خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / لياقت قهرماني جام جهاني را داشتيم

لياقت قهرماني جام جهاني را داشتيم

بازدیدها: 70

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: تيم ملي كشتي آزاد لياقت اين را داشت تا در رقابت‌هاي جام جهاني به مقام قهرماني دست يابد.

غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد افزود: رقابت‌هاي جام جهاني اين دوره در سطح بسيار بالايي نسبت به دوره‌هاي گذشته برگزار شد و حضور كشتي‌گيران سرشناس باعث شد كه اين تورنمنت بين‌المللي يك محك جدي براي ما باشد.
وي ادامه داد: با به ميدان فرستادن كشتي‌گيران با تجربه و ميدان دادن به جوانان تا حدود زيادي به خواسته‌هاي خود رسيديم و مهمتر از اينكه نقاط ضعف خود را شناسايي كرديم تا بتوانيم در آينده اين مشكلات را برطرف كنيم و در مجموع به اهداف خود دست يافتيم.
دارنده‌ي دو مدال نقره جهان اظهار داشت: ما در قلب روسيه تنها با يك روسيه روبرو نشديم زيرا تيم‌هاي آذربايجان، ازبكستان و اوكراين نيز كشتي‌گيران اين منطقه را در تركيب خود داشتند و ملي‌پوشان ما با اين شرايط نشان دادند كه توانمنديهاي بالايي دارند.
وي تصريح كرد: اكنون شرايط به گونه‌اي رقم خورده است كه دنيا به كشتي ما احترام گذاشته و حساب ويژه‌اي روي ما باز مي‌كند و اين در گفته‌ها و رفتار مربيان و دست‌اندركاران تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها مشهود بود.
وي در مورد ديدار تيم ايران مقابل آذربايجان اظهار داشت: در ديدار با آذربايجان كشتي‌گيران ايراني توانمندي‌ها و لياقت بالاي خود را نشان دادند و ما اين تيم را نقره‌داغ كرديم ضمن اينكه سعيد احمدي نيز مي‌توانست زليم‌خان حسين‌اف را شكست دهد.
محمدي ادامه داد: قبل از حضور در مسابقات جام جهاني اعلام كرديم كه از بدست نياوردن نتيجه نا اميد نمي‌شويم ولي در حال حاضر نيز كه از نتيجه‌ي بدست آمده نسبتا راضي هستيم مغرور نشده و تلاش مي‌كنيم كه اشتباهاتمان حاضر در رقابت‌هاي جام جهاني ديگر تكرار نشود،زيرا به اهداف بزرگتر مي انديشيم.
محمدي در مورد شرايط حسن رحيمي در رقابت‌هاي جام جهاني گفت: حسن رحيمي پس از سال‌ها تمرين و ممارست در حال حاضر در شرايط ايده‌ال و آرماني قرار دارد و مي‌تواند جزء بهترين كشتي‌گيران سبك وزن دنيا باشد.
دارنده‌ي دو مدال برنز جهان خاطرنشان كرد: رحيمي با توجه به حضور در دوران آموزش خدمت سربازي، شرايط فوق‌العاده سختي را براي حضور در جام جهاني داشت و عملكردش در اين رقابت‌ها ايده‌ال بود.
وي در مورد عملكرد احسان لشكري در رقابت‌هاي جام جهاني ادامه داد: لشكري از حضور در اين رقابت‌ها به اين خودباوري رسيد كه مي‌تواند جزء بهترين‌هاي كشتي دنيا باشد وي در ديدار با تمرزاف بسيار خوب كشتي گرفت و در مبارزه با قادس‌اف در ابتدا در حد و اندازه خود كشتي گرفت اما به يكباره كشتي از دستش خارج شد، مهم اين است كه وي اين اعتماد به نفس لازم را بدست آورده كه مي‌تواند جزء خوب‌هاي دنيا باشد و اشتباهات وي در اين مسابقات قابل جبران است بشرطي كه خودش را دست كم نگيرد.
دارنده‌ي مدال طلاي جوانان جهان در مورد شرايط فردين معصومي در اين رقابت‌ها افزود: فردين معصومي با توجه به بحث كمبود زمان ما در راه آماده‌سازي تيم ملي در شرايط آرماني قرار نداشت و در ديدار با دلاگنف نيز دچار اشتباهاتي شد كه باعث شكست وي شد.
وي در مورد شرايط سعيد احمدي در رقابت‌هاي جام جهاني ادامه داد: ما به سعيد احمدي در رقابت‌هاي جام ياشاردوغو تركيه ميدان داديم ولي وي در رقابت‌هاي جام جهاني بر روي تشك سر در گم بود و جو مسابقات جام جهاني براي وي بسيار سنگين بود كه البته اين فشارها براي اين قبيل از كشتي‌گيران طبيعي است و آن‌ها بايد از حضور در اين ميادين درس بگيرند.
محمدي در مورد شكست تقوي و صادق گودرزي در ديدار فينال مقابل تيم روسيه اظهار داشت: تقوي و گودرزي بر اثر اشتباه خود نتيجه را واگذار كردند در حالي كه ما براحتي مي‌توانستيم در اين دو وزن پيروز شويم و پس از شكست نريمان اسرافيلوف مقابل حسن رحيمي ترس در ديدگان روس‌ها هويدا بود.
وي ادامه داد: خوشحالم كه تقوي از اين بابت در اين رقابتها ضربه خورد، زيرا برخي شكست‌ها بسيار عبرت‌آموز است اشتباه تقوي اين بود كه باتيروف را در حد و اندازه خودش نمي‌ديد و اصلا او را به حساب نمي‌آورد.
سرمربي سابق تيم كشتي آزاد نوجوانان افزود: به گودرزي و تقوي گفتم بايد هر حريفي را ببريد و هيچ كشتي‌گيري براي باختن به ميدان نمي‌آيد و بسياري از كشتي‌گيران و قهرمانان بزرگ بوده‌اند كه از اين نقطه قوت و اعتماد به نفس بالاي خود ضربه خورده‌اند.
وي ادامه داد: گودرزي هم گدويف را دست كم گرفته بود و حريف خيلي راحت در دستش بود ولي در ثانيه‌هاي پاياني شكست خورد ولي اين شكست‌ها مي‌تواند براي اين دو كشتي‌گير در رقابت‌هاي جام جهاني يك تجربه باشد تا در ميدان‌هاي بزرگ از اين نقطه ضربه نخورند.
وي در مورد شرايط رضا يزداني در اين رقابت‌ها افزود: يزداني يكسال از ميادين كشتي دور بود و با توجه به حضور كشتي‌گيران سرشناسي نظير كتويف، گازيموف، قربان‌اف و برگمن كه از خوب‌هاي دنيا بودند رقابت‌هاي جام جهاني يك ميدان خوب براي وي بود.
محمدي ادامه داد: بازگشت پس از يكسال به ميادين كشتي براي يزداني كمي دشوار بود ولي وي بخصوص در ديدار با كتويف توانمنديهاي بالاي خود را نشان داد و اين كشتي‌گير سرشناس در مقابل ميل خواستن يزداني زانو زد و وي نشان داد مي‌تواند با اين پيروزي به شرايط آرماني برسد ولي يزداني نبايد اين نكته را فراموش كند كه رسيدن به افتخار با تحمل سختي‌ها امكان‌پذير است.
وي در مورد شرايط ديگر كشتي‌گيران ايراني حاضر در اين رقابت‌ها گفت: آقاجاني، حسين‌خاني، رياحي و آذرشكيب در اين رقابت‌ها اين فرصت را پيدا كردند كه در ميدان مبارزه حاضر شوند هرچند در اين مسابقات دچار اشتباهاتي شدند اما اين ميدان مي‌تواند براي آن‌ها يك درس بزرگ باشد و در مجموع ما روي آن‌ها حساب ويژه‌اي باز مي‌كنيم و اين موضوع ثابت مي‌كند كه هر كشتي‌گير جواني كه لياقت داشته باشد مي‌تواند عضو تيم ملي شود و در آينده براي كشتي ايران افتخارآفرين باشد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1559 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *