خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / بود و نبود كميته‌هاي مربيان و استعداديابي تفاوتي ندار

بود و نبود كميته‌هاي مربيان و استعداديابي تفاوتي ندار

بازدیدها: 6

مسئول كميته آموزش و تحقيقات هيات كشتي استان خوزستان گفت: عملكرد ضعيف و نقد برانگيز كميته‌هاي مربيان و استعداديابي فدراسيون كشتي باعث شده تا بود و نبود اين دو كميته احساس نشود.

عبدالكريم كاكاحاجي  در گفت و گو با ايرنا افزود: به عنوان يك مربي هيچ آشنايي با كميته استعداديابي و اعضاي آن ندارم و اين كميته تاكنون نيز هيچ تماسي با اهالي كشتي استان خوزستان در اين خصوص گرفته نشده است.

وي گفت: كارشناسان كشتي چطور مي‌توانند در خصوص عملكرد كميته استعدايابي فدراسيون كه هيچ نام و نشاني در كشتي ايران ندارد و فقط در حد يك نام تشكيل شده آن مورد نقد و بررسي قرار دهند.

مربي اسبق تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن گفت:
كميته استعداديابي مي‌تواند به راحتي با تعامل تنگاتنگ با مربيان سازنده و با تجربه استان‌هاي مختلف كشور بستر مناسبي براي جذب و پرورش كشتي گيران مستعد فراهم كند، اما متاسفانه تا به امروز هيچ اقدام مطلوبي در اين خصوص انجام نداده است.

وي از عملكرد ضعيف كميته مربيان فدراسيون نيز انتقاد كرد و گفت: گويا كميته مربيان فقط به مربيان تهراني توجه دارد و تمام كشتي ايران را در آنان خلاصه كرده است.

وي افزود: من و دوستان ديگر كه از مربيان شهرستاني هستيم هنوز اعضاي اين كميته را هم نمي‌شناسيم و سالهاست كه به غير از نام اين كميته چيز خاصي از آن نديده و نشنيده ايم.

كاكاحاجي اظهار داشت: نبود ساختاري مشخص باعث شده تا بسياري از توانايي هاي موجود كشتي ما هدر برود و نتوانيم روند رو به رشد را دنبال كنيم.

وي گفت: به نظر من نوسان در نتيجه‌گيري هاي اخير به همين موضوع بر مي گردد كه متاسفانه نمي‌توانيم موفقيت‌هاي بين‌المللي خود را براي مدت طولاني حفظ و تكرار كنيم.

وي افزود: متوليان فدراسيون كشتي در بحث انتخاب مربيان و كادر فني تيم هاي ملي توجه زيادي به مربيان بومي و موفقيت‌هاي كشتي گيران استانهاي متبوع آنان ندارند و گويي در اين زمينه تمام امور را به تعداد خاصي از مربيان هميشه در صحنه داده اند.

كاكاحاجي با يادآوري موفقيت‌هاي كشتي خوزستان در رقابتهاي قهرماني كشور گفت: به عنوان يكي از مربيان خوزستاني ادعا مي‌كنم كه كسب پنج عنوان قهرماني و همچنين دو عنوان دومي و سومي از مجموع هشت وزن رقابتهاي كشتي فرنگي جوانان كشور، استان ما را همچنان به عنوان قطب اول كشتي فرنگي مطرح مي‌كند.

وي افزود: افسوس كه مربيان زحمت كش خوزستاني با توجه به زحمات بي‌دريغ خود هيچگاه در هنگام انتخاب مربيان تيم ملي به نظر نمي‌آيند و همواره بايد شاگردان موفق خود را تقديم مربيان ديگر كنند.

مسئول كميته آموزش هيات كشتي استان خوزستان روند اين جريان را نااميد كننده دانست و گفت: مربيان زيادي از سراسر استان به رئيس هيئت اعتراض دارند كه چرا حق آنان ناديده گرفته مي‌شود.

وي افزود: آنها معتقدند انتخاب مربيان بومي براي حضور در كادر فني تيم ملي انحصاري شده و از نظارت مديران ارشد فدراسيون نيز خارج است.

وي ضمن درخواست از اهالي فدراسيون براي رسيدگي بيشتر به اين موضوع گفت:

از رئيس فدراسيون انتظار مي‌رود كه با توجه بيشتر به هيات كشتي استانها به ويژه استانهاي كشتي خيز مانند خوزستان اجازه ندهند تا حقي از كسي تضييع شود و مربيان بومي را براي ادامه همكاري دلگرم تر سازد.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1576 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *