خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / پيشنهادي منطقي و سازنده از امير توکليان

پيشنهادي منطقي و سازنده از امير توکليان

بازدیدها: 9

مربي اسبق تيم ملي كشتي آزاد در رابطه با تعدد كميته‌هاي اجرايي فدراسيون گفت: براي بالا بردن بازده مثبت فني در فدراسيون بايد سه مجموعه كميته مربيان، كميته استعدايابي و انستيتو كشتي را در يكديگر ادغام كرد.

اميرتوكليان  در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: به نظر من نتايج و تصميمات خرد جمعي به مراتب بهتر از خرد فردي خواهد بود وبايد در همين راستا كميته‌هاي استعدايابي و مربيان را با انستيتو كشتي ادغام كرد تا از موازي كاري و بي‌برنامگي جلوگيري شود.

وي در ادامه گفت: با اين كار مي‌توان اساس نامه و آيين نامه واحدي تدوين واجرايي كرد و با برخورداري از يك بودجه كافي و واحد بستر فعاليت در اين زمينه را فراهم آورد.

مربي تيم راه آهن خراسان افزود: تشكيل كار گروه‌هاي تخصصي و بكارگيري مدرسين و مربيان مجرب كشتي در اين كميته واحد، مي‌تواند نقش بسزايي در پيشبرد اهداف كشتي داشته باشد. همچنين مي‌توان با برپايي نشست‌هاي متعدد به ارايه طرح و برنامه‌هاي جديد ومتنوع نيز پرداخت تا از هرگونه تصميمات فردي و سنتي جلوگيري شود.

وي با اشاره به مسووليت حساس و گسترده كميته استعدايابي گفت: چطور مي توان با اين وسعت و پراكندگي كشتي در سطح كشور از يك كميته آن هم با اعضاي محدود انتظار استعدايابي داشت.

به عنوان مثال همين استان مازندران كه يكي از استانهاي كشتي خيز ايران تلقي مي‌شود در هر شهرستانش، كشتي را به روشي خاص خود دنبال مي‌كنند و هنوز نمي‌توان يك سيستم مشخص و معين را حتي در يك استان دنبال كرد.

توكليان در ادامه اظهاراتش به افراد حاضر در اينگونه مسووليت‌ها نيز اشاره كرد و افزود: ما در گام نخست بايد براي استعداد و استعدادياب تعريف مشخص و معيني داشته باشيم و اصلا بدانيم اين دو عامل موجود بايد چه شرايط و ويژگي‌هايي داشته باشند،در گام بعدي نيز بايد به دنبال طرح و برنامه برويم و اجراي آنرا پيگيري كنيم.

مربي اسبق تيم ملي اشاره‌اي هم به كميته مربيان كرد و ادامه داد: مربيان جوان كه به تازگي از دنياي كشتي‌گيري خود جدا شده و به دنياي مربيگري آمده‌اند هيچگاه بدون تعليم وآموزش نمي‌توانند موفق ظاهر شوند.

ما نياز داريم تا توسط كميته ويژه‌اي اين مربيان جوان را به علم روز كشتي تجهيز كنيم و براي آنان كارگاه‌هاي ويژه و مستمر آموزش برپا نماييم.

توكليان افزود: راهنمايي و آموزش كشتي گير توسط يك مربي، فقط به تر و خشك كردن او در كنار تشك محدود نمي‌شود و مربيان جوان بايد به علم تغذيه ورزشي، اصول تمرين و…… احاطه كامل داشته باشند.

وي در خاتمه ضمن ارايه يك پيشنهاد به سازمان تربيت بدني گفت: به نظر من سازمان ورزش كشور بايد سرفصل جديد و مجزايي براي استعدايابي در فدراسيون هاي ورزشي باز كند تا با اختصاص بودجه ويژه‌اي دراين بخش بتوان شاهد پويايي و اعتلاي استعدادها بود.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1576 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *