خانه / سرداران بی مدال / یاسر نورزایی دیگر سردار بی مدال مهمان این هفته کهن بوم

یاسر نورزایی دیگر سردار بی مدال مهمان این هفته کهن بوم

بازدیدها: 787

زمانيكه جواني ۱۹ ساله در يك روز ۲ بار فردين معصومي را شكست داد و چند ماه بعد درجام تختي آن كشتي جانانه را درمقابل اسطوره اي با تجربه چون عباس جديدي برگزار كرد همگان از كوچك و بزرگ سند شايستگي وي را امضاء كردند.

درآن دوره شخص اول كشتي ايران ،استادي كاركشته چون پرويز سيروس پور رياست وقت فدراسيون ؛او را به عنوان پديده اي آينده ساز معرفي كرد. تا پس از ساليان انتظار جانشين خلفي براي نامداراني چون تختي و زندي و سليماني باشد.

تيتر روزنامه هاي آن زمان از ظهور پديده اي در سنگين وزن خبر مي داد كه حداقل تا المپيك ۲۰۰۸ چين ايران را صاحب افتخار كند ولي افسوس كه چرخ گردون برخلاف ميلش چرخيد .
ياسر نورزائي خيلي زود طلوع كرد وبا همان سرعت اوليه غروب ،غروبي كه رنگ بازگشتي پر افتخار را دارد.
حدود ساعت ۲۲ بود كه با آقا ياسر قرار يك مصاحبه را گذاشتيم و او با دنيايي حرف شروع کرد، آلبوم كشتي اش را كه ورق مي زد خاطراتش زنده مي شد و افسوس مي خورد ،درعمق نگاهش تجسمي از انگيزه و تلاش را مي ديديم و اواسط مصاحبه اين جمله را گفت :۲۰۱۰ تيم ملي مي شوم.
به اين فكر افتادم كه او را در بخش پديده ها بنويسم يا بزرگان ،ولي در اين زمان او سردار بي مدال است با اين تفاوت كه فاصله اش با بزرگان كشتي بسيار اندك است.
او در سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شد و با حمايت پدرش از ۱۴ سالگي كشتي را در باشگاه پيروزي زير نظر محمد عرشي آغاز كرد خيلي سريع شكوفا گشت تا پس از يكسال قهرمان نونهالان ايران شد ،سپس به باشگاه تكاور زير نظر مرتضي لطفي و احمد نجاريان رفت و آنجا سر آغاز دوران طلائي اش بود چرا كه چند ماه بعد درمسابقات بين المللي تركمنستان دوم شد. 

درمسابقات جهاني ۱۹۹۸ روسيه در رده  نوجوانان خوش درخشيد و با باخت نزديك به آرتور تايمازوف كه صغر سني داشت به مدال نقره جهان دست يافت. در مسابقات جهاني ۱۹۹۹ لهستان زمانيكه بختيار احمد اف روس را شكست داد به عنوان ستاره مسابقات گردن آويز طلا را تصاحب كرد. با افتخارات بزرگي كه كسب كرد كادر فني را مجاب به انتخابش درجام جهاني باليتمور آمريكا كرد و او تنها به آيدين پولادچي باخت و دوم شد، درجهاني۲۰۰۱ ازبکستان در اثر يك حادثه به مدال نقره قناعت كرد، سپس قهرمان جوانان آسيا در ۲۰۰۲تهران شد و همان سال در جام برادران بلاگازوف كشتي فينال را به عليرضارضائي واگذار كرد ،چند ماه بعد درمسابقات بين المللي روماني مدال برنز گرفت و درجام لورز لهستان نيز به روي سكوي  دوم رفت و پس ازاينكه درجام باشگاههاي آسيا به مقام قهرماني دست يافت، بنا به عللي دوسال از ميادين به دور بود. حدود يكسال است كه تمرينات خود را آغاز كرده و با توجه به توانايي هاي فني بالا از هم اكنون او را مي توان به عنوان يكي از مدعيان وزن ۱۲۰ كيلوگرم دانست.

ساعت نزديك به ۳۰ دقيقه با مداد شد و متوجه گذران اوقات نبوديم، او بار ديگر از زحمات پدر و مادرش ياد كرد و از همكاري همسرش تشكر كرد و وي را يكي از مشوقين زندگي قهرماني اش دانست ،از آقا لطيفي خيلي صحبت كرد و از زحمات احمد نجاريان ، اين مربيان بي ادعاي كشتي كشورمان . ياسر از جنس قهرماني و افتخار آفريني است و از لحاظ ادب و منشهاي پهلواني از افتخارات كشتي ايران محسوب مي شود .سايت كهن بوم از آقاي ياسر نورزايي به خاطر اين گفتگوي دوستانه كمال تشكر را دارد . درانتظار روزهايي هستيم كه مجددا حرف اول سنگين وزن كشورمان را بزند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

بازدیدها: 683 سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *