خانه / سرداران بی مدال / مصاحبه اختصاصي احمد رودباري از ديگر سرداران بي مدال

مصاحبه اختصاصي احمد رودباري از ديگر سرداران بي مدال

بازدیدها: 577

مصاحبه اختصاصي با احمد رودباري از ديگر سرداران بي مدال

عاشق كشتي هستم
هيچگاه گوي شانس به سمتش نيامد، او همواره از بخت بدش واز نداشتن يارو ياور در عرصه كشتي سخن ميگويد، ولي با تمامي احوال خدا را شاكر است و قدردان آنانيكه حقي بر گردنش دارند.از پدر و مادرش هميشه سخن مي گويد و از برادرش رضا.

از استادانش: شادروان علي اسماعيلي، مصطفي اقتداري و احمد خانلو گفت و از تمامي دوستانش و باز خدا را شكر ميكند .از خاطرات دوران قهرماني اش گفت ، دوراني كه تا رده پيشكسوتان ادامه دارد،اواز معدود قهرماناني است كه تا به امروز ورزش قهرماني را ادامه داده.
بدن ساخته و پرداخته احمد رودباري گوياي بسياري از شايستگي ها و قابليت ها ي اين قهرمان صبور كشورمان است .
در طي اين مدت تنها از يك مربي گله كرد و در آخر آرزوي سلامتي اش را دارد .
آنچه را كه مي خوانيد گفتگوي دوستانه ايست كه با قهرمان اسبق ايران و آسيا احمد رود باري برگزار كرديم .
او در سال ۱۳۴۵ در خيابان ۲۰متري منصور ديده به جهان گشود و از همان كودكي علاقه وافري به كشتي داشت .از۱۴ سالگي به باشگاه شماره۹ (شهيد عراقي ) رفت و طي مدت كوتاهي به مقام سومي نوجوانان تهران در وزن ۳۸ كيلو رسيد ،سپس به مدال برنز جوانان ايران دست پيدا كرد و در مسابقه مختلف عناوين مهمي كسب كرد ، تا اينكه قرعه بد شانسي به نامش افتاد و چند سالي از ورزش قهرماني دور شد .
در انتخابي  جهاني ۱۹۹۳ تورنتو كشتي نزديكي را با امير خادم گرفت و اعتقاد دارد كه بازنده آن ديدار نبوده ، به هر حال خادم به روي تشك جهاني رفت و در مقابل لاس وادوراك مجار غفلتا ضربه فني شد كه يكسال بعد رودباري اين حريف را در مسابقات جام ياشاردوغو شكست داد .

اگر در مبارزه با صباح الدين اوزترك داوران عدالت را برقرار مي كردند هم اينك او صاحب گردان آويز طلاي جام ياشاردوغو نيز بود.
در انتخابي ۱۹۹۴ استانبول باز ذخيره امير خادم بود و خادم در آن دوره مغلوب صباح الدين اورترك شد .پس از صعود به وزن ۹۰ كيلو در انتخابي ۱۹۹۵ آتلانتا بالاتر از محسن شفيعي و بهرام چهران ايستاد، آن سالها دوران درخشش رسول خادم بود.

در سال ۱۹۹۶در جام ۲۲ بهمن كه حكم انتخابي المپيك آتلانتا را داشت در كشتي فينال در برابر قهرمان اميد هاي جهان عبدالرضا كارگر با اجراي كنده كشتي ۳ نمره از كف داد و نفر دوم شد ، اعتقاد دارد اگرآن كشتي در هر كجا غير از مشهد برگزار مي شد نتيجه بدين گونه نبود. در سال ۱۹۹۷ به مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا و اقيانوسيه رسيد .
رودباري از سن ۳۳ سالگي در رده پيشكسوتان به ادامه فاليت پرداخت و تا كنون ۵ مدال طلاي جهان  را برا ي ميهن عزيزمان به ارمغان آورده.او كشتيهاي نزديكي با قهرمانان برتر دنيا نظير :گابرتوس مجار ( نفر دوم المپيك ) اوکيرا اوتا(نفر دوم المپيک) اوزترك ( دارنده چندين مدال جهاني ) رسول كاتي ناواسف ( دارنده چند مدال جهاني ) و …. برگزار  كرده و با تمامي مدعيان و قهرمانان داخلي نظير : حميد رضا دقت دوست ، علي حسيني ، حميد رضا رضازاده ، بهداد باوفا ، هرمز ابراهيمي ، خسرو پيشرو ، احمد شكفته، علي محمد مالمير ، كيومرث رجبي ، كوروش كهريزي ،عيسي و موسي مومني ، فريدون قنبري ، اكبر فلاح ، بهروز ياري ، علي اكبرنژاد ، عليرضا حيدري ، عباس جديدي ، عليرضا رضايي و …. پنجه در پنچه نهاده.
با نگاه كردن به سوابق ورزشي احمد رودباري در مي يابيم كه اگراو حامي و راهنمايي دلسوز در عرصه قهرماني داشت هم اينك صاحب مدالهاي خوشرنگ تري بود. سايت كهن بوم در راستاي اعتلاي ورزش اول كشورمان خود را موظف به قدرداني از زحمات عزيزاني مي داند كه عمر خود را صرف خدمت به كشتي كرده اند ، سرداران بي مدال حق انكار ناپذيري را بر تمامي مدال آوران جهان و المپيك دارند ، چرا كه با وجود حريفاني قدر و قدرتمند شاهد شكوفائي قهرماني بزرگ و پرافتخار خواهيم بود.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

بازدیدها: 681 سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *