خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / هیچگاه طبق برنامه ای مشخص حرکت نکردیم

هیچگاه طبق برنامه ای مشخص حرکت نکردیم

بازدیدها: 132

اگر برنامه ریزی مطلوبی داشتیم امروز بجاي دويدن دنبال باشگاه‌هاي مختلف و همچنين جمع و جور كردن كشتي گيران از گوشه و كنار كشور به نيمه راه ليگ رسيده بوديم.

در سالهاي رياست محمدرضا طالقاني بهترين دوران ليگ را داشتيم .

مربيان تيم ملي نبايد در رقابتهاي ليگ حضور داشته باشند چراكه به هر طريقي امكان بوجود آمدن مسائل حاشيه‌اي وجود دارد.

سرمربي اسبق تيم ملي كشتي كشورمان گفت: بدون هيچ دليل موجه و مشخصي زمان زيادي را از دست داديم و نتوانستيم رقابتهاي ليگ كشتي را از مدتها پيش برگزار كنيم.

منصور برزگر روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا خاطر نشان كرد: فدراسيون كشتي مي‌بايست بلافاصله پس از بازگشت ملي پوشان از رقابتهاي جهاني ‪۲۰۰۹‬ دانمارك، مسابقات ليگ را راه اندازي مي‌كرد. بديهي است اگر اين چنين مي شد امروز بجاي دويدن دنبال باشگاه‌هاي مختلف و همچنين جمع و جور كردن كشتي گيران از گوشه و كنار كشور به نيمه راه ليگ رسيده بوديم.

وي ادامه داد: متاسفانه همواره با محدوديت و مشكل زماني روبرو بوديم و هيچگاه طبق برنامه‌اي مدون و مشخص حركت نكرديم. مدتهاست كه از رقابتهاي جهاني دانمارك مي‌گذرد و در طول اين مدت نه تورنمنت بين‌المللي را پيش رو داشتيم و نه اردوهاي تيم ملي را برپا كرديم، پس اين امكان وجود داشت تا در همين آرامش كشتي، ليگ را برگزار مي‌كرديم تا عجله و استرس تمام كردن ليگ تا پايان ديماه، از هم اكنون به جانمان نمي‌افتاد.

برزگر گفت: ما در سالهاي رياست محمدرضا طالقاني بهترين دوران ليگ را داشتيم كه مي‌توان به جرات آن را دوران طلايي كشتي دانست. درست است كه در مدت رياست وي مشكلات مختلفي در كشتي وجود داشت، ولي انصافا در برگزاري رقابتهاي ليگ كشتي هيچ مشكل و مسئله‌اي به چشم نمي‌خورد.

وي تبليغات مثبت و مطلوب را رمز موفقيت ليگ دانست و گفت: بايد به اين حقيقت ايمان داشت كه تبليغات و ايجاد سر و صداهاي مثبت در دنياي كشتي باعث رونق آن خواهد شد و اين درست همان كاري است كه در دوران طلايي ليگ به وضوح ديده مي‌شد و تمام ورزش دوستان را با جديت درگير كشتي و اخبار آن كرده بود. اما هم اكنون اين چنين نيست و متاسفانه بسياري از ورزش دوستان به كشتي و مسابقات داخلي اين رشته توجه زيادي نمي‌كنند.

برزگر اظهار داشت: طبيعي است كه اسپانسرهاي مالي و باشگاه‌هاي خصوصي نيز در اين سكوت و ركود تبليغاتي، تمايلي به سرمايه‌گذاري در كشتي ندارند و ترجيح مي‌دهند تا ميليون‌ها تومان پول خود را در رشته‌هاي ديگر نظير فوتبال، واليبال و بسكتبال هزينه كنند. البته اين سرمايه‌گذاران حق دارند ، چراكه هم اكنون در ليگ كشتي خبري از هجوم تماشاگر به سالن مسابقات و همچنين تبليغات و تعامل مطلوب رسانه‌اي نيست.

پيشكسوت كشتي كشورمان با مخالفت با حضور مربيان تيم ملي در رقابتهاي ليگ ادامه داد: به نظر من مربيان تيم ملي نبايد در رقابتهاي ليگ حضور داشته باشند چراكه به هر طريقي امكان بوجود آمدن مسائل حاشيه‌اي وجود دارد.

تجربه ثابت كرده كه بسياري از كشتي گيران حاضر در ليگ، تحت تاثير حضور مربيان تيم ملي قرار گرفته و به نوعي استقلال عمل خود را از دست مي‌دهند.

از سويي ديگر ممكن است اين ذهنيت بوجود مي‌آيد كه مربيان تيم ملي بهترين نفرات حال حاضر كشور را مجاب به حضور در تيم متبوع خود مي‌كنند و به آنان اجازه عضويت در تيم دلخواهشان را نمي‌دهند.

سرمربي اسبق تيم ملي كشتي كشورمان در پايان به غيبت هميشگي خود در رقابتهاي ليگ اشاره كرد و اذعان داشت: هر كس عقيده و نظر خاص خود را دارد و من نيز معتقدم ليگ پولي فايده‌اي به حال كشتي ما ندارد. البته منكر مزاياي درآمد زايي و مسائل اقتصادي اين رقابتها نيستم، ولي مي‌توان كاري كرد كه مربيان و ملي پوشان اصلي كشورمان با تامين مطلوب مالي از سوي فدراسيون نيازي به حضور در ليگ نداشته باشند و اين عرصه را به نفرات دوم و سوم تيم ملي و همچنين جوانان جوياي نام اختصاص دهند.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

azad2

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 159 در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *