خانه / کارشناسی / آموزش علمی بدنسازی کشتی / افزايش خواب شبانه موجب بهبود عملکرد ورزشکاران مي شود

افزايش خواب شبانه موجب بهبود عملکرد ورزشکاران مي شود

بازدیدها: 20

براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه استنفورد کاليفرنيا، افزايش خواب شبانه مي تواند به بهبود عملکرد ورزشکاران در تمرين و مسابقات کمک کند.

شايد يکي از دلايل موفقيت “راجر فدرر” در رقابتهاي تنيس آزاد فرانسه، در کيفيت خواب او نهفته باشد. بنابر نتايج اين تحقيق، ورزشکاراني که خواب شبانه خود را افزايش داده و از چرت زدن و خواب آلودگي در روز پرهيز کنند، در تمرينات مختلف عملکرد بهتري خواهند داشت.
به گزارش IANS، در گزارشي که روز دوشنبه در بيست و سومين نشست سالانه Associated Professional Sleep Societies ارايه شد،”چري ما” محقق دانشگاه استنفورد کاليفرنيا، اظهارداشت: بسياري از ورزشکاران شرکت کننده در اين تحقيق، براي نخستين بار به اهميت خواب و اثرات آن بر عملکردشان در طول مسابقات، پي بردند.
به گفته ما، با وجود اين که اغلب مربيان و ورزشکاران ممکن است اثر خواب به عنوان يک عامل مهم در ورزش را باور داشته باشند، اما بسياري هنوز نمي دانند که بهترين عملکرد وقتي اتفاق مي افتد که وضعيت و عادت هاي خواب ورزشکاران در بهترين شرايط باشد.
در اين تحقيق، پنج دانشجوي بين ۱۸ تا ۲۱ سال، از اعضاي تيم تنيس دانشگاه استنفورد، شرکت داشتند و به مدت دو تا سه هفته، وضعيت خواب و مهارت هاي ورزشي مثل سرعت و قدرت ضربات خود را بعد از هر تمرين گزارش کردند.
آنها سپس مدت زمان خواب شبانه خود را به ۱۰ ساعت افزايش داده و به مدت شش هفته تحت کنترل بودند تا فعاليت هاي روزانه آنها ثبت شود.
نتايج حاکي از اين بود که افزايش خواب شبانه ارتباط مستقيمي با افزايش سرعت دارد به نحوي که از ۱۲/۱۹ ثانيه در شروع تحقيق به ۵۶/۱۷ ثانيه رسيد و دقت ضربه ها بر اساس سرويس هاي صحيح از ۶/۱۲ سرويس به ۶۱/۱۵ افزايش يافت.
براساس اظهارات اين محقق، يافته هاي اين تحقيق مي تواند در مورد ساير رشته هاي ورزشي نيز مصداق داشته و با کاهش خواب روزانه، به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک کند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

Chiropractic

تخصص کايروپراکتيک چيست؟

بازدیدها: 133 تخصص کايروپراکتيک چيست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *