خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار خارجی / کسب عنوان سوم مسابقات دانشجویان جهان در رشته فرنگی- ۲۰۱۶ ترکیه

کسب عنوان سوم مسابقات دانشجویان جهان در رشته فرنگی- ۲۰۱۶ ترکیه

بازدیدها: 3332

رقابت‌هاي كشتي فرنگی دانشجويان جهان – ترکیه 


 

تيم ملي كشتي فرنگي دانشجويان ايران با كسب يك مدال نقره و چهار برنز به عنوان سومي رقابت هاي كشتي دانشجويان جهان در تركيه رسيد.

به گزارش سایت کهن بوم، دوازدهمين دوره رقابت هاي كشتي فرنگي دانشجويان جهان روزهاي ۸ و ۹ آبان ماه در شهر كروم تركيه برگزار شد و در پايان اين مسابقات تيم ايران با يك مدال نقره فرشاد عيسوند در وزن ۵۹ كيلوگرم، و چهار مدال برنز محمدرضا گرايي، برومند اصلان، رسول گرمسيري و امير قاسمي منجزي و كسب ۵۹ امتياز به عنوان سومي رسيد. در اين مسابقات تيم هاي تركيه با ۶۴ و بلاروس با ۵۹ امتياز اول و دوم شدند. (تيم بلارس به خاطر داشتن مدال طلا در جايگاه دوم ايستاد.)

نتايج نمايندگان كشورمان در اين رقابت ها به شرح زير است:

در وزن ۵۹ كيلوگرم فرشاد عيسوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حريفي از كشورتركيه را با نتيجه ۵ بر يك شكست داد وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي نيز با نتيجه ۲ بر صفر از سد كشتي گير قزاقستاني گذشت و به ديدار فينال رسيد اما در اين ديدار با نتيجه ۷ بر ۲ مغلوب كشتي گير مطرح قرقيزستاني شد و به مدال نقره رسيد.

محمد رضا گرایی در وزن ۶۶ كيلوگرم در دور اول کشتی گیر اوکرایني و دارنده مدال طلای جوانان جهان را با نتيجه ۴ بر يك شكست داد و در دور دوم نيز نماينده كشور اسپانیا را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت اما در دور سوم مقابل نماینده ترکیه تن به شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد و در اين ديدار با غلبه بر نماینده لهستان مدال برنز را به گردن آویخت.

در وزن ۷۱ كيلوگرم برومند اصلان كه در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود در دور دوم مقابل كشتي گير آلماني با نتيجه ۷ بر صفر پيروز شد. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي مقابل نماينده كشور قزاقستان با نتيجه ۵ بر ۲ شكست خورد و به ديدار رده بندي رفت. اصلان در اين ديدار مقابل كشتي گيري از كشور اوكراين با نتيجه ۶ بر ۴ به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد.

رسول گرمسیری در وزن ۷۵ كيلوگرم، در اولین مسابقه خود برابر نماینده روسیه با نتيجه ۶ بر صفر به برتری رسید و در دور بعد برابر ورزشکاری از لهستان شکست خورد تا به دیدار رده بندی برسد. گرمسیری در مسابقه رده بندی برابر حریف بلاروس خود به برتری دست یافت و توانست صاحب مدال برنز شود.

علي زينتي رفاه در وزن ۸۰ كيلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم نماينده كشور لهستان را با نتيجه ۲ بر يك شكست داد اما در دور سوم و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه ۲ بر يك مغلوب حريف ترك شد و راهي ديدار رده بندي شد اما در اين ديدار مقابل نماينده كشور بلاروس شكست خورد و پنجم شد.

در وزن ۸۵ كيلوگرم سامان عزیزی، در مسابقه اول خود برابر کشتی گیر میزبان با نتيجه ۵ بر ۳ به برتری رسید اما در دور بعد مقابل حريف خود شكست خورد و به ديدار رده بندي رفت و در اين ديدار نيز با شکست روبرو شد و پنجم شد.
در وزن ۹۸ كيلوگرم مجيد علياري پس از استراحت در اور اول در دور دوم كشتي گير قرقيزستان را برد، اما در كشتي سوم مقابل نماينده كشور اتريش با نتيجه ۴ بر صفر شكست خورد و به ديدار رده بندي رفت. وي در ديدار رده بندي نيز مقابل كشتي گيري از كشور بلاروس شكست خورد و پنجم شد.

در وزن ۱۳۰ کیلو گرم امیر قاسم منجزی، برابر فرنگی کار قزاقستاني به پیروزی دست یافت. وی در دومین مسابقه خود نتيجه را به نماينده بلاروس واگذار کرد و با این شکست به دیدار رده بندی رسید. منجزی در دیدار رده بندی موفق به برتری برابر ورزشکار لهستان شد و به مدال برنز رسيد.

اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي دانشجويان، ساعت ۶ صبح روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه از طريق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد كشور خواهند شد.

همچنین تیم کشتی آزاد دانشجویان کشورمان نیز در این رقابت ها با کسب هشت مدال شامل ۵ طلا و سه برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت.

دوازدهمین دوره مسابقات كشتي قهرماني دانشجويان جهان با حضور نمايندگان ۲۵ كشور جهان از چهارم تا نهم آبان‌ماه در شهر کروم ترکیه برگزار شد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلای 2012 کمیل قاسمی

پس از ۱۰ سال بالاخره مدال طلای کمیل قاسمی تحویل شد.

بازدیدها: 568 کمیل قاسمی سرانجام توانست مدال طلای المپیک خود را دریافت کند. در سفر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *