خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / گل بود به سبزه نیز آراسته شد

گل بود به سبزه نیز آراسته شد

بازدیدها: 34

رئیس فدراسیون کشتی برای بازگرداندن مجدد تیم نفت به لیگ  با نقض آشکار قوانین لیگ ، محدودیت استفاده از ملی پوشان را برای تیم نفت آزاد کرد ، که این نوع قانون شکنی توسط فردی که سکاندار فدراسیون قانونمند کشتی است جای تاسف دارد و این مورد یکی دیگر از نقص های لیگی به نام برتر است ، تاریخ کشتی ایران نوعی از مسابقات را ثبت خواهد کرد که نشان دهنده بی کفایتی فدراسیون نشین ها در برهه زمانی خاص خواهد بود. 

نفتی‌ها با توجه به امتیازی که رئیس فدراسیون به آنها داد، توانستند سومین ملی‌‌پوش را جذب باشگاه کنند.

قضیه به ابتدای شروع فصل نقل و انتقالات بر می‌گردد. آنجا که عباس دباغی کشتی گیر تیم گاز مازندران ابراز علاقه می‌کند تا برای تیم نفت تهران کشتی بگیرد. نفتی‌ها با دباغی قرارداد می‌بندند و به گمان اینکه این کشتی گیر را در فصل جدید در اختیار دارند به دنبال نفرات دیگر برای وزن‌های دیگر می‌گردند.

اما وقتی دباغی برای گرفتن رضایت نامه به باشگاه گاز مراجعه می‌کند آنها نه تنها این کار را انجام نمی‌دهند بلکه دباغی را متهم به تخلف می‌کنند که علیرغم قرار داد با این تیم چطور باب مذاکره با تیم نفت را باز کرده است.

از طرف دیگر نفتی‌ها که با دباغی قرارداد امضا کرده بودند از موضع خود کوتاه نیامدند و در حرکتی عجیب انصراف خود از حضور در لیگ برتر را اعلام کردند تا اختلاف و کشمکش بین دو باشگاه پای رئیس فدراسیون را به ماجرا باز کند. با وساطت یزدانی‌خرم نفتی‌ها شکایت خود از دباغی و گازمازندران را پس می‌گیرند و حاضر می‌شوند در لیگ برتر شرکت کنند، با این تفاوت که این بازگشت آنها به لیگ برتر پیامد خوبی برای آنها داشت.

یزدانی‌خرم در عوض این حرکت نفتی‌ها و با نقض قانون تصویب شده در اساسنامه کشتی ایران اجازه جذب سومین ملی‌‌پوش برای این باشگاه را صادرمی کند تا به نوعی جبران مافات کرده باشد. اجازه‌ای که اعتراضات فراوانی را به همراه داشته است و باعث شده تا مسئولان تیم‌های دیگر فدراسیون را متهم به پارتی بازی برای تیم نفت تهران کنند.

امیر توکلیان سرمربی تیم کشتی آزاد راه‌آهن خراسان در این باره می‌گوید: «حضور رحیمی در نفت خلاف مقررات است و مانده‌ام سازمان لیگ چگونه این قرارداد را به ثبت رسانده است. من ۷ سال در لیگ تیمداری کرده‌ام و به خوبی می‌دانم که آیین‌نامه این اجازه را نمی‌دهد. در واقع انصراف هفته گذشته نفت ترفندی بود تا امتیاز بگیرند و اگر این مسئله باب شود، اقتدار لیگ از بین می‌رود، ما مخالف خلاف مقررات رفتار کردن هستیم و من مانده‌ام چگونه این قرارداد ثبت شده است. من دنبال حاشیه نیستم اما باز هم می‌گویم حاضریم هر مبلغی که یزدانی‌خرم می‌گوید را به رحیمی بپردازم. در این شرایط دیگر دلیلی ندارد که یک تیم بیش از دو ملی‌پوش داشته باشد.»

نفت تهران، گاز مازندران و راه‌آهن خراسان سه تیم سرمایه دار لیگ برتر ایران هستند و ۷ ملی‌‌پوش تیم ملی در این سه تیم کشتی می‌گیرند. اعتراضی که باشگاه‌های راه‌آهن و گاز به این قضیه دارند این است که آنها هم می‌توانستند مثل نفت شرایط مالی خوبی را برای رحیمی فراهم کنند و فدراسیون نباید یک طرفه به قاضی می‌رفته و اجازه ثبت قرار داد این کشتی گیر با تیم نفت را صادر می‌کرده است.

این اتفاق در حالی افتاده است که تا همین چند روز پیش رحیمی روی زمین مانده بود و هیچ کدام از تیم‌های معترض علاقه‌ای به جذب او نداشتند اما… با این حال بهنام طیبی سرمربی تیم کشتی آزاد گاز مازندران نظرش را در این مورد می‌دهد و می‌گوید: «هفته‌های گذشته در مورد حضور ملی‌پوشان در تیم‌های لیگی رأی‌گیری شد و اکثریت به این رأی دادند که هر تیم فقط دو ملی‌پوش داشته باشد. قرار بود به رأی تیم‌ها احترام بگذارند و حالا نمی‌دانم شرایط چگونه است.»

اما حرف مسئولان نفت در مورد رحیمی هم در نوع خودش جالب است. آنها می‌گویند که تحت شرایطی استثنایی این کار را انجام داده‌اند تا به یک ملی‌‌پوش ظلم نشود. به عقیده آنها تیم‌های دیگر نصف پولی را که نفت به رحیمی داده است به او نمی‌دادند و امضای قرار داد با نفت کاملاً به نفع رحیمی است. غلامرضا محمدی سرمربی نفت تهران در دفاع از این کار تیمش می‌گوید«به خاطر شرایط استثنایی حسن رحیمی و این که به او ظلم نشود، فدراسیون کشتی این کشتی‌گیر را آزاد اعلام کرد. با توجه به شرایط تیم‌های حاضر در لیگ، نصف پولی که سایر ملی‌پوشان گرفتند به رحیمی داده می‌شد که این ظلم در حق او بود. حسن رحیمی متعلق به کشتی کشور است و در اینجا بحث مهره تیم ملی مطرح بود که به همین خاطر فدراسیون اجازه حضور او در تیم نفت را داد.»

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

azad2

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 159 در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *