلی کشورمان در رقابتهای جهانی محسوب می شود. یزدانی اگر از ابتدای کشتی حواس جمع کشتی بگیرد و با غرور کاذب حریفان را دست کم نگیرد،شایستگی قهرمانی در این وزن را دارد،اما اگر به واسطه توانایی بالایی که در کسب امتیاز دارد، بخواهد همچون جام دیمیتروف(کشتی با حریف روس) و فینال اول مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان کشتی بگیرد و در همان لحظات آغازین کشتی به یکباره امتیازات زیادی را از دست بدهد،هیچ تضمینی وجود ندارد که در ادامه بتواند امتیازات عقب افتاده را جبران کرده و در انتهای کشتی دستش بعنوان فرد پیروز بالا برود.مدال نقره نوجوانان جهان، مدال برنز نوجوانان آسیا و مدال طلای جوانان قاره و همچنین قهرمانی در جام دیمیتروف روسیه از افتخارات این کشتی گیر خوش استیل جویباری بشمار می روند.

 در ۷۴ کیلوگرم:

شاهد حضور رضا مظفری خواهیم بود.مظفری با اینکه از کم تجربه های تیم محسوب می شود اما به هیچ عنوان شانس خود را کمتر از سایر هم تیمی هایش نمی داند.مدال طلای جوانان آسیا بزرگترین افتخار این کشتی گیر جنگنده و پرنفس کشورمان می باشد.

 در ۸۴ کیلوگرم:

علیرضا کریمی کشتی گیر کشورمان و از امیدهای اصلی کسب مدال طلا محسوب می شود. کشتی گیر جوان کشورمان سال گذشته نیز فاصله چندانی با مدال جهانی نداشت اما از کشتی گرفتن با حریف رژیم صهیونیستی امتناع ورزید و عطای آن مدال را به لقایش بخشید. مدال نقره نوجوانان جهان،دو مدال طلای نوجوانان آسیا،مدال طلای جوانان آسیا، مدال طلای جام کرکین،مدال برنز جام تختی و جام یاشاردوغو و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشورمان در جام جهانی لس آنجلس از افتخارات این کشتی گیر پرقدرت رده جوانان محسوب می شوند.

 در ۹۶ کیلوگرم:

پدرام جمشیدی با قدرتی مثال زدنی در رقابتهای انتخابی تیم ملی جوانان حاضر شد و با شکست دادن دو عنواندار جهان در رده نوجوانان یعنی حاتم علی اکبر زاده و حسین شهبازی به عضویت تیم ملی درآمد و در مسابقات جوانان آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست آسیا تکیه زد.در کارنامه این کشتی گیر تهرانی علاوه بر مدال طلای نوجوانان و جوانان آسیا، سابقه حضور در رقابتهای جوانان جهان،جام تختی، جام یاشار دوغو و … نیز دیده می شود و در اوج پختگی در این رده سنی به سر می برد.

 در ۱۲۰ کیلوگرم:

امین طاهری نماينده کشورمان در اين وزن خواهد بود. کشتی گیری که در عین کم تجربگی، به واسطه نسبتی که با علیرضا رضایی دارد، توانسته از وجود این قهرمان محبوب کشتی کشورمان و همچنین برادر وی امیر رضایی و البته مربیان سازنده و پایه اش نهایت استفاده را برده و خود را به لحاظ فنی و آمادگی بدنی به حد بسیار مطلوبی برساند و با پیشرفت چشمگیری که داشته،به وزنه ای قابل اعتماد در سنگین وزن تبدیل گردد. امین طاهری فاصله چندانی با مدال جهانی ندارد اما هنوز به مرز کامل پختگی نرسیده و باید از احساسی کشتی گرفتن بپرهیزد و زمانی که از حریفان پیش است، به جای حملات پی در پی،لحظاتی را نیز به اداره منطقی کشتی بپردازد تا هم انرژی اش را تقسیم نموده و هم اینکه در اثر یک اشتباه کوچک غافلگیر نشده و جای پیروزی را با باخت عوض نکند.البته اداره کشتی بدان معنا نیست که دفاع مطلق را اتخاذ کرده و با اخطار داور مواجه شود.مدال طلای جوانان آسیا و جام دیمیتروف روسیه بهترین عناوین این جوان خوش آتیه بشمار می آیند.

علی مدهنی _ مربی و کارشناس کشتی

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *