استاد قلم نيز رفت…!

بازدیدها: 24

قلمي كه چون عصاي موسي معجزه مي آفريد دريكي از آغازين روزي هاي سرد زمستان بر زمين نشست تا اژدهاي بزرگ شود و همچون اسطوره اي قدرتمند و پايدار بر پرچم كشتي ايران جاودان بماند.

قلمي لطيف كه درطي ۵۰ سال، آنچنان تنومند گشته كه كشتي ايران زمين با تمام مدالهاي سنگين افتخار ،هميشه بر آن تكيه خواهد داشت. استاد منوچهر لطيف از كشتي نويسان بنام و قهار ايران زمين بود، همانگونه كه از مرام و منش بزرگمرادن برمي آيد، استاد سراسر ادب و احترام بودند و در چند جلسه اي که در مقام شاگردي خدمت ايشان بوديم درس ادب و فروتني و احترام به بزرگان همواره سرلوحه كلامشان بود .
تاريخ كشتي ايران بار ديگر قهرماني بزرگ و پهلوان بنام را از دست داد، چرا كه پهلواني نه فقط به كشتي گرفتن و پنجه در پنجه افكندن است. استاد منوچهر لطيف پهلواني است كه با قلمش بهترين افتخارها را براي كشتي ايران جاودان ساخت. وي از نوادر و نوابغ اصحاب رسانه بود، اكنون پيكر رسانه هاي ورزش بالاخص كشتي اين فراق را به داغ نشسته است .
استاد، كشتي را به حقيقت درك مي نمود و با بيان بسيار زيبا، قلم شيواي خود را برصفحه كاغذ مي لزراند و لحظات پرافتخار ايران را جاويدان مي نمود. منوچهر لطيف درعرصه قلم كه به تعبيري (پشت جبهه كشتي است) منحصر به فرد و يگانه بود وهم چنين با دلسوزي و به درستي كشتي را تفسير مي نمود، از كارشناسان خبره روزگار بود. به قهرمانان روحيه مي بخشيد و حضورش تشويقي براي نام جويان بود. وي دراين ميدان همراهاني معدود همچون حسين حصاري ،صدر الدين كاظمي و … ديگر داشت كه همچون او خالصانه در خدمت كشتي ايران هستند. بر همگان روشن است كه قلم اين حماسه نويسان، قهرمان و نام آوران ايران زمين را به بهترين شكل به مردم مي شناساند و قلم هم اينان از قهرمانان پاسداري مي كندو نامشان را جاودان مي سازد. پس همانگونه كه پهلواني ايران در تمام عرصه هاي مردانگي يگانه ميدان بوده، اين بار نيز تمام  بزرگان، نام آوان و تمامي ياران فراق آزموده در مجلس ياد بود استاد منوچهر لطيف فقدان ياري ديرينه را به سوگ نشستند و اعلام داشتند كه همواره قلم و خاطره اين عزيز پايدار و استوار است و صدر الدين كاظمي به حقيقت دريافت كه :
(اين مرد ايستاده مرد )

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آقا تختی خریدنی نبود…

بازدیدها: 5522  در چهل و سومین سالگرد جهان پهلوان تختی ، مطلبی به قلم مرحوم پهلوان …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *